sisällön alkuun
18.11.2017 19.34 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Ota Kupoliisi, Otakupoliisi"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysy, vastaa!  (Luettu 84542 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #300 : 15.04.10 klo 23:01 »

Mikä on kiinnostavin Euroopan maa? Miksi?

Ranska. Tai en tiedä, onko se kiinnostavin, mutta kiehtovin ja puoleensa vetävin. Minulle on kehittynyt jokin herkkä suhde Ranskaa, sen kieltä ja sen kulttuuria kohtaan. Monet muut maat ovat mielestäni sellaisia, että niissä olisi kyllä jotain jännää ja tutustumisen arvoista ja niissä olisi kiva käydä, mutta Ranska on onnistunut lumoamaan minut täysin. Sinne lähtisin aina uudestaan, koska tahansa. Kyse ei ole jostain yksittäisestä asiasta, kuten viineistä tai hyvästä ruuasta tai nähtävyyksistä, vaan kokonaisuudesta. Siinä missä suomalainen järvimaisema aiheuttaa reaktion "tämä on niin Suomea", niin Ranskassa koen jotain hyvin samaa katsllessani Keski- ja Etelä-Ranskan kumpuilevaa maastoa; se on niin Ranskaa. Myös Ranskan kieli herättää minussa tunteita, toisin kuin muut vieraat kielet, joita olen opiskellut. Muut kielet ovat vain välineitä, neutraaleja. Ranskan kieli sen sijaan kantaa jollain tavoin mukanaan koko kulttuuria.

Je veux y aller.

Mikä on suosikkisi lastenlauluista? Miksi?
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
jelden
kupoliitti

rahalla saa ja hevosella pääsee

Profiili WWW
« Vastaus #301 : 16.04.10 klo 19:29 »

Lainaus
Kun avaruudessa kuitenkin jatkuvasti sammuu ja kuolee tähtiä, niin miksei niitä koskaan sammu tähtikuvioista? Ja jos sammuukin, niin kuinka ne ilmestyvät aina takaisin?

Koska Galaksienvälinen Tähtiavustaja pitää huolen, että tähdet pysyvät hyvässä kunnossa. Hän on hyvin ylpeä tärkeästä tehtävästään ja tarkastaa joka ilta kahdesti, että hänen herätyskellonsa herättää hänet seuraavana aamuna tasan kello kuusi. Tällöin hän herää virkeänä, pesee hampaat, syö ravitsevan aamiaisen ja vaihtaa pyjaman avaruusasuun joka on tehty tarkasti hänen mittojensa mukaan. Hän ottaa kainaloonsa edellisiltana pakkaamansa laukun (jonka kyljessä on kiiltävä "Galaksienvälinen Tähtiavustaja" -tarra) ja hyppää pyöränsä selkään. Häntä tervehditään iloisesti matkallaan läheiselle asemalle josta hän tottuneesti löytää oman pienen rakettinsa. Myös se on merkitty Tähtiavustaja-tarralla. Hän hyppää kyytiin ja matkaa avaruuteen tarkastamaan kaikki tähdet. Löytäessään sammuneen tähden Tähtiavustaja ottaa laukustaan korjausvälineet. Hän avaa pienen luukun tähden reunalta ja kytkee punaisen johdon punaiseen reikään. Tähtiavustaja painaa laukussa olevasta kojeesta nappia ja pumppaa tähden täyteen tähtienergiaa, joka saa tähden loistamaan taas kauniina. Toisia tähtiä ei voi enää pelastaa, jos punainen reikä on vaurioitunut syystä tai toisesta - tähtikuvioiden tähtiin on kuitenkin rakennettu erityiskestävät luukut. Kierroksen päätyttyä Galaksienvälinen Tähtiavustaja ajaa raketilla takaisin asemalle, jättää raketin paikalleen ja polkee kotiin illalliselle.

Nyt tiedätte.
Kysyn: Jos aamulla herätessäsi vieressäsi olisi kymmenen kiloa dynamiittia, mitä tekisit niillä? Vai antaisitko niiden olla vaan?
tallennettu

se parhaiten nauraa joka koiraa karvoihin katsoo ja joka toiselle kuoppaa kaivaa se villakoirana veräjästä pääsee
vaahpe
Vieras
« Vastaus #302 : 22.06.10 klo 22:22 »

Kysyn: Jos aamulla herätessäsi vieressäsi olisi kymmenen kiloa dynamiittia, mitä tekisit niillä? Vai antaisitko niiden olla vaan?

No ensin tutkisin koko talon piiloutuneen terroristin varalta :--D
Heittäisin varmaan dynamiitit auton takakonttiin ja körröttelisin jonnekin metsään, kaivaisin syyyyyvän kuopan ja heittäisin sinne ;) ydinpommijäte

Kysymykseni:
Jos paras (siis parhain koko maailmassa, ikinä ikinä) ystäväsi soittaisi sinulle keskellä yötä, ja kertoisi tappaneensa jonkun ja tarvitsisi apua ruumiin hävittämisessä, mitä tekisit?
tallennettu
Mmkay
kupoliitti

I had a plan.

Profiili
« Vastaus #303 : 23.06.10 klo 03:18 »

Kysymykseni:
Jos paras (siis parhain koko maailmassa, ikinä ikinä) ystäväsi soittaisi sinulle keskellä yötä, ja kertoisi tappaneensa jonkun ja tarvitsisi apua ruumiin hävittämisessä, mitä tekisit?

En aluksi uskoisi, väittäisin kiivaasti vastaan. Jos lopulta sattuisin uskomaan, alkaisin moralisoida mokomaa mielipuolta ihmisrauniota. En hyväksyisi, en kuuntelisi selityksiä. Toivoisin, ettei hän olisi koskaan kertonut minulle ja, että olisin saanut nauttia hetkistä hänen kanssaan autuaan tietämättömänä.

Sulkisin luurin, nauraisin päälle ja kääntäisin selkäni. Surisin.

Jos sinulla olisi valta päätää ketkä/millaiset ihmiset pääsevät taivaaseen, niin millaiset ihmiset päästäisit taivaaseen ja ketkä käännyttäisit jo portilta takaisin?
tallennettu
Niptumiini
foorumisti

Tuolit ovat taas menossa epäkuntoon...

Profiili WWW
« Vastaus #304 : 23.06.10 klo 23:16 »

Olisin varmaan pelkuri, enkä käyttäisi "kykyäni", koska en tunne olevani vastuullinen ihminen hoitamaan sen sorttisia asioita. Jättäisin hommat jollekin fiksummalle ^^
No okei, varmaan sellaiset "kiltit", "hyvät" jne. pääsisivät taivaaseen ja kaikki tuollaiset "pahat" ihmiset (ja määritelmällä "paha" meinaan mm. raiskareita, murhaajia yms) painuisivat helvettiin... Mutta olen enemmän sen kannalle, että jättäisin tuon homman jollekkin muulle...

Minkälainen on "oikea" sankari?

tallennettu

Defeating a sandwich only makes it tastier!
Yuziko
oekakisti

Its summer time!!

Profiili
« Vastaus #305 : 15.07.10 klo 12:10 »

Huh, pitkästä aikaa kupolissa!

Minkälainen on "oikea" sankari?

Oikea sankarihan tietysti olisi sellainen, joka pelastaisi maailman, ja kukistaisi viholliset, ja tietysti hänellä olisi ihailijoita.
     Mutta oikea sankari voisi olla vaikka paras kaveri, joka auttaa läksyissä ja on vapaa ajalla. Tai sitten vaikka oma koira: aina kun tulet kotiin, se tulee sinua vastaan ovelle, ja voit kertoa sille syvimmät salaisuutesi. Oikea sankari voi olla myös oma äiti. Sankari ruoan laitossa.

Ensimmäistä kertaa tietääkseni osallistun tähän ketjuun, joten sanokaa vain, jos kysymykseni on tyhmä tai jotain.
   No mutta asiaan: Mikä on maiilman ihanin piano theme??
Minulle se on Sakura kiss :)
tallennettu
AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #306 : 30.09.10 klo 00:04 »

No mutta asiaan: Mikä on maiilman ihanin piano theme??
Minulle se on Sakura kiss :)

Täällä on ollut pitkään hiljaista, mutta nyt minun on tähän vastattava, kun on niin ihanainen kysymys :) Pianistihan siis olen.

Oma henkilökohtainen suosikkini piano themeistä on ehdottomasti Her most beautiful smile, joka on bongattavissa animesta Rurouni Kenshin ja on siis yksi Kaorun taustamusiikeista ainakin filleri-arcissa. Se on varsin simppeli melodinen, mutta siinä on niin nätti sointi, että huh huh. Itse asiassa se on niin kaunis, että tahtoisin sen tahtiin sitten kävellä alttarille, jos minun niin hyvä tuuri käy. Kannattaa käydä kuuntelemassa YouTubessa, jos ette ole vielä kuulleet!
Muutenkin RK on täynnä nättejä pianokappaleita, kuten Overture in the Past ja Departure.

Toinen hyvä on Kimi to Boku, Todokanu Omoi animesta Gundam seed Destiny. En ole sarjaa katsonut, mutta theme on varsin ihanan kuuloinen ja mukava soittaa.

Sitten otetaanpa uusi kysymys.
Jos voisit olla jokin eläin, mikä eläin olisit ja minkä takia?
tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #307 : 30.09.10 klo 08:55 »

Sitten otetaanpa uusi kysymys.
Jos voisit olla jokin eläin, mikä eläin olisit ja minkä takia?

Kaikki varmaan luulevat, että vastaan tähän kissa? Eikö niin? No onhan minulla tietysti monia yhteneviä tekijöitä kissojen kanssa. Kuten se että olen laiska ja haluaisin vaan maata suurimman osan päivästä tai se etten pidä muutoksista elämässäni tai se että olen nirso monien asioiden suhteen.

En kuitenkaan valinnut kissaa vastaukseksi.

Minä olisin susi. Koska olen laumasielu kuten sudet. Olen voimakastahtoinen ja päättäväinen ja painan läpi minkä tahansa metsän saadakseni mitä haluan. Eläin öisin ulvomassa kuulle. Rakastan "saalistamista" en siis metsästämistä... Tietysti tekisi vähän pahaa joutua syömään kaikkia söpöjä metsän eläimiä, mutta kaikki joutuvat joskus tekemään uhrauksia. Kyllä, minä olisin susi ^^ (susikorvat)

Seuraavalle ihmiselle kohdistuva kysymys: Jos kaikki todellisuuden rajoitteet jätettäisiin pois... Mikä sinä olisit ammatiltasi? Kerro siitä ammatistasi ja miksi valitsit sen ja niin edelleen. (kyllä tähän voi sellainenkin vastata jolla vielä mitään ammattia ei ole :D )
tallennettu

Efana
unissa kulkeva
kupomuumio

Kaikkien janoisten sankari

Profiili WWW
« Vastaus #308 : 03.10.10 klo 20:00 »

Jos kaikki todellisuuden rajoitteet jätettäisiin pois... Mikä sinä olisit ammatiltasi? Kerro siitä ammatistasi ja miksi valitsit sen ja niin edelleen.

Kirjailija. Haluaisin kuollakseni olla joskus itseni elättävä kirjailija. (Huom, siis "itsensä elättävä", ei "miljoonia tienaava".) Tämä on ammatti, johon vaadittavaa taitoa minulta oikeastikin löytyy, joten täysin utopistisissa sateenkaarimaisemissa en haaveineni liitele. Haluan kirjoittaa näytelmiä, runoja, novelleja, ehkä jopa romaaneja jos saan niin aikaavievään prosessiin tilaisuuden.

Miksi siis kirjailija? Itsensä luovan ilmaisun ja ajatusten kylvämisen jälkeen tärkein syy on vapaus. Minä vihaan aikatauluja ja erityisesti työnantajia, jotka pyrkivät riistämään työntekijöiltään mahdollisuuden työn ulkopuoliseen omaan elämään kieltämällä pyydetyt vapaa-ajat. "Ei, kyllä tämä on nyt ihan liikaa vaadittu. Me muutkin tehdään 15-tuntisia työpäiviä joka viikonloppu, niin täytyy sinunkin." Yllätys yllätys: Minä en elä elämääni tätä työtä varten! Minun mieleni ei ylene tarjoilemalla olutta ja tiskaamalla lautasia! Vitut rahasta! Minun elämäni henki on jossain siellä sen elannon hankkimisen ulkopuolella. Moni mieltänee minut selkärangattomaksi laiskaperseeksi, mutta avot: Minulle unelmatyö on sellainen, jota saa tehdä silloin kun huvittaa. En näe mieltä elämässä, jossa kuljetaan laput silmillä kaiken ohi, koska pomo käskee ja nyt ollaan jo viisi minuuttia myöhässä. Minuutti on ihmisen keksimä määre; ainoaa oikeaa aikaa on päivä ja yö ja kevät  ja talvi ja auringonlasku. Jos minun tekee mieli pysähtyä, pysähdyn. Jatkan kun siltä tuntuu, eikä mielekkään työn kanssa ole sitä ongelmaa, että jäisi pysähdyksiin eikä laiskuuttaan jatkaisikaan.

Lyhyesti: Haluan irti oravanpyörästä. Kirjoittamiseen liittyvät deadlinet eivät ole läheskään niin kammottavia kuin nämä jokapäiväiset ja -viikkoiset.

--

Uusi kysymys: Milloin olet ollut elämässäsi kaikkein väsyneimmilläsi? Miksi? Tämä voi viitata fyysiseen, henkiseen, emotionaaliseen tai mihin tahansa sopivimmaksi kokemaasi väsymyksen tilaan.

EDIT: Oliko liian paha kysymys kun ketju kuoli? En halua olla tappaja!
« Viimeksi muokattu: 15.12.10 klo 00:49 kirjoittanut Efana » tallennettu

weightless
bare
faithless
scared
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #309 : 19.12.10 klo 21:35 »

Uusi kysymys: Milloin olet ollut elämässäsi kaikkein väsyneimmilläsi? Miksi? Tämä voi viitata fyysiseen, henkiseen, emotionaaliseen tai mihin tahansa sopivimmaksi kokemaasi väsymyksen tilaan.

Eräällä leirillä, jolla olin ohjaajana. Kysymyksessä oli viikon mittainen leiri, joka oli vasta alkamassa, mutta aiemmasta kokemuksesta tiesin, että leirin ohjaajaporukka ei juuri ehtisi öisin nukkua, ja päivätkin olisivat varsin intensiivisiä ja kuormittavia (vaikkakin myös hyvin antoisia, huom huom!). En kuitenkaan tahtonut saada unta leirin ensimmäisenä iltana, kun oli vieras paikka ja leirin asiat pyörivät mielessä enkä muutenkaan ole niitä ihmisiä, jotka nukahtavat heti, kun saavat pään tyynyyn. Ja olin tosiaan itse päässyt "nukkumaan" vasta joskus yhdeltä yöllä.

Pyörittyäni siinä valveilla pari tuntia ja hermostuttuani jo siitäkin, etten nukahda, sain sentään vihdoin unen päästä kiinni. Noin tuntia tai kahta myöhemmin iso kärpänen lensi aivan korvani vierestä ja heräsin. Surinaa ei päässyt pakoon, valvoin yhden kärpäsen takia, koska en sitä pimeässä huoneessa löytänyt. Kun olin turhaan yrittänyt nukahtaa (ehkä tunnin ajan) kärpäsestä välittämättä, sytytin valot ja metsästin kärpäsen lopulta kuoliaaksi (ja aikaa kuluu jälleen...). Uusi yritys nukkua kaatui siihen, että olin liian väsynyt ja kello alkoi lähestyä aamua ja herätystä hermostuin vuorostani siitä, ehdinkö nukahtaa ollenkaan enää. Tiesin, että en jaksa koko viikkoa leirillä jos en saa nukuttua edes sen vertaa mitä leireillä yleensä nukutaan (=ei tarpeeksi, mutta viikon pärjää sillä, että on muuten kivaa ja tietää, että leirin jälkeen saa nukkua). Ensimmäiseltä yöltä kertyvä hurja univelka ei kuulostanut ollenkaan hyvältä aloitukselta.

Sitten alkoi myös nälkä valvottaa. Laukusta löytyneet eväskeksit eivät auttaneet tarpeeksi, nälkä oli ja pysyi. Lopulta en nukahtanut enää, vaan nousin turhautuneena ylös ja odottelin, että muutkin ohjaajat heräävät. Aamun suunnitelmat menikin sitten ihan uusiksi, kun en jaksanut väsyneenä muuta kuin itkeä. Ohjaajat onneksi olivat kilttejä ja ymmärtäväisiä, he sanoivat, että voisin mennä takaisin nukkumaan ihan rauhassa. Tosin se ei onnistunut nälkäisenä. Livahdin syömään kokkien luokse keittiöön, kun en viitsinyt leiriläisten ihmetellessä syödä ja itkeä väsymyksestä ruokasalin puolella.

Löysin leirialueelta jopa melkein hiljaisen huoneen, jonne saatoin mennä torkkumaan aamiaisen jälkeen. En muistaakseni siinäkään nukahtanut, ainakaan kovin pitkäksi aikaa, kun oli kovin valoisaa ja leiriläisten äänet kantautuivat ulkoa, mutta torkkuminenkin (ilman paineita ehtiä puolen tunnin tai tunnin päästä vetämään ohjelmanumeroa x) auttoi. Olin kyllä väsynyt vielä muutamien päivien ajan, mutta otin univelkaa kyllä aika hyvin takaisin leirin aikana niin, että loppuviikosta taisin olla yksi parhaiten jaksavista ohjaajista. Kyllä se vähän sovittelua ja aikataulujen kanssa leikkimistä vaati, mutta järjestyi kyllä oikein mukavasti - kaikkien osalta, pitää huomauttaa. Pidettiin huoli siitä, että kaikki ohjaajat sai tarvittaessa päiväunensa tai pidennetyt yöunensa, ja saatiin leiri toimimaan.

Kysymys seuraavalle: Kerro lempilelustasi. Jos olet sen verran aikuinen, että sinulla ei ole lempilelua (tai et halua myöntää sitä!), niin voit kertoa lapsuutesi suosikkileluista.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Ikirouta
foorumisti

Profiili
« Vastaus #310 : 19.12.10 klo 22:56 »

Kysymys seuraavalle: Kerro lempilelustasi. Jos olet sen verran aikuinen, että sinulla ei ole lempilelua (tai et halua myöntää sitä!), niin voit kertoa lapsuutesi suosikkileluista.

Olen pehmolelujentekijä, joten omistan monia omatekemiä ja kaupasta ostettuja pehmoleluja... Se on semmoinen... harrastus. Lempileluni on iso naarasleijona Vitani. Se on siis pehmolelu, ostettu Helsingin Ison Karhun Kaupasta. Kun sen ostin, niin en ollut nähnyt koskaan naarasleijonapehmoa. Kaikki näkemäni ovat aina olleet uroksia. En pidä urosleijonista. Joten kun näin naarasleijonapehmon, niin ostin sen... Ihailimme sitä silloisen seurustelukumppanini kanssa ja se pääsi nukkumaan kanssamme samaan sänkyyn... Jälkeenpäin minulle kehittyi joku jännä kiintymys tätä pehmolelua kohtaan ja se on nykyään ainoa pehmolelu, joka minulla on mukana vähän kaikessa. En osaa nykyään enää kunnolla nukkuakaan ilman sitä. ,_, Nimesin sen Vitaniksi, koska rakastan Leijonakuningas 2-leffassa olevaa Vitani-leijonaa.

Tosi lapsellista, tiedän. ,_,

Kysymys seuraavalle: Mitä tykkäät korseteista?
tallennettu
Aoi Usagi
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #311 : 21.01.11 klo 21:47 »

Vastaus: Jos saisin vastauksen mihin vain kysymykseen.. Hmm.. Minulla on liikaa mitä haluaisin kysyä, mutta kuitenkaan en millään keksi mitä ihan totta pystyy kysymään.. Kysyisin varmaankin jotakin ihan hyödytöntä ja typerää ja sitten katuisin sitä monta vuotta.. En siis totta vie osaa vastata :' )

Kysymys: Haukutko koskaan ruotsalaisia homoiksi ilman syytä?
tallennettu

Efana
unissa kulkeva
kupomuumio

Kaikkien janoisten sankari

Profiili WWW
« Vastaus #312 : 08.02.11 klo 01:06 »

Kysymys: Haukutko koskaan ruotsalaisia homoiksi ilman syytä?

Silloin tällöin stereotypioihin perustuva vitsailu on helppoudessaan vastustamatonta, mutta en kutsuisi sitä haukkumiseksi. En hauku ketään miksikään ilman syytä, enkä näe miksi homo olisi ylipäänsä haukkumasana. Saatan kyllä olettaa ihmisten olevan homoja (kansallisuudesta riippumatta) ilman sen kummempia todisteita kuin ensivaikutelma.

--

Kysymys: Kun istut bussissa vieraan ihmisen viereen / viereesi istuu vieras ihminen, kiinnitätkö koskaan huomiota kyseisen ihmisen ulkonäköön? Huomaatko millainen tyyppi vieressäsi istuu? Huomaatko hänen poistuvan? Milloin olet viimeksi jutellut ventovieraan kanssa linja-autossa?
tallennettu

weightless
bare
faithless
scared
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #313 : 08.02.11 klo 20:53 »

Kysymys: Kun istut bussissa vieraan ihmisen viereen / viereesi istuu vieras ihminen, kiinnitätkö koskaan huomiota kyseisen ihmisen ulkonäköön? Huomaatko millainen tyyppi vieressäsi istuu? Huomaatko hänen poistuvan? Milloin olet viimeksi jutellut ventovieraan kanssa linja-autossa?

Riipuu ihan siitä millä tuulella itse olen. Joskus olen vain ärtynyt siitä että "joudun" istumaan jonkun vieressä jne. (Käänsin tämän muuten yleisesti julkisiksi liikennevälineiksi kun itse käytän enimmäkseen junaa). Joskus tosiaan en haluais ketään vierasta lähelleni ja sit katson vaan tosieen suuntaan päättäväisesti.

Toisinaan kiinnitän hyvinkin paljon huomiota siihen toiseen ihmiseen. Esim pukeutumiseen tai millaista musiikkia se kuuntelee (jos kuulokkeista kuuluu läpi). Ja kyllä siihen tietenkin kiinnittää huomiota koska ne lähtevät pois jne.

Eli vastaus kysymykseen sinänsä on, että riippuu päivästä.

Viimeksi olen jutellut jonkun vieraan kanssa julkisessa liikennevälineessä tasan viikko sitten. Kun kommentoin yhdelle pojalle että "Ei ole huomaavinaan." ja sit kävikin ilmi ettei se ollutkaan se kaveri joksi sitä luulin vaan joku joka oli niin hirveen paljon samannäköinen että hämäännyin ihan täysin. Hieno keskustelu oli se. Olishan se aika häröä jos joku alkais tuollaista syyttelemään itselle julkisesti :D

Kysymys: Jos saisit matkustaa mihin tahansa, mihin haluaisit matkustaa? Miksi juuri sinne? Mitä sielä tekisit?
tallennettu

Heli
foorumisti

Profiili
« Vastaus #314 : 16.02.11 klo 22:14 »

Kysymys: Jos saisit matkustaa mihin tahansa, mihin haluaisit matkustaa? Miksi juuri sinne? Mitä sielä tekisit?

Haluaisin matkustaa varmaan menneisyyteen. Rakastan muistella mun lapsuutta, joten olisi kiva elää se uudestaan. Nyt jo haalistuneet muistot kirkastuisi aika lailla. Haluaisin tuntea myös sen lapsen huolettomuuden, koska en enää muista miltä se tuntui ja koska en ole tuntenut sellaista moneen vuoteen. En kuitenkaan varmaan muuttaisi asioita mitenkään järisyttävästi, koska ehkä se voisi vaikuttaa mun tulevaisuuteen jollain lailla. Olisi vaan ihana elää vähän aikaa muistoissa, etten unohtaisi niitä kokonaan. Mä pelkään vähän sitä, että jossain vaiheessa elämääni en muistakaan menneisyydestäni mitään.

Ajattelin vähän aikaa myös tulevaisuuteen matkustamista, mutta päätin, etten halua tietää mitä tulevaisuudessani on. Ehkä siellä olisi jotain, jonka näkeminen alkaisi kaduttaa.

En tiedä onko tätä kysytty, toivottavasti ei.

Eli kysymys: Kumman aistin menettäisit mielummin: kuuloaistin vai näköaistin? Miksi luopuisit juuri siitä, miksi pidät tätä toista aistia tärkeämpänä?
tallennettu

"Minä luulin pienenä, että jos talvella kaataa kesäkeittoa lumen päälle, tulee kesä."
Shancus
kupoliitti

Frábært!

Profiili WWW
« Vastaus #315 : 17.02.11 klo 22:20 »

Tämä on niin jännä kysymys että pakko vastata, koska olen melko varma, että vielä viimevuonna olisin vastannut aivan toisin.

Siis jos näköaistista ja kuuloaistista pitäisi toinen valita, minä pitäisin kuuloaistin. Syy tähän on se, että vaikka olenkin viimeiseen asti visuaalinen ihminen, en voisi kuvitella elämää vailla kuuloaistia. En pystyisi olemaan ilman musiikkia, puhetta, luonnon ääniä ja kaikkea muuta, joka minulle korvieni kautta välittyy.
Kokeiltuani puolikuuroutta voin todeta että yhtään vähempää kuulemisen määrää en kestäisi ihan täysissä järjissäni. Näköaistini voisin kyllä kuvitella korvaavani yksinkertaisesti kuvittelemalla itse ja on niin paljon mistä voi nauttia näkemättäkin, mutta kuuleminen... En pysty kuvittelemaan kuinka sen korvaisin. Hassuahan tämä on siksi, että jos minulta kysytään, niin tärkein aistini kuitenkin on näköaisti, mutta kuuloa ilman eläminen olisi vaikeampaa.

Eli näkökyky lähtisi.

Seuraava kysymys (aisteilla jatketaan): Mikä olisi mielestäsi mielenkiintoisin synestesian muoto kokea? (jos sinulla on synestesiaa, tahtoisitko kokeilla jotain erilaista?)
tallennettu

-Lattialla kaikkien tärkeitten laitteitten joukossa, totesi AU kun löysin mp3-soittimeni.
mira-pauliina
foorumisti

zzz

Profiili
« Vastaus #316 : 19.02.11 klo 21:49 »

Seuraava kysymys (aisteilla jatketaan): Mikä olisi mielestäsi mielenkiintoisin synestesian muoto kokea? (jos sinulla on synestesiaa, tahtoisitko kokeilla jotain erilaista?)
Ah, synestesia on minua kovasti kiehtonut jo useamman vuoden. Kaikista mielenkiintoisin vaikkapa yhden päivän aikana olisi kokea sanoista mauiksi synestesia (miten sen nyt sanoisi paremmin). Yhdellä tutullani oli tällainen ja se oli mielestäni kovin jännää. Kaikille sanoille omat maut, minun nimeni taisi maistua vesimeloonilta. Pidemmäksi aikaa en haluaisi, koska liika-annos tiettyjä makuja voisi olla epämiellyttävää.

Olisi tietenkin hauska kokeilla kaikkia. Kaverini, jolla on grapheme, teki lapsena kirjainpiirustuksia joissa käytti mustaa kynää ja kirjoitti kauniin värisiä kirjaimia paperille jonkinlaiseksi kuvioksi. Meni sitten näyttämään kuvaa vanhemmilleen ja he olivat sitten vähän ihmeissään. Tuollaisia kokeiluja olisi kiva sen päivän mittaan tehdä.
--
Mikä on paheesi? Miksi luopuisit siitä / miksi et?
tallennettu

MIRABEAN desunyaa
Ikirouta
foorumisti

Profiili
« Vastaus #317 : 22.02.11 klo 17:09 »

Mikä on paheesi? Miksi luopuisit siitä / miksi et?

Alkoholi.
Olin nuorempana absolutisti ja olenkin juonut ensimmäisen kerran 19-vuotiaana. Join kaverin synttäreillä terästettyä boolia ilman, että tiesin sen olevan terästettyä ja sitten yhdessä vaiheessa iltaa tajusin, että "hei, mä olen kännissä ja tämähän on HAUSKAA!" Tästä huolimatta juotua tuli ehkä kerran kahdessa kuukaudessa eikä koskaan övereitä.

Homma karkasi lapasesta, kun olin 22-vuotias ja masennuin vakavasti. Pakenin alkoholiin, koska alkoholilla on minuun vahvasti estoja poistava vaikutus. Olen selvänä ujo ja ajattelen paljon sitä, että mitä muut minusta ajattelevat. Kännissä tämä kaikki häviää. Minusta tulee puhelias ja en välitä mistään mitään. Se on mahtava tunne, sellainen maailmanherra -tunne. Olen selvänä tylsä ja kännissä pelimies. Mutta lopulta tämä meni siihen, etten kestänyt olla selvänä. Saatoin juoda 2 pulloa vahvaa viiniä joka päivä tai enemmän. Join, vaikka ei olisi ollut varaa.

Havahduin kuitenkin, kun sekoilin pari kertaa kännissä oikein urakalla. Jostain syystä alkoholin vaikutukset minuun muuttuivat. Minusta ei tullutkaan enää hauskaa pelimiestä vaan alkoholi toi kaiken masiksen pintaan ja sekosin pari kertaa oikeasti. Silloin tajusin, että en voi jatkaa näin. Muutin takaisin vanhempieni luo ja samalla pääsin irti liiallisesta viinankäytöstä, sillä äitini on hyvin alkoholinvastainen enkä kehtaa olla edes kesyssä kännissä hänen silmiensä edessä.

Tästä huolimatta minulle jäi juopon suhtautuminen alkoholiin. Juon edelleen alkoholia kuin vettä ja voisin juoda sitä joka päivä. Minulla on aivan hirmuinen toleranssi. Kun aloitan, niin en pysty lopettamaan. Siksi minun on tietoisesti pyrittävä siihen, etten edes aloita. Olen usein sortunut ostamaan alkoholia, mutta olen estänyt liiallisen juomisen sillä, että otan 1-2 lasia ja annan loput äidilleni. Hän ei anna sitä enää takaisin. Pelottaa ajatellakin, että missä kunnossa olisin, jos asuisin yksinäni. Mutta siksi en aiokaan asua enää koskaan yksin.

Minulla ei ole/ollut mitään syytä olla luopumatta tästä paheesta. Se aiheuttaa vain pelkkää pahaa sekä minulle itselleni että kaikille ympärilläni oleville. Olen aikamoinen ääliö, jos en osaa opetella olemaan ilman viinaa.

----

Kysymys: tykkäätkö enemmän talvesta vai kesästä? Miksi?
tallennettu
mira-pauliina
foorumisti

zzz

Profiili
« Vastaus #318 : 21.05.11 klo 22:47 »

Nyt kun olen asunut useamman vuoden kaukana Helsingistä, voin sanoa sydämeni kyllyydestä että kesä. Talvi on pimeä, pitkä, kylmä ja tuulinen tällä paikkakunnalla. Mitä enemmän valoa, sitä energisemmäksi tulen. Mitä aurinkoisempi, sitä iloisempi olen. Nautin lämmöstä. Paljain jaloin käveleminen nurmikolla on parasta. Lämmin kesäsade on parasta. Sellainen iloinen huolettomuus ja luonnon kukkiminen on parasta. Talvella -30°c pakkasessa illalla ei tee mieli mennä ulos lävelylle vaan mielummin käpertyy sohvan nurkkaan, mutta kesällä rantakävelyt keskiyön auringossa on jotain mielettömän mukavaa :>

Mikä sinusta tulee isona, miksi? Jos olet valmistunut johonkin ammattiin, kerro siitä! Onko se sellainen ammatti jossa haluat olla vai haaveiletko muusta?
tallennettu

MIRABEAN desunyaa
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #319 : 19.06.11 klo 06:15 »

Mikä sinusta tulee isona, miksi? Jos olet valmistunut johonkin ammattiin, kerro siitä! Onko se sellainen ammatti jossa haluat olla vai haaveiletko muusta?

Tällä hetkellä minusta on kovaa vauhtia (tai itse asiassa vähän hitaammin) valmistumassa Tietotekniikan Insinööri AMKsta. Valitsin alan, koska en keksinyt mitään muutakaan, ja täällä sanottiin olevan mediatekniikkaa, joka sattui silloin kiinnostamaan. Oli suurempia unelmia silloin, ja piti olla tällä linjalla vain vuosi... Nyt olen jo kolmattani.
En pidä alasta, mutten osaa lopettaakaan, sillä yhteiskunnan ja lähiympäristön arvot ja odotukset ovat opettaneet jo minutkin vaatimaan itseltäni koulutusta, ja etten saa nyt tippua tästä putkesta pois.
Olen jo puolessa välissä, niin miksei painaisi loppuun saakka?

Kysymys: Mitä HYVÄÄ löydät syksystä, etenkin sen loppupuolesta?
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.048 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste