sisällön alkuun
21.9.2017 22.42 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Haluamme oikeuksia!  (Luettu 138584 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #20 : 02.08.07 klo 22:31 »

Jatkan kaikille tiedottamista: itse bongaan oikeuksia ansaitsevia peruskäyttäjiä melkein enemmän esittäytymisketjun kautta kuin täältä (tässä ketjussa suurin osa  kinuaa oekakistin oikeuksia, joihin minä en voi vaikuttaa). Monta kertaa olen huomannut hyvän kirjoittajan viestin esittäytymisketjusta, ja sitten mennyt profiilista kurkkimaan muita viestejä - ja vasta sitä kautta huomannut, että kappas, sama käyttäjä pyytää oikeuksia tässä ketjussa. Jos pyytää. Joku ei pyydä, mutta hyvän esittelyn perusteella annan oikeudet.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Heecaroo
foorumisti

Tervetuloa Mansikkametsään~

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 15.09.07 klo 18:07 »

Heh, olen unelmoinut ( eilisestä lähtien ) foorumistiksi pääsemistä. Juuri ne aiheet, joista todella haluaisin kirjoittaa ovat vain foorumisteille sun muille. Tuleeko foorumistin tekstistä "epäasiallista" jos laittaa esimerkiksi hymiön?
tallennettu
Iis
Vieras
« Vastaus #22 : 15.09.07 klo 19:28 »

Ei tule, kunhan hymiöitä käyttää omaa järkeään käyttäen, eikä vaikka lisää joka lauseen perään hymiötä, sillä se hankaloittaa jo hieman lukemista.

Tärkeintä ovat asialliset, selkeällä suomen kielellä kirjoitetut viestit.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #23 : 02.10.07 klo 22:08 »

Selailkaa kuvakommenttejani

Emme selaile. Kyse ei ole siitä, että haluaisimme olla tylyjä tai jotain vastaavaa, mutta kuvakommenttien selaaminen on työn ja tuskan takana, koska silloin pitäisi käydä yksitellen läpi kaikkien yhdentoista piirtolaudan kuvien kommentit (piilotetut mukaan luettuna) ja etsiä tietyn käyttäjän kirjoittamia kommentteja. Ainakaan vielä näet ei kuvakommentteja pääse lukemaan suoraan profiilista, toisin kuin foorumiviestejä. Jos joku shabranidgo sattuu huomaamaan yksittäisen, poikkeuksellisen hyvän kuvakommentin, hän saattaa antaa käyttäjälle foorumistin oikeudet. Siihen ei kuitenkaan kannata luottaa, sillä shabrat eivät välttämättä aktiivisesti vieraile piirtolaudoilla. Minäkin käyn lähinnä Oekakissa ja Oeteemassa, ja sielläkin keskityn kuviin. Käytännössä voisi sanoa, että en lue kuvakommentteja. Jos haluaa foorumitin oikeudet, kannattaa kirjoittaa foorumille. Ja viesteihin enemmän pituutta kuin kaksi lausetta - lyhyestä viestistä on vaikea sanoa, onko käyttäjällä tarpeeksi taitoja foorumistiksi. Ja muutenkin ne ihan lyhyet viestit on jossain määrin pannassa, oli arvonimenä sitten peruskäyttäjä, täysjäsen tai ylläpitäjä.
« Viimeksi muokattu: 14.10.07 klo 15:44 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Iwa
Vieras
« Vastaus #24 : 31.10.07 klo 15:36 »

Olen käsittänyt, että vaikka on huono piirtämään, mutta hyvä kirjoittamaan, voi päästä foorumistiksi. Joten onko minulla mitään mahdollisuuta?

Oikein olet käsittänyt, itse olen sanakirjassa kohdalla "huono piirtäjä", ja olen jotenkin shabraksi asti päässyt. Jösses.
tallennettu
ShadowGirl
foorumisti

>:3

Profiili
« Vastaus #25 : 04.11.07 klo 07:53 »

En halua pyytää oikeuksia, vaan minua mietityttää se, että voiko vaikkapa "Liisa 9v" Saada oekakioikeudet, jos piirtää kuin 12-vuotias? Ratkaiseeko siis ikä oekakistin oikeudet, vai ihan kuvan "hienous" ?

Ikä ei ratkaise, vaan se että piirtäjä osaa oekakien työkalut hyvin ja kykenee tekemään hyvänlaatuisia kuvia. Oekakistinoikeudethan eivät ole mikään palkinto sellaisille ihmisille joihin ylläpito on tyytyväinen, vaan keino rajoittaa osilta laudoista kuvat kauttaaltaan hyväntasoisiksi - ilman rajoitusta moni uusi kävijä piirtelisi minne sattuisi ja aiheuttaisi valvojille vaivaa.

Pitäisikö sitten myös osata käyttää erikoisvälineitä? Vai riittääkö, että osaa tavallisilla tehdä siistiä jälkeä? Entä niiden värien käyttö, pitäisikö aina olla töitä, joissa on valtava määrä erilaisia värejä, jotka kuitenkin sopivat yhteen, vai saisiko vaikka pelkästään punasävyisillä töillä oekakistipaikkaa? Etää siis osaisi käyttää tietty kaikkia, mutta että aina ei tekisi mitään riemunkirjavia töitä. :o
tallennettu
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 04.11.07 klo 10:35 »

Pitäisikö sitten myös osata käyttää erikoisvälineitä? Vai riittääkö, että osaa tavallisilla tehdä siistiä jälkeä? Entä niiden värien käyttö, pitäisikö aina olla töitä, joissa on valtava määrä erilaisia värejä, jotka kuitenkin sopivat yhteen, vai saisiko vaikka pelkästään punasävyisillä töillä oekakistipaikkaa? Etää siis osaisi käyttää tietty kaikkia, mutta että aina ei tekisi mitään riemunkirjavia töitä. :o

Tyylirajoitteita ei ole, mutta punasävyistenkin töiden kohdalla tulisi osoittaa, että osaa käyttää sävyjä niin valoihin kuin varjoihinkin. Riittää, että osaa käyttämillään työkaluilla tehdä siistiä ja monipuolista jälkeä. Kaikkia ohjelman työkaluja ei siis tarvitse muodollisuuden vuoksi hallita, ainoastaan tarvitsemansa. Väritys tulee olla huolellista tai huolellisesti tyyliteltyä ja anatomia hallussa. 
tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Sensored
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #27 : 24.11.07 klo 20:57 »

Onko aivan mahdotonta saada oekakistin oikeuksia, jos ei piirrä mutta värittää kylläkin? En nimittäin pidä piirtämisestä mitenkään erityisesti, mutta tykkään sitä enemmän värittää muiden piirtämiä kuvia. Ja Oeoessahan on tasokkaampia väritettäviä kuvia kuin Oeoe Juniorissa, joten..
tallennettu

Love me for the beauty within..
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #28 : 24.11.07 klo 21:04 »

Onko aivan mahdotonta saada oekakistin oikeuksia, jos ei piirrä mutta värittää kylläkin? En nimittäin pidä piirtämisestä mitenkään erityisesti, mutta tykkään sitä enemmän värittää muiden piirtämiä kuvia. Ja Oeoessahan on tasokkaampia väritettäviä kuvia kuin Oeoe Juniorissa, joten..

Jr:ssä voi värittää myös oeoen kuvia. Sinä näyt sen tietävän, kun oeoen kuvia olet väritellyt.
Ja oikeuksia ei ainakaan ole tähän mennessä kukaan pelkillä värityksillä saanut...
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #29 : 03.01.08 klo 15:16 »

Luulin aluksi, että Oekakistiksi riittää, jos osaa piirtää hyvin. Tai no, tiivistettynä se kyllä on niin. Mutta ei siis tarvitse olla mikään sairaan hyvä, keskitasokin siis riittää...?

Oikeuksien saamiseksi tarvitsee piirtää sen tasoisesti, mitä oekakista löytyvät kuvat ovat. Että sieltä sopii mallia katsoa. Toinen määrittelee tason hyväksi, toinen keskiverroksi.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #30 : 05.01.08 klo 22:50 »

Jottei jäisi nyt pelkästään tavallisten käyttäjien kommentoimaksi tämä "kolmella viestillä foorumistiksi" -juttu, niin vastaanpas (taas kerran). Muistakaa, että kaikki Kupolin ylläpitäjät ja valvojat ovat ihmisiä, aivan kuten muutkin käyttäjät. Joten meiltä löytyy kaikki samat vahvuudet ja heikkoutdet kuin ihmisiltä yleensäkin. Tahtoo sanoa sitä, että mekään emme välttämättä huomaa peruskäyttäjiä, jotka ansaitsisivat lisää oikeuksia ennen kuin he itse tulevat tänne ketjuun kyselemään.  Jos kolme viestiä eivät kerro tarpeeksi, niin sitten jäädään odottelemaan, josko niitä viestejä tulisi lisää, jotta voisi tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen.

Omalta kohdaltani voisin tarkentaa Jiven pointtia: Kolmella lyhyellä viestillä ei kannata välttämättä tulla hakemaan oikeuksia. Voihan sitä kokeilla, mutta lauseen mittainen viesti johonkin polliketjuun ("Asun Itä-Suomen läänissä") ei kerro kirjoitustaidoista oikeastaan yhtään mitään.

//francesc: Joo, en vain kokenut tarpeelliseksi enää toistaa asiaa, mutta jotta varmasti ei jää kenellekään mitään ihmeteltävää, niin LAATUA, EI MÄÄRÄÄ, plz.
« Viimeksi muokattu: 06.01.08 klo 15:44 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Masokistinen apsi taco
ylennetty
kupoliitti

Bella <3

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 13.01.08 klo 03:10 »

Täytyykö oekakistiksi päästessä aina osata ihmisen anatomia? Mitä jos joku ei vain ole kiinnostunut ihmisten piirtelystä, vaan piirtää monien tapaan esimerkiksi koiria, tai kissoja ja osaa niiden anatomian hyvin, ja tietysti osaa myös käyttää työkaluja, layereita yms.  Niin, onko silloin mahdotonta saada oekakistin oikeudet?
tallennettu

Saako olla pissaa pyrstöön? on se myrkky siinäkin!
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 13.01.08 klo 13:35 »

Täytyykö oekakistiksi päästessä aina osata ihmisen anatomia? Mitä jos joku ei vain ole kiinnostunut ihmisten piirtelystä, vaan piirtää monien tapaan esimerkiksi koiria, tai kissoja ja osaa niiden anatomian hyvin, ja tietysti osaa myös käyttää työkaluja, layereita yms.  Niin, onko silloin mahdotonta saada oekakistin oikeudet?
Ihmisen anatomia on hyvä mittapuu, kun valvoja punnitsee piirtäjän osaamista kaikenlaisten mittasuhteiden osalta. Mutta kyllä minun mielestäni vähän millä tahansa kuvalla saa oikeudet, kunhan se oikeasti vastaa oekakitasoa ja siitä huomaa, että piirtäjä osaa hommansa ja voisi tehdä lisää yhtä laadukkaita kuvia. Yleensä kyllä oekakitasoinen piirtäjä taitaa myös ihmisen anatomian kelvollisesti.
tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
jenskuu
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #33 : 23.01.08 klo 18:05 »

juu olen nyt vähän tyhmä mutta mistä pystyy piirtämään "aloituskuvan"?? olen katsos "juuri" aloittanut että olisitteko kilttejä ja vastaisitte??
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #34 : 23.01.08 klo 22:35 »

juu olen nyt vähän tyhmä mutta mistä pystyy piirtämään "aloituskuvan"?? olen katsos "juuri" aloittanut että olisitteko kilttejä ja vastaisitte??

Tätäkö tarkoitat?
tallennettu

Aina on toivoa.
---
wnbyar
peruskäyttäjä

wunderschön du bist<3

Profiili
« Vastaus #35 : 01.03.08 klo 22:09 »

Hei!

Itse en ole vielä mitään hakemassa, mutta voiko oekakistin arvonimen menettää? Jos vaikka pitää pitkää taukoa kupolista, tai kuvat eivät olekaan yhtä hyviä mitä pitäisi? ^^'
tallennettu

myssenmassenkaffengehen
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #36 : 01.03.08 klo 22:29 »

Hei!

Itse en ole vielä mitään hakemassa, mutta voiko oekakistin arvonimen menettää? Jos vaikka pitää pitkää taukoa kupolista, tai kuvat eivät olekaan yhtä hyviä mitä pitäisi? ^^'

olen käsittänyt että oikeudet voi menettää jos niitä "käyttää väärin", eli ei passiivisuudesta vaan siitä että tekee reilusti alitasoisia kuvia oekakilaudoille, vaikka siitä olisi jo huomautettukin. Käsittääkseni tämä myös on erittäin harvinaista.
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #37 : 02.03.08 klo 19:28 »

Eikös joku viimevuonna menettäny oikeutensa?

(Anteeksi, en osaa käyttää täällä tuota lainaussydeemiä, viittaan kuitenkin tuohon edelliseen viestiin.)

Menetti. Tämä on tietääkseni ainutkertainen tapaus (en nyt ala nimeämään kyseistä henkilöä. Se olisi vähän ilkeää.) ja se johtui juurikin noiden alitasoisten kuvien lähettelystä oekakilaudoille.
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 09.03.08 klo 14:16 »

Olisikoha liian aikaista kinuta oekakistin oikeuksia?
Sanoisin että linearttiesi perusteella kyllä, mutta oekakistioikeuksia varten vaaditaan myös näyttöä värittämiskyvyistä -- eli pelkillä lineillä (tai pelkillä muiden tekemien linejen värityksillä) ei vielä oikeuksia heru; niihin vaaditaan sekä piirustus- että väritystaitoa.
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 13.03.08 klo 19:00 »

Saadakseen forumistin oikeudet ihmisen pitäät odistaa, että osaa kirjoittaa hyvää suomenkieltä ja käyttäytyä. Kuten ollaan ketjussa aiemminkin todettu. Että jospa vaikka aloittaisit esim. kirjoittamalla kuvauksen itsestäsi esittelyketjuun jne. niin katsotaan asiaa sitten uudestaan.
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.04 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste