sisällön alkuun
18.11.2017 17.48 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Portti on auki!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [Kaikki]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka päästä piirtämään  (Luettu 36933 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Haamu
oekakisti

Tulkaa puhumaa mulle mangasta

Profiili WWW
« : 03.02.07 klo 21:12 »

Hei!
Minulla on ihan hirveä ongelma, ja enkä ole saannut apua tähän. Miten pääsee oikein itse kupoliin, siihen piirtojuttuun?Auttakaa!

//Andro-edit:
Uudet käyttäjät, huomatkaa, että tämä on jo vanha viesti, eikä ongelmaa enää ole. Mutta rullatkaa ketjua vähän alaspäin, niin tekin saatte tietää, miten pääsette piirtämään.
(Ja sori, Haamulikka, että röyhkeästi lisäilen omiani viestiisi, mutta arvelin, että ketju tarvitsee selvennystä.)
« Viimeksi muokattu: 24.02.09 klo 21:54 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Hei siis, ihkuu
Renuski
sparkling
kupomuumio

muffins

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 03.02.07 klo 22:41 »

Esimerkiksi tuolta: http://piirtolaudat.kupoli.net/oekaa/
Varmista että olet kirjautuneena sisään ja valitse ylhäältä oikealta "piirrä!" linkki.
Tai sitten suoraan tästä

Andromeda: oho, ohjeistuksesi on erittäin hyvä ja kattava. Nice work!
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #2 : 03.02.07 klo 22:48 »

Linkki

Tuolta löytyy epäselvä ohjekuva, mutta perusasiat siitä pitäisi tulla selville. Kuva on oekaan etusivulta. Se on lauta, jolle ekat kuvat suositellaan tehtäviksi. Sinne kaikki voivat piirtää (suhteellisen) vapaasti. Kuvan linkit piirtolaudoille (sivun yläreunassa ja vasemmalla sivupalkissa) ovat aina näkyvissä Kupolin sivuilla. Kupoli on siis koko tämä systeemi, niin foorumi, uutiset, impromanga kuin piirtolaudatkin. Piirtolaudat eivät siis ole itse Kupoli, kuten sanoit, vaan osa Kupolia. Kun sitten piirtolaudoilla painat Piirrä!-linkkiä, aukeaa uusi ikkuna, jossa valitset piirto-ohjelman ja kuvakoon. Ja sitten vielä painat sivun alalaidasta uutta Piirrä!-nappia. Se avaa piirtoikkunan. Kun kuva on valmis, lähetä se näytille piirtolaudalle painamalla vasemmasta yläkulmasta upload. Näyttöön ilmaantuu pari ruutua, joista voi joko olla välittämättä (niin itse teen, ne katoaa itsekseen) tai sitten voi klikata OK.

Edit: Renu-täti näköjään ehti vastaamaan sillä välin, kun väsäsin tuota kuvatusta, mutta jääköön nyt tämäkin tähän vielä varmemmaksi ohjeeksi :P Niin, ja lisäsin otsikkoon selvennyksen ketjun aiheesta, josko vaikka joku toinenkin löytäisi tätä kautta apua samaan ongelmaan.

Edit:
Kuinka pääset alkuun oekakien käytössä, osa 2
Uusi linkki.

Kun painaa sitä oikean yläkulman Piirrä! -linkkiä, aukeaa tuollainen ikkuna (toki ilman noita kirjavia selityksiäni). Valitaan piirto-ohjelma, ja Shi-Painterissa mahdolliset lisäasetukset. Tykkään käyttää pro-versiota, joten valitsen sen. Tavallinen on kuitenkin ihan yhtä hyvä. Uusi versio toimii koneellani aivan yhtä hyvin kuin vanhakin (kummassakaan ei siis toimi paineentunnistus minulla, mutta ei ole haitannut yhtään), joten en valitse vanhaa versiota.

Piirtoala vaihtelee piirtolaudan ja kuva-aiheen mukaan, mutta tässä tutoriaalissa käytän nyt oletuskokoa. En muista, kumpi niista luvuista säätää korkeutta ja kumpi leveyttä, joten kokeilkaahan. Muistakaa, että kun piirtämisen on aloittanut, kuvan kokoa ei voi enää muuttaa.

Paletit ja animaatio valitaan oman mielen mukaan. Yleensä paletit on käteviä, mutta pienellä ruudulla ne saattavat rohmuta liikaa tilaa. Animaatio näytää, miten kuva on piirretty, viiva viivalta. Ja siis sen jälkeen, kun kuva on lähetetty.

Alimpana on uusi Piirrä! -nappi, klikkaa sitä, niin pääse piirtämään.

Osa 3, ja uusi linkki.

Paineentunnistus joko toimii tai sitten ei, älkää minulta kysykö. Yleisvalikosta saa tosiaan klikattua esiin lisää valikoita, kuvassa olen avannut Size&Palette ("viivan koko ja paletti") -valikon, jotta sain nuo paletit esiteltyä. Valikoita voi asetella vain ruudutetulle alueelle ja piirtoalueen päälle, joten ainakin itse klikkaan joka kerta tuota alhaalla olevaa "muuta shipainter koko ruudun kokoiseksi" -nappia. Oikein kätevä.

Undo-nappula (ylhäällä) on ystävä. ;)

Nyt en jaksa enempää, menkää itse kokeilemaan, niin te parhaiten opitte. Saatan vieltä väsätä pari ohjekuvaa lisääm jos joskus sattuu huvittamaan.

Ohjeita saa vapaasti linkittää kyselijöille, mutta copyright on minulla.

Muoks muoks. Osa 4.
Ärsyynnyinpä taas kyselyihin ja sain tarpeeksi kiukkupuhtia väsätäkseni uuden kuvan. Se on hyvin epäselvä ja täynnä viivoja, jotka sojottaa ristiin rastiin, mutta yritin änkeä siihen lyhyen selityksen kaikille ShiPainterPron toiminnoille. Hullun hommaa, myönnetään, mutta josko tämä nyt olisi valmis sarja.

Vielä jotain kysymyksiä tai epäselvyyksiä? HEITÄ NIILLÄ VESILINTUA! Tai älä ainakaan kiusaa minua. Olen jo vääntänyt kaiken tarvittavan rautalangasta, joten pärjäilkäähän.
« Viimeksi muokattu: 11.02.09 klo 22:16 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
RousQ
peruskäyttäjä

jep jep

Profiili
« Vastaus #3 : 11.02.07 klo 19:25 »

Mielestäni olen jo nähnyt kuviasi täällä, vai muistanko väärin?
tallennettu

Hnä kannatti hameenhelmaansa ja sanoi vähän väliä vieraalla äänellä:
-Ihastuttavaa, ihastuttavaa!
-Mikä on ihastuttavaa? kysyi Tommi.
-Minä, sanoi Peppi tyytyväisenä.
Naruto-Kun
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #4 : 17.12.07 klo 15:07 »

Mullakin on yks ongelma.. Mä pääsen kyllä sinne piirrä juttuun, mutta kun yritän piirtää, sinne ei tuu mitään... Siellä samalla sivulla on joku java hömmeli ja sanotaan, että eikö toimi, lataa java.. No kun mä meen sinne ja painan sitä lataa juttua, niin se ei lataa sitä.. Niin mikä olis ongelma??

Noroi huomauttaa:
Eikö Java lataudu edes tämän kautta
http://www.java.com/en/download/windows_manual.jsp
« Viimeksi muokattu: 27.12.07 klo 19:00 kirjoittanut Noroi » tallennettu

Jasmander
Vigly
Kalaisa
oekakivalvoja

HAAHAA

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 01.02.08 klo 14:25 »

http://keskustelu.kupoli.net/index.php?topic=434.msg17572#msg17572
Katsoppa "PAINEENTUNNISTUS paineentunnistus ei toimi" löytyisikö vastausta.
tallennettu
millla
Vieras
« Vastaus #6 : 29.08.08 klo 21:12 »

Mulla tuli heti ekan kerran kun näinit mä ooneks kat uudistetetun kupolin, sellai apua olo, kun en heti löytänyt piirtolautoja. Sitten onneksi tajusin ´katsoa alemmas..
tallennettu
aqua
foorumisti

Profiili
« Vastaus #7 : 22.09.08 klo 21:35 »

Minulla on nyt tällainen pikku probleema että tein Oedoojoossa yhden kuvan, se oli turvatallennuksessa moneen otteeseen, ja sitte kun lähetin sen niin tulikin ei-valmis versio (siis line ei tullut valmiina versiona, värittänyt en vielä ollut koska halusin pyytää joitakin väritysvinekkejä) , eikä päisitys auttanut, mutta sain tallennettua kuvan koneelle, joten pitäiskö mun nyt sitten lähettää se kuva jotenkin jollekkin valvojalle, joka laittais kuvan jotenkin takaisin doojooseen? Onnistuisko se?
tallennettu
Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 23.09.08 klo 00:10 »

Minulla on nyt tällainen pikku probleema että tein Oedoojoossa yhden kuvan, se oli turvatallennuksessa moneen otteeseen, ja sitte kun lähetin sen niin tulikin ei-valmis versio (siis line ei tullut valmiina versiona, värittänyt en vielä ollut koska halusin pyytää joitakin väritysvinekkejä) , eikä päisitys auttanut, mutta sain tallennettua kuvan koneelle, joten pitäiskö mun nyt sitten lähettää se kuva jotenkin jollekkin valvojalle, joka laittais kuvan jotenkin takaisin doojooseen? Onnistuisko se?
Pistä vaikka minulle sähköpostilla (aivoniÄTmissalie.net).
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
Jenskuuu
peruskäyttäjä

:---------D

Profiili
« Vastaus #9 : 10.02.09 klo 15:21 »

HEI olen aloittelija kertokaa linkki ym. että mistä pääsen piirtämään??!!!
tallennettu

♥♥♥♥♥
Noroi
Muhku
kupomuumio

Eksyin jännän äärelle

Profiili
« Vastaus #10 : 10.02.09 klo 15:37 »

HEI olen aloittelija kertokaa linkki ym. että mistä pääsen piirtämään??!!!

Lue Andromedan kirjoittama ohje ylempää (3. viesti ylhäältä lukien). Jos sen kautta ei tajua, niin ei minkään.
tallennettu

Is there a future for someone like me?
Will I still exist in a world like this?
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #11 : 24.02.09 klo 21:51 »

Mielestäni olen jo nähnyt kuviasi täällä, vai muistanko väärin?

Niin minäkin. Muistankohan väärin?

Huomatkaahan, että Haamulikan viesti on kaksi vuotta vanha, ja sen jälkeen ketjuun on tullut ohjeita piirtämisestä. Nykyään tämä ketju palvelee kaikkia käyttäjiä, eikä ole vain Haamulikan auttamista varten.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Muumimamma
Vieras
« Vastaus #12 : 21.04.09 klo 14:17 »

Noh, minulla on myös, eräs kysymys liittyen siihen piirtämiseen, mutta en viitsinyt luoda uutta aihetta, sillä jos kaikki niin tekisivät, olisi (minun mielestäni) koko kupolin keskutelu täynnä, mutta itse asiaan:

Eli, olen täällä uusi, ja yrittäessäni piirtää päälauta Oekakille, pääsin jo siihen kohti, jossa "valkoisenpaperin" pitäisi olla.
Mutta siinä onkin ainoastaan vain taustasta erottumatonta harmaata, johon ei voi piirtää.
Meillä on kyllä windows, mozilla ja java kunnossa, joten mistä johtuu O.O
« Viimeksi muokattu: 21.04.09 klo 14:54 kirjoittanut Andromeda » tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #13 : 21.04.09 klo 14:54 »

Oekakiin piirtääkseen tarvitsee oekakistin oikeudet. Piirrä ensin Oekaahan (tai jollekin muulle kaikille avoimelle laudalle).
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Muumimamma
Vieras
« Vastaus #14 : 22.04.09 klo 14:21 »

Ähhh, kirjoitus virheet kunniaan : DD
Tarkoitin siis tuota kaikille tarkoitettua peruslauta oekaa
: DD
Eli samat jututkun tuossa aikaisemassa viestissä : DD
Anteeksi kauheasti
kun vaivaan teidän päätä nyt tällä : //
tallennettu
Vigly
Kalaisa
oekakivalvoja

HAAHAA

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 22.04.09 klo 17:05 »

Kuulostaa siltä että se vain lataa ja lataa... Kannattaa tarkastella mitä kaikkia nettisovelluksia on yhtäaikaa auki, ne voivat saada aikaan tuollaista. Ensiapuna, F5 ja aika. Kuitenkin suosittelen lataamaan/päivittämään uusimpaan javaan ( google: Java download ). Se on varmaankin javahäikkä, minkä pitäisi korjaantua javan fiksauksella.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #16 : 07.12.09 klo 19:05 »

Kuinka voi kehittyä seuraavalle tasolle (kupolisti/oekakisti)?
Voisiko joku kertoa yksityisviestillä?
Voisko mullekkin kertoa yksityisviestillä tai tähän?
Yksinkertaisesti sitten, kun piirtotaso on tarpeeksi korkea. Valvojat antaa silloin oikeudet.

Juuri kuten Lakuta sanoi, ja koska en jaksa itse omin sanoin selittää tarkemmin, niin otetaanpas copy-pastea toisaalta:

Lainaus
Hieman oekakistin oikeuksista: oekakin taitotason on tarkoitus olla keskitaso/ammattilainen. Ikävä kyllä "keskitason" määritteleminen ei ole aina helppoa, joten joudumme osassa tapauksissa katsomaan kuvia ns. perstuntumalla. Muutamia pointteja, jotka nostavat kuvan aloittelijatasolta keskitasolle:

- Kuvan yleinen siisteys, viivojen ja värien
- Anatomia hallussa
- Layerit käytössä
- Taustat
- Varjostukset ja valot
- Monipuolinen värien käyttö

Suosittelen todella panostamista niihin kuviin, joilla haette oekakistin oikeuksia :3

Joku toinen sanoi jossain muualla (en löydä missä, joten nyt ei ole hienoa copy-pastea), että kannattaa vertailla oekakien "huonoimpia" töitä omaan osaamiseensa. Jos eroa on paljon, niin on vain yksi tie: HARJOITTELE. PIIRRÄ. HARJOITTELE LISÄÄ. PIIRRÄ LISÄÄ. Ja jos oikeasti haluatte jotain kommentteja piirtotaidoistanne, niin menkää kysymään niitä oedoojoosta, joka on ylenen harjoittelu-/kritiikki-/palautelauta. Useimmille pätee kuitenkin tuo äskeinen ohjeeni, jotta PIIRRÄ, PIIRRÄ JA PIIRRÄ, joten ei tehdä tänne valtaisaa viestitulvaa vain siksi, että jokainen tulee erikseen pyytämään, että voisiko joku ehkä kertoa minulle yksärillä, että mitä pitäisi tehdä. Sellaisista viesteistä kun ei ole iloa muille käyttäjille, pidentävät vain ketjua. Siitä syystä poistan nuo aiemmat viestit.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Safiiri
peruskäyttäjä

TLoZ <3

Profiili
« Vastaus #17 : 18.12.09 klo 21:36 »

Kysymykseni ei kauheasti liity aiheeseen, mutta kysyn kuitenkin. Piirrän juuri erästä työtä jonka laitoin päivällä turvatallennukseen keskeneräisenä ilman värejä jne. Sitten illemmalla jatkoin, mutta päätin laittaa turvatallennukseen sen vielä, koska se ei ollut valmis. Nyt sitten kun yritän jatkaa, niin siihen ilmestyy VAIN se vanha tallennus!! Vaikka sivuilla näkyy se uusi ja vaikka painan "jatka" niin tulee se vanha!!! Ja kaiken lisäksi kerkesin tehdä sitä niin paljon, että en jaksaisi aloittaa värittämistä uudelleen siinä vanhassa työssä.
tallennettu

"Kyllä, se on ikäni. Minulla ei vain ole ryppyjä, jotka todistaisivat sen".
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #18 : 19.12.09 klo 14:02 »

Safiiri: kokeile ensimmäisenä päivittää selaimesi näkymä (F5 tai yläpalkista kohta "päivitä"/"refresh") siltä varalta, että selaimen välimuistiin on jäänyt talteen vanha tallennus, eikä uusi versio sen takia näy. Jos se ei auta, tyhjennä välimuisti (yleensä työkalut -> välimuisti/selaushistoria -> poista/tyhjennä välimuisti. Englanniksi Tools -> cache -> remove cache. Joskus löytyy myös kohdasta "poista yksityisyystietoja" tms).

Jos ei edelleenkään toimi, niin sitten ShiPainter on taas buginen, eikä silloin voi kuin rukoilla, kirota, lahjoa, kiristää ja toivoa parasta.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Siro
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #19 : 02.04.10 klo 11:31 »

Minulla olisi monen laista ongelmaa ja tässä nyt ensimmäinen. (Alusta tätä vähän, eli minun entinen tunnus katosi tätä toista tunnusta ennen.)

En yksinkertaisesti pääse piirtämään! Java toimii hyvin muilla sivustoilla, mutta kun avaan shinin se ei ala edes ladata javaa. Kokeilin uuden javan lataamista mutta sekään ei toiminut. Tämä ongelma esiintyi jo aikaisemmalla tunnuksellani ennenkuin se katosi. Olen kokeillut vanhaa versiota etc.

Kun avaan Shipaintterin näyttää kutakuinkin tältä:
http://i253.photobucket.com/albums/hh57/Nyaki_leija/oe.jpg?t=1270196886
tallennettu

Best memories come from bad ideas
Haamu
oekakisti

Tulkaa puhumaa mulle mangasta

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 11.04.10 klo 12:38 »

Minulla olisi monen laista ongelmaa ja tässä nyt ensimmäinen. (Alusta tätä vähän, eli minun entinen tunnus katosi tätä toista tunnusta ennen.)

En yksinkertaisesti pääse piirtämään! Java toimii hyvin muilla sivustoilla, mutta kun avaan shinin se ei ala edes ladata javaa. Kokeilin uuden javan lataamista mutta sekään ei toiminut. Tämä ongelma esiintyi jo aikaisemmalla tunnuksellani ennenkuin se katosi. Olen kokeillut vanhaa versiota etc.

Kun avaan Shipaintterin näyttää kutakuinkin tältä:
http://i253.photobucket.com/albums/hh57/Nyaki_leija/oe.jpg?t=1270196886

Ompa mysteeristä. O__O  Itsellä on tuollainen sama ongelma ollut suurien töiden jatkamisessa että se jää tuohon vaiheeseen, mutta että suoraan työn aloittaessa.. Jos kokeilisit ladata Javan uudelleen?
tallennettu

Hei siis, ihkuu
Kyorko
foorumisti

A KIVWESSYÄP'Ä'Ä

Profiili
« Vastaus #21 : 04.01.11 klo 18:37 »

Itelläni sama ongelma kun Fookulla. Asensin ja poistin Javan useasti. Tein kaiken saman mitä Fookukin. Mikä on ratkaisu?
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #22 : 06.01.11 klo 00:14 »

Fooku ja Kyorko (ja muut, joilla on ongelmia Javan kanssa): Metsästin tähän jotain linkkejä ja vinkkejä Javan ongelmista, joita on käsitelty foorumilla aiemmin.

Javasta voi loppua muisti kesken. Noroi neuvoo. Ja suora linkki muistin lisäämisen ohjeisiin.
Myös oekakien UKK-ketju voi olla hyödyllinen. Tässä jotain muita ongelmia Javan kanssa.

Itse en oikeasti osaa sanoa, mistä ongelma johtuu, mutta oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että Java on toisinaan aika itsepäinen ohjelma. Se pitää toisinaan poistaa useampaan otteeseen, ja jopa ihan poisto-ohjelmalla tms, että varmasti lähtee eikä yksikään varmuuskopiot jää kummittelemaan kovalevylle. Javan voi myös joutua asentamaan pariin kertaan ennen kuin homma toimii. Ja joka välissä kannattaa käynnistää tietokone ihan varmuuden vuoksi uudestaan.

Jos mikään ei kuitenkaan tunnu tepsivän, niin sitten on kyse Shi-bugista, sillä ShiPainter on buginen. Siihen auttaa koneen kääntäminen ylösalaisin, uudelleenkäynnistys täydenkuun aikaan sekä hiirimaton sijoittaminen 36 asteen kulmaan suhteessa näppikseen. Kaikki yhdessä tai ei mikään. Kokeilkaa rukoilla tietotekniikan jumalia tai manata atk-räyhähenget pois koneestanne.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Korallibambi
foorumisti

Profiili
« Vastaus #23 : 12.04.11 klo 10:56 »

En ole varma, mainitsiko kukaan tällaista "ratkaisua", mutta myös selaimen vaihtaminen voi tuoda väliaikaista helpotusta jos ei pääse piirtämään. (Meitsillä ainakin välillä jää netti jumittamaan niin ettei valkoista piirtoaluetta näy.)

Itselläni kun on oikutteleva, mutta hieno mäkkikone ja oon tämmönen laiska jäbyli joka ei mitään javoja koskaan jaksa päivittää niin mäkille ainakin on safari- niminen selainohjelma, jolla pääsee lähes poikkeuksetta piirtelemään. Paineentunnistuksen jne. hienousten toimimisesta en sitten uskalla lupailla mitään... : D Elikkä jos muita mäkkiharrastelijoita täällä pyörii ja hermot palaa firefoxin tms. kanssa niin kannattaa kokeilla ihan toista selainohjelmaa. Se oikeasti auttaa.
tallennettu

hey, gorgeous, let's celebrate
Candice
kaukana täältä oleva
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #24 : 08.05.11 klo 12:14 »

No en ainakaan hoksannut tässä viestiketjussa vastausta oneglmaani joten lähetän uuden kysymyksen..
Olen piirtänyt Kupolissa ikuisuuden (siltä se ainakin tuntuu) ja kun vanha kone sanoi sopimuksensa irti siirryin tälle uudelle koneelle (vihdoinkin).
Tosiaan: ongelmani oli se, kun menen piirtämään (ihan mille laudalle tahansa), kone ensin alkaa lataamaan piirustuskohtaa esille. Pystyn kyllä valitsemaan piirrustuksen koon ja työkalut mutta siihen se sitten jääkin. Kun painan lopussa olevaa kohtaa josta pääsisi itse piirtämään, koneeni lataa ensin jonkun aikaa ja sen jälkeen heittää minut kokonaan ulos Kupolista. En ymmärrä koneiden päälle mutta en usko että Javassa voisi olla vikaa sillä se kuitenkin toimii aina. Mikä voisi olla syynä?
tallennettu

ava (c) erkki the mustekala
Candice
kaukana täältä oleva
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #25 : 17.11.11 klo 18:40 »

En haluaisi olla ärsyttävä, mutta tämä on nyt tainnut jäädä joltakulta huomaamatta ^
Asia alkaa pänniä kun vastoin tahtoani en ole voinut piirtää Kupolin ohjelmilla puoleen vuoteen.
tallennettu

ava (c) erkki the mustekala
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 20.11.11 klo 02:35 »

Vähän ikävä vastata vain että "joo, en osaa auttaa", mutta ongelmasi on noteerattu ja ylläpidollekin irkin kautta siitä kerrottu. Tähän mennessä ei vain mitään kehittäviä ratkaisuja ole keksitty, kun tuollainen ongelma voi johtua niin monesta eri asiasta.

Jatkamme pähkäilyjä vielä, jos se yhtään lohduttaa.

Kerro nyt vielä varmuuden vuoksi mitä käyttöjärjestelmää käytät ja onko se 32- vai 64-bittinen. Ja onhan Javasikin uusin versio?
tallennettu
cherry
oekakisti

~

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 09.12.12 klo 20:18 »

Hei olen täällä taas pitkän tauon jälkeen ja yrittäessäni piirtää huomasin ongelman. Eli kun menee tuonne piirrä asiaan niin kuten aiemminkin on mainittu tässä ketjussa näkyy vaan jotain javahöpinää eikä avaa työkaluja tai koko pohjaa mille piirtää.

Javan uusin versio on siis ladattu ja asennettu, mutta silti ei toimi.
tallennettu

Dolce for niente~
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #28 : 10.12.12 klo 19:25 »

Javan kanssa painiville suosittelen tarkistamaan sen lisäksi että on javan uusin versio, että on myös sallinut javan selainasetuksissa. Jokin aika sitten java sisälsi näet varsin räikeän tietoturvariskin, jonka seurauksena käsittääkseni aika monet selaimet laittoivat sen estoon, näin ainakin mac-käyttiksillä, mahdollisesti myös muilla. Lisäksi kannattaa päivittää java varsin usein, sillä siinä on yhä pienempiä tietoturva-aukkoja.
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 10.12.12 klo 20:33 »

^ Joo, mulla ainakin Mozilla ehdotti Javan estämistä tuon tietoturvariskiblablaan aikoihin ja olan kohautuksella hyväksyin ja sitten piti miettiä, että mitenkäs ei onnistu piirtää. :D Kannattaa siis tosiaan tutkia nuo selainasetukset sen osalta tai vaikka kokeilla eri selainta.
tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
Sivuja: 1 2 [Kaikki]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.049 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste