sisällön alkuun
24.9.2017 04.28 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Olisikohan jo aika mennä nukkumaan?"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysy, vastaa!  (Luettu 81915 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
RoyalMoral
foorumisti

Gin tama

Profiili
« : 11.03.07 klo 18:22 »

Eli taas tämmöinen leikkimielinen ketjupeli. :) Tälläisiä on pyörinyt muillakin foorumeilla. Tarkoituksena on kysyä kysymys joka nyt ensimmäisenä mieleen pulpahtaa ja vastata edeltävän kirjoittajan kysymykseen.

Esim.  me1: Minkä värinen on keltainen?
             me2: Keltainen.
                         Kuka on One piecen keskeisin hahmo?
             me3: Luffy.
                         Montako vuotta olet?

Muistakaa kuitenkin käyttäytyä, ei vedetä hommaa läskiksi kysymällä "tyhmiä" jookos. ;)

Kysymys: Montako anime sarjaa seuraat  tällä hetkellä aktiivisesti?

Edit: siis joo mahdollisimman kattavat vastaukset ja kysymykset joihin voi sellaiset antaa. Ylhäällä olevaan esimerkkiin en jaksanut tarinoita alkaa väsäämään. ;)
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 klo 15:23 kirjoittanut RoyalMoral » tallennettu

roflmao.
sorafune
Vieras
« Vastaus #1 : 11.03.07 klo 19:02 »

Minusta tuntuu, että pitäisi varmaan kaikkien tehdä joitain kysymyksiä, mihin saisi vähintään puolentoista rivin vastauksen? ;)

Mutta, asiaan. Seuraan tällä hetkellä kahta animesarjaa, joittenka nimet ovat Nodame Cantabile ja Gintama. Nodamen löysin ihan sattumalta, ja päätin kokeilla sarjaa kuvauksen takia(klassista musiikkia ja söpöjä pianisteja/viulisteja, eheh...). En kadu ollenkaan että sarjaa aloin seuraamaan - ostin jopa sarjan kaksi ensimmäistä mangaa. Gintamaa seuraan tosin vähän silloin tällöin, mutta nyt olen taas vähän aktiivistunut sarjan seuraamisessa. Päättömuus  ja Gintoki rulz!

Kysymys: Mikä oli ensimmäinen manga- tai animesarjasi ja pystyisitkö katsomaan sen uudelleen?
tallennettu
Durahan
foorumisti

koira

Profiili
« Vastaus #2 : 11.03.07 klo 23:01 »

ihan ensimäinen oli vuonna 1ja 2 muumit vai olikohan se hopeanuoli...anyway ne olivat ekat.
muumeja voin katsoa vaikka maailman loppuun asti :P

kysymys:
Tykkäätkö röyhelöistä ja ruseteista?(+ kaikki muu lolita-sälä)
tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #3 : 12.03.07 klo 11:10 »

Hei, tämäpä on veikeä idea. Muistan kohdanneeni tällaisen eräällä jenkkifoorumilla, mutta siellä juttu muuttui nopeasti yksiriviseksi typeryyksien laukomiseksi. Sorafunen ehdotus kuulostaa hyvältä; toivottavasti meininki pysyy vastaavana ^__^

Nyt kuitenkin itse asiaan. Enpä voi väittää, että pitäisin liiemmin röyhelöistä, ruseteista tai lolita-tyylistä ylipäätään. Ihailen toki taidokkaasti tehtyjä mekkoja ja pukuja enkä suinkaan paheksu ihmisiä, joiden yllä puvut näyttävät kauniilta ja sopivilta. Itse olen kuitenkin suurin piirtein allerginen kaikelle ylisöpölle ja tyttömäiselle, joten polvipituista pitsimekkoviritelmää sun muuta vastaavaa en ylleni vapaaehtoisesti laittaisi - enkä kyllä usko, että näyttäisin edes lähimain sievältä tai järkevältä sellaisiin pukeutuessani.

Kysymys: Jos olisit anime- tai mangahahmo, niin kumpaa sukupuolta todennäköisesti olisit ja millä perustein (ulkonäkö, luonne, kiinnostuksenkohteet tms.)?
« Viimeksi muokattu: 12.03.07 klo 18:18 kirjoittanut Red Mage » tallennettu
Лайка
kupoliitti

oh snap

Profiili
« Vastaus #4 : 12.03.07 klo 12:54 »

Minäkin olen tällaiseen ketjuun muualla törmännyt, ihan suomalaisella. Siellä kyllä kysymykset ja vastaukset ovat aika värikkäitä, mutta eivät sentään loukkaa ketään. Hyvän maun rajoissa.

No niin, ja vastausta kehiin. Jokin anime/mangahahmo? Olisin sukupuoleltani mies. En tiedä tälle erityisenpää syytä.
Omistaisin toki luonnostaan hieman erikoisemmanväriset tuuheat hiukset, vivahteikkaan vihreät tai hohtavanvalkoiset. Mustatkin kävisivät. Pitkät ne olisivat, minulla on ikävä pitkiä hiuksia. Silmienväri olisi samanlainen, kuin hiusten.
Normaalipituinen ja -painoinen, solakka. Ja ehdottomasti pitkät, hyvinhoidetut kynnet :'D Fetissi pitkiin kauniisiin kynsiin. Ja todennäköisesti niitä lävistyksiä olisi enemmän.
Luonteeltani olisin aikas energinen, en mikään emottaja. Iloinen myös ja melko fiksukin oudohkon ulkokuoren alla. Pitäisin todennäköisesti sakesta ja pirteistä baari-illoista. Seikkailunhaluinen ja ystävällinen. Että sellaista :3

Ja kysymys:
Kuunteletko japanilaista musiikkia (genrestä riippumatta)? Jos et, kiinnostaisiko kokeilla? Jos kuuntelet, minkätyylinen on lähinnä sydäntäsi?
tallennettu

When I'm sad, I stop being sad and be awesome instead.
Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 12.03.07 klo 13:00 »

Pelimusiikkia, ja paljon. Ehdoton suosikkini on Hitoshi Sakimoto, joka on säveltänyt ihania asioita mm. Vagrant Story - ja FFT-peleihin. Olen joskus kuunnellut aika aktiivisesti myös japanilaista rock-musiikkia, mutta nykyään olen aika tehokkaasti kasvanut ohi siitä.

Ja kysymys:
Kuinka kriittisesti katsot animea? Kaikki käy, vai valikoitko tarkkaan?
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
Tsukada
leipova
shabranigdo

legends never die

Profiili
« Vastaus #6 : 12.03.07 klo 13:19 »

Enpä voi haukkua itseäni erityisen kriittiseksi, sillä valitsen yleensä katsomiseni ääninäyttelijöiden laadun/määrän perusteella. Se ei kuitenkaan ole läheskään niin huono tapa kuin miltä se kuulostaa - monet lempisarjoistani olen löytänyt tällä tavalla.
Aivan kaikenlaista puppua en kuitenkaan suostu katsomaan. Vaikka sarja olisi täynnä hyviä näyttelijöitä, en silti katoisi sitä, jos tarina olisi tylsä, kliseinen ja kaikin puolin pöljä.
Olen myös vähän allerginen kaikkein suurimmille mainstream-sarjoille, poikkeuksena Dragon Ball. Sarjat kuten Prince of Tennis, Bleach tai Ouran eivät juuri kiinnosta, koska niitä tuputetaan joka tuutista.

Kysymys:
Mitä mieltä olet remake -animeista, eli ilmiöstä, että jostain vanhasta sarjasta tehdään uusi versio?
tallennettu

"Minäkin tahdon uskoa teidän niinsanottuun ystävyyteenne." -Ankoku Dragon, Saint Seiya

"Sinä, joka uskoit tyhmään oppilaaseeni loppuun asti, olet juuri voittanut." -Hiko Seijuurou, Rurouni Kenshin
Kaori-chan
Vieras
« Vastaus #7 : 12.03.07 klo 16:37 »

Eivät pahemmin kiinnosta. Yleensä nämä remake-animet tuppaavat olemaan.. jollain lailla huonoja mielestäni. Pidän enemmän alkuperäisistä, totta puhuen. Jos joku hyvä sarja tehtäisiin uudelleen, tässä tapauksessa vaikkapa vanha sarja,otetaan vaikkapa Sailor Moon esimerkiksi. Ei sarja enää olisi niin hyvä. ( Saitteko selkoa mitä edes kirjoitin? D:')

Kysymys:
Mitä mieltä olet yleisesti ottaen shounen ja shoujo a:ista?
« Viimeksi muokattu: 15.12.08 klo 21:40 kirjoittanut Kaori » tallennettu
sorafune
Vieras
« Vastaus #8 : 12.03.07 klo 16:43 »

Olen suuri shounen-ain ja ihan yaoinkin kuluttaja. En tiedä mikä minua alkoi näissä viehättämään, mutta nykyään mietinkin usein, että olenko ihan perverssi kun tällaista luen. Minusta ei ole mitään pahaa siinä, että nätit pojat pusuttelevat söpösti mangassa/animessa, mutta joitakinhan se loukkaa. En todellakaan suosittele kenellekkään, että pilaatte itsenne ihan yaoilla jo n. 11-vuotiaana. Itse aloitin ihan melkein puhtaasti yaoilla, ja minua jotenkin harmittaa asia. Likasin itseni liian ajoissa. >_> Että olkaapas kilttejä lapset ja vähän pitkittäkää niitä itse herkkupaloja. (Nyt meni vähän offiksi.)
Shoujo-aista pidän ihan vain näissä pienien suukkojen ja vähän näkymättömämmän rakkauden rajoissa. Jokaisella on oma makunsa.

Los kysymys:
Millainen oli mangaharrastuksesi/-tuntemuksesi vuosi sitten?
tallennettu
Laus
foorumisti

Profiili
« Vastaus #9 : 12.03.07 klo 19:18 »

Vuosi sitten olin katsonut/lukenut Muumien tms. lisäksi tasan kolme sarjaa: Time Stranger Kyoko mangana ja Chobits ja Fruits Basket animena. (Furubaa tosin en ollut katsonut aivan kokonaan: viimeisen jakson katsoin vasta kuukausi pari sitten.) Kupolista tiesin lähinnä arvostelut, testit ja visat. Foorumeilla en käynyt ollenkaan. Silloin kävin ahkerasti Animeunionin foorumeilla, joilla nykyään käyn n. kerran viikossa. Neon Genesis Evangelion ja Akira tuntuivat molemmat sellaisilta sarjoilta, joihin en tutustuisi koskaan, samoin FLCL. (NGE kuuluu nyt suosikkeihini, Akiran luin tänään loppuun ja FLCL on ostoslistalla.)

Käsitykseni mangasta ja animesta oli muistaakseni ihan realistinen. Ymmärsin että maailmassa on olemassa hyvinkin erilaisia manga- ja animesarjoja, osa loistavia ja osa kaameaa sontaa. Silloin en kyllä ollut vielä kunnolla käsittänyt, että länsimainenkin sarjakuva voi olla hyvää.

Kysymys:
Millainen olisi täydellinen manga tai anime? (kuvitteellinen siis)

Niin ja vielä, tarkoitin ettei vastaus olisi "Hienot piirrokset ja hyvä juoni" vaan kuvailtaisiin millainen mielestäsi on hyvä juoni tai hienot piirrokset. Kiitos.
tallennettu
Lizzie
Vieras
« Vastaus #10 : 12.03.07 klo 19:35 »

Täydellinen manga tai anime..

No ainakin loistava piirrosjälki ja juoni.
Minun kohdallani jotain Masashi Kishimotomaista jälkeä ja Tanemuramaista juonta, mutta ei mitään välillä shoujoa vaan shounenia! (Tai jotain niiden väliltä..) \o/
Suomen menneistä ajoille (n. 1700-1800 luvuille) sijoittuva manga natsaisi minun kohdallani. Jokin vetää puoleensa tuossa vanhassa-Suomessa. Varmaan vanhat koskemattomat metsät jne.

Kysymys: Montako mangaa omistat?
tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 12.03.07 klo 19:48 »

Montako mangaa omistan?
Harvinaisen hyvä kysymys! Pikainen laskutoimitus: Kaikki Ranmat-1= 37, +17 Inuyashaa= 54, Kaikki käännetyt Immortal Rainit = 61, Tanemuran suomenkielinen tuotanto = 71, +7 D.N.Angelia = 78, Kill Me, Kiss Me = 83, +4 Fruits Basket = 87, +3 Tsubasa= 90, +3 Tokyo Mew Mew= 93, +2 Emmaa = 95, +4 Ouran High School Host Clubia = 99 kpl.
Hahaa! Ei edes sataa!! Saattaa kyllä olla, että jotain on unohtunut(esim. päässälasku)... Tai sitten sekoitan sen vain lainattuihin! Mutta olin ihan varma, että olisi joko alle 50 tai sitten reilusti yli sadan! Yllätin itseni ^_^

Ja joku kysymys vai? Hmm... Millainen fiktiivinen hahmo vetoaa sinuun parhaiten? (Eli siis lempihahmojasi yhdistävät tekijät/tekijä)
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Michi
foorumisti

Midnightstar

Profiili
« Vastaus #12 : 12.03.07 klo 20:09 »

Millainen fiktiivinen hahmo vetoaa sinuun parhaiten? (Eli siis lempihahmojasi yhdistävät tekijät/tekijä)

Tyylikäs, taitava aseiden käsittelijä, laukoo sarkastisia kommentteja eikä pienistä hetkahda. Ei siis mikään nysvä, vaan arvokkaasti käyttäytyvät asemaakari. Tylysti sanottuna kliseisessä juonessa sympatiani saa joko pahis tai sitten tarinan sankari.

Kysymys: Montako eri J-musiikin genreä tunnet?
tallennettu
Tsukada
leipova
shabranigdo

legends never die

Profiili
« Vastaus #13 : 15.03.07 klo 13:23 »

Ei kukaan muu ilmeisesti uskalla vastata. No, minäpä sitten...

Montako J-musiikin genreä tunnen? Luultavasti vain kaksi. Karkeasti jaoteltuna J-rockin ja J-popin, ja pari J-rockin alatyylliä (visual kei, angura kei). J-popin lähinnä vain erotan rockista. En kuuntele niin paljoa erityisen yhtyeen tai tyylin musiikkia, että oppisin tuntemaan niitä tarkemmin. Harmi ;_;

Kysymys: Brian Drummond vai Horikawa Ryou?
tallennettu

"Minäkin tahdon uskoa teidän niinsanottuun ystävyyteenne." -Ankoku Dragon, Saint Seiya

"Sinä, joka uskoit tyhmään oppilaaseeni loppuun asti, olet juuri voittanut." -Hiko Seijuurou, Rurouni Kenshin
Iwa
Vieras
« Vastaus #14 : 15.03.07 klo 16:20 »

Räjäytän pankin ja vastaan kaikkiin:
- tällä hetkellä tulevista vain Naruto Shippuudenia
- Bishoujo Senshi Sailor Moon ja pitäisi kai joskus katsoa se edes kertaalleen, olen ollut tilanteessa 118/200 jo vuosia
- tykkään lolitoista (eikun eihän tässä sitä kysytty)
- mies, Joutarou JoJo no Kimyouna Boukenista tai Kurama Yuu Yuu Hakushosta
- kuuntelen varsin vähän japanilaista musiikkia, lähinnä animeOSTeja
- äärimmäisen kriittisesti, seula on erittäin tiukka
- remaket ovat yleensä aika blah, sillä ne ovat usein ns. sieluttomia, kyllä originaali on aina originaali
- jos tykkää, niin harrastaa, minulle aivan sama
- tiettyjen seikkojen takia en vuosi sitten paljoa animea/mangaa harrastanut, löysin harrastukseni uudelleen jokin aika sitten
- 20th Century Boys on täydellinen manga, Key THE METAL IDOL pääsee lähelle täydellistä animea
- yli sata, veikkaan 135
- sellainen jolla on hyvä seiyuu, näyttää kivalta ja on omalla tavallaan cool, esim. Kyousuke Kimagure Orange Roadista
- en kovin montaa, J-rock, -ja pop ja joitain alatyylejä
- Horikawa Ryou

Kumpaa arvostat enemmän, piirrosjälkeä vai tarinaa?
tallennettu
Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 15.03.07 klo 16:49 »

Paha. Molemmat ovat mielestäni yhtä tärkeitä. Hyvä tarina saa ihmiset seuraamaan sarjaa, mutta jos piirrosjälki on huono niin monelta saattaa jäädä sarja väliin. Kuinkahan moni lukisi Narutoa jos se olisi piirretty tikku-ukoilla.

Kysymys: Oletko vannonut ettet koskaan koske johonkin manga/anime-sarjaan edes pitkällä tikulla? Jos olet, niin mikä sarja?
tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
sorafune
Vieras
« Vastaus #16 : 15.03.07 klo 16:54 »

Iwan kysymykseen:
Arvostan eniten näiden kahden yhdistelmää. Minulla ei tule mitään lukemisesta, jos juoni on todella kiinnostava mutta piirrosjälki on suoraa sontaa. Toivon vain, että joku tekisi kirjan sarjasta ilman kuvia. Seuraisin piirrosjäljen takia hieman, mutta sitten juonen huonous alkaisi liikaa ärsyttämään ja viskoisin tavaroita ympäriämpäri. Tasapaino on hyvästä.

Mannytsun kysymykseen:
Olen, nimittäin Dragon Ball Z. Olen aina inhonnut sarjan piirrosjälkeä sekä en ymmärrä, mitä hyvää juonessa on, saati onko siinä kauheasti mitään sellaista olemassakaan. Ärsyttää kun kaikki vain ihkuttavat että jee tää niiq on maailman suosituin manga phihihih. No ei ainakaan omassa maailmassani.

Kuunteletko japanilaista musiikkia tietämättä sanojen tarkoitusta?
tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 15.03.07 klo 19:03 »

Kuunteletko japanilaista musiikkia tietämättä sanojen tarkoitusta?

Kyllä, joitain kappaleita. Yleensä kyllä pyrin ottamaan niistä selvää, etenkin, jos fanitustaso alkaa nousemaan. En kylläkään kovinkaan montaa kappaletta kuuntele ja merkityksenkin ehdin yleensä unohtamaan nopeasti. Tarkistan vain, että laulu ei ole täyttä sontaa.
Ja suurin osa kappaleistani on animen soundtrackejä, käännökset löytää kätevästi jaksoista.

Ja kysymys: Miksi ilmoitat ikäsi profiilissasi/Mikset ilmoita ikääsi?
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #18 : 15.03.07 klo 22:43 »

Profiilissa näkyy ikäni, kuten voitte todeta. Eipä siihen sen kummempaa syytä. En vain näe syytä salata sitä, ja kaipa sitä vähän haluaa erottautua porukasta myös iällään (olettaisin, että suurin osa kupolisteista on muutamaa vuotta minua nuorempia). Vaikka eihän sillä iällä sinänsä ole merkitystä netissä.

Vähän samaan aiheeseen liittyvä kysymys: Kuinka tärkeää on, että netissä voi luoda itselleen toisen persoonallisuuden? Vai onko se tärkeää?
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Iwa
Vieras
« Vastaus #19 : 16.03.07 klo 19:47 »

Kai tähän saa vastata uudemmankin kerran vai pidetäänkö sitä perverssinä postausmäärän kasvattamisena? Ja tuo ei ollut kysymys.

- olen vannonut, ja sitten myöhemmin huomannut pitäväni niistä kuin mikäkin esim. Yuu-Gi-Oh! ja Hana yori Dango
- rehellisesti voin sanoa että en tiedä edes englannista välttämättä kaikkia sanoja, saatika sitten siis japanista, joten kyllä. Esim. Utenan OSTit, joka tajuaa kaikki J.A. Seazerin sanoitukset on jo aika fakiiri japanin kielessä
- en ilmoita ikääni, sillä vastauksen saatte kohta
- on se tärkeää, sillä tykkään olla täällä vähän mystinen persoona, jonkinlainen takapiru. Siksi toisekseen, ikä ja sun muut saa selville tutustumalla, eihän se ole kivaa jos kaikki pureskellaan valmiiksi

Hupaillaan hetki vaikka kaikkien rakastamalla... TRANSLITTERAATIOLLA, jihuu. Onko japanissa usein esiintyvä diftongi おう (kirj. 'ou') sinulle 'ou', 'ô', 'oo' vai kenties 'ō'? Itse tykkään 'ou'sta (sillä se on kirjaimellisesti sama kuin alkuperäinen) ja IwaTranslitteroinnilla ô:sta. Jees.

'oo' on nykyisin aika suosittu, mutta itse haluan tehdä selvän eron 'oo'n ja 'ou'n välillä. Jees^2.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 17
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.032 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste