sisällön alkuun
20.9.2017 23.13 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Mikä lepsakka sää!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käyttäjien arvonimet  (Luettu 55527 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« : 12.11.06 klo 13:39 »

Kupolissa nimimerkkisi alla voi lukea mikä tahansa seuraavista:

Peruskäyttäjä
Peruskäyttäjäksi pääset vain rekisteröitymällä Kupoliin ja odottamalla, että tunnuksesi hyväksytään manuaalisesti ylläpidon toimesta (pysäytämme käsin spammibotit ja erikoismerkkihuoraavat nickit). Tällöin oikeutesi riittävät seuraavaan:
  • uusien viestien kirjoittamiseen ja ketjujen aloittamiseen kaikille pohjatason keskustelualueille
  • kaikkien piirtolautojen kuvien kommentoimiseen
  • kuvien piirtämiseen niille piirtolaudoille, joiden taitotaso on "vapaa", eli esim. Oekaahan

Foorumisti
Foorumistinoikeudet lisätään käyttäjille käsin. Niitä voi hakea Haluamme oikeuksia -ketjussa. Oikeudet riittävät seuraavaan:
  • kaikkeen, mihin peruskäyttäjät pystyvät
  • uusien aiheiden ja viestien kirjoittamiseen liki kaikilla keskustelualueilla (etusivulla alueiden kuvausten yhteydessä lukee, minne kaikkialle)
  • liitteiden lisäämiseen monien lautojen viesteihin (tiedostomuodon tulee olla gif, jpg, png tai txt)

Oekakisti
Oekakistinoikeudet lisätään käyttäjille käsin. Niitä voi hakea Haluamme oikeuksia -ketjussa. Oikeudet riittävät seuraavaan:
  • kaikkeen, mihin peruskäyttäjät pystyvät
  • kuvien piirtämiseen kaikille piirtolaudoille
  • uusien aiheiden ja viestien kirjoittamiseen lukuisille muille keskustelulaudoille (etusivulla alueiden kuvausten yhteydessä lukee, minne kaikkialle)
  • liitteiden lisäämiseen monien lautojen viesteihin (tiedostomuodon tulee olla gif, jpg, png tai txt)

Kupoliitti
Kupoliitti on käyttäjä, jolla on sekä foorumistin että oekakistin oikeudet.

Shabranigdo
Shabranigdo on foorumin valvoja - hänellä on täydet oikeudet käyttää foorumeita ja pitää niiden tasoa yllä.

Oekakivalvoja
Oekakivalvoja on nimensä mukaisesti piirtolautojen valvoja - hän voi käyttää kaikkia piirtolautoja ja pitää niiden tasoa yllä. Lisäksi Oekakivalvojalla on aina myös foorumistinoikeudet.

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä on käyttäjä, jolla on täydet oikeudet sekä foorumille että oekakille. Ylläpitäjät ovat viime kädessä vastuussa Kupolin toiminnasta.
« Viimeksi muokattu: 16.03.09 klo 16:59 kirjoittanut Veh » tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #1 : 17.11.06 klo 23:10 »

Vaikuttaako piirrettyjen kuvien määrä tulokas/peruskäyttäjä -jakoon? Kun piirtolaudat ja foorumit toimii yhdessä ja samoilla tunnuksilla, niin voisi olla ihan loogista, että myös aktiivinen piirtäjä voisi olla peruskäyttäjä, vaikkei kirjoittelisikaan foorumeille. Ehkä vähän marginaalinen tilanne, mutta mietinpä silti.

//jotteivät ihmiset hämmenny: tulokas-arvonimi on poistettu käytöstä aikoja sitten.
« Viimeksi muokattu: 21.10.07 klo 22:02 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #2 : 17.11.06 klo 23:29 »

Vaikuttaako piirrettyjen kuvien määrä tulokas/peruskäyttäjä -jakoon?

Voin tutkia tilannetta, mutta todennäköisesti tämän toteuttaminen vaatisi paljon työtä ja hyöty on kuitenkin melko pieni... Projekti ei ole aivan ensimmäisenä asialistalla kuitenkaan.
tallennettu
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #3 : 26.11.06 klo 20:48 »

Ketjun aloitusviestiä on päivitetty; nyt näkyvissä ovat selkeästi kaikki oikeudet, jotka eri jäsenryhmille annetaan.
tallennettu
Shiwori
foorumisti

i will come back tomorrow / and try living again

Profiili
« Vastaus #4 : 27.12.06 klo 11:19 »

kun tuossa lukee, että foorumistien ja oekakistien arvonimet lisätään käsin, niin tuleeko peruskäyttäjän arvo sitten automaattisesti?
tallennettu

today is my life now here / yesterday i lived somewhere / i don't remember where / tomorrow / now i don't really know / where i am
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #5 : 27.12.06 klo 11:25 »

kun tuossa lukee, että foorumistien ja oekakistien arvonimet lisätään käsin, niin tuleeko peruskäyttäjän arvo sitten automaattisesti?

Kyllä, se saapuu automaattisesti - tällä hetkellä käyttäjä on "peruskäyttäjä" keskustelualueiden puolella silloin, kun on kirjoittanut ainakin viisi viestiä ja oekakien puolella silloin, kun on piirtänyt ainakin viisi kuvaa.
tallennettu
Shiwori
foorumisti

i will come back tomorrow / and try living again

Profiili
« Vastaus #6 : 27.12.06 klo 12:00 »

Kyllä, se saapuu automaattisesti - tällä hetkellä käyttäjä on "peruskäyttäjä" keskustelualueiden puolella silloin, kun on kirjoittanut ainakin viisi viestiä ja oekakien puolella silloin, kun on piirtänyt ainakin viisi kuvaa.

kiitos selvennyksestä!
tallennettu

today is my life now here / yesterday i lived somewhere / i don't remember where / tomorrow / now i don't really know / where i am
LilyAngel
foorumisti

Jos masentaa, kissa piristää!

Profiili
« Vastaus #7 : 02.01.07 klo 09:42 »

kiitos selvennyksestä!

Minullekin tämä selvisi vaikka olen edelleen hieman pihalla.
tallennettu

Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #8 : 02.01.07 klo 14:11 »

Minullekin tämä selvisi vaikka olen edelleen hieman pihalla.

Yritän vielä vähän selventää:

Kun käyttäjä ABC rekisteröityy, hän saa arvonimen peruskäyttäjä.
Foorumistin arvonimen käyttäjä ABC saa, kun valvojat toteavat hänen osaavan kirjoittaa asiallisia viestejä. Valvojat säätävät käyttäjän ABC profiilitiedoista hänelle foorumistin oikeudet. Oekakistin oikeudet menevät samalla tavalla.

Toisin sanoen peruskäyttäjän arvo tulee koneellisesti, mutta foorumistin/oekakistin arvon antaa aina ihminen.
« Viimeksi muokattu: 21.10.07 klo 22:00 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Lizzie
Vieras
« Vastaus #9 : 06.01.07 klo 19:01 »

No nyt tämä on minullekkin selvä.
Kupolin uudistus pamahti aika äkkiä, joten olen vähän pihalla ja silleen. Vaikka olenkin jo vanha kupolin käyttäjä, olen edelleen 'tulokas'. n_n'
tallennettu
epeli
kilokommentoiva
kupoliitti

Heart container 2/3 full

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 30.04.07 klo 11:58 »

Tulipa mieleeni kysymys, että mikäs hittolainen on epäkuollut shabranigdo? Kun tämmiseen arvonimikkeeseen törmäsin jollain foorumin osa-alueella, enkä ole kyllä aikaisemmin tämmöisestä kuullut. *anteeksi en muista nimimerkkiä, jollla tämmöinen arvo oli*
//aah, kiitokset valaisusta Andro ^^ ja juu, Calaverahan se taisi olla kenellä tuommoisen arvon näin 8D
« Viimeksi muokattu: 04.05.07 klo 16:15 kirjoittanut epeli » tallennettu

Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #11 : 30.04.07 klo 16:07 »

Tulipa mieleeni kysymys, että mikäs hittolainen on epäkuollut shabranigdo?

Muistaakseni kyseessä on Calavera. Siinä on jekku: Ainakin shabroilla on profiilissa mahdollisuus kirjoittaa itselleen vapaavalintainen titteli (samaan tapaan kuin kaikilla käyttäjillä on se "oma teksti"). Virallinen titteli on siis shabranidgo, ja sitten kaikki muu on omaa lisäystä. Jollakulla oekakivalvojalla taitaa olla samaan tapaan tittelinä täti (Elinalla?)

tallennettu

Aina on toivoa.
---
feaf
foorumisti

Profiili
« Vastaus #12 : 27.05.07 klo 12:05 »

Itseäni jäi mietittymään tuo arvonimi "Tulokas". Olen rekisteröitynyt tänne vähän aikaa sitten, mutta minulla on vasta yksi kuva (ja neljä kuvakommenttia, mikäli se jotain vaikuttaa). Silti olen nimellä "perusjäsen".
tallennettu
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #13 : 28.05.07 klo 00:39 »

Itseäni jäi mietittymään tuo arvonimi "Tulokas". Olen rekisteröitynyt tänne vähän aikaa sitten, mutta minulla on vasta yksi kuva (ja neljä kuvakommenttia, mikäli se jotain vaikuttaa). Silti olen nimellä "perusjäsen".

Hankkiuduimme eroon Tulokas-termistä jonkin aikaa sitten. Nyt kaikki jäsenet ovat aluksi peruskäyttäjiä, ja voivat napata oikeuksia sitten siitä eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 23.08.08 klo 21:25 kirjoittanut Xinadra » tallennettu
feaf
foorumisti

Profiili
« Vastaus #14 : 28.05.07 klo 08:08 »

Hankkiuduimme eroon Tulokas-termistä jonkin aikaa sitten. Nyt kaikki jäsenet ovat aluksi perusjäseniä, ja voivat napata oikeuksia sitten siitä eteenpäin.

Selvä, hyvä tietää. Yritän muistaa.
tallennettu
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 22.06.07 klo 15:55 »

Lähinnä mielenkiinnosta kysyn, että onko ihan perustallaajilla mahdollisuutta hakea oekakivalvojiksi? Voisin olla kiinnostunut.

edit: njaha, ja nyt on hakukin käynnissä. Kelvannee vastaukseksi.  
« Viimeksi muokattu: 28.06.07 klo 12:39 kirjoittanut Kometae » tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Torso
kupoliitti

ee

Profiili
« Vastaus #16 : 22.06.07 klo 17:18 »

Myös negatiiviset tittelit voisivat pitää kurittomia käyttäjiä ruodussa.
tallennettu

mitä
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 22.06.07 klo 23:10 »

Olen törmännyt sellaiseen arvonimeen kuin Vieras. Heidän nimensä ei ole linkitetty mihinkään profiiliin eikä muuhunkaan paikkaan. Muistaakseni kaverini arveli, että ne ovat poistettujen nimimerkkien kommentteja, mutta tuo yhä uudelleen ilmestyvä gaijin-niminen vieras häiritsee minua. Gaijineita näkyi jo vanhassa Kupolissa silloin tällöin, ja jo silloin ihmettelin, keitä he ovat ja kuinka he pääsevät tekemään mitään täällä.

Tässä esimerkki nimeä käyttävästä vieraasta.
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 23.06.07 klo 15:06 »

Olen törmännyt sellaiseen arvonimeen kuin Vieras. Heidän nimensä ei ole linkitetty mihinkään profiiliin eikä muuhunkaan paikkaan. Muistaakseni kaverini arveli, että ne ovat poistettujen nimimerkkien kommentteja, mutta tuo yhä uudelleen ilmestyvä gaijin-niminen vieras häiritsee minua.
Gaijin tai vieras on tosiaan kupolilla "vieras", ei-rekisteröitynyt tai rekisteröityneen käyttäjän poistettu tunnus, luulisin.
Vanhoissa Kupoleissa oli vieras aina gaijin. Gaijin on siis japania ja tarkoittaa muukalaista.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Usudas
kupoliitti

usu

Profiili
« Vastaus #19 : 28.06.07 klo 11:36 »

Onko mahdollista että voisin ilmoittautua oekakivalvojaksi?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.04 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste