sisällön alkuun
19.11.2017 03.09 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Pelkoa tunneta ei, kun rohkeutemme pimeyden valtiaat jo vei!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: piirtopöydät  (Luettu 134954 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dakum
peruskäyttäjä

Profiili WWW
« Vastaus #340 : 16.06.10 klo 10:33 »

Eli se bamboo sarja on hyvä :) jes! Itekki päätin, et koko vois olla jotain A5 tai A6.... Muttah pittää tässä katella :3

Kiitos kaeru!!
tallennettu
Shoteharu
foorumisti

Profiili
« Vastaus #341 : 19.09.10 klo 13:50 »

Tietääkö kukaan, kuinka paljon tasoeroa on uudella ja vanhalla Bamboo funilla? Ja tuleeko sitä touch-ominaisuutta lopulta käytettyä vai riittääkö pelkkä pen?

Vaikka kuinka Wacomia hehkutetaan, yritän silti vilkuilla vähän muutakin, pääasiallisesti Aiptekia ja Trustia, koska en vielä osaa sanoa paljonko pöydälle lopulta olisi käyttöä. Satasen panostus tässä vaiheessa tuntuu arveluttavalle. Osaisiko kukaan sanoa mitään Aiptekin Hyperpen ministä? Pääsin sitä hiukan hipelöimään ja testaamaan eilen ja vaikutti ihan toimivalta ja mukavalta, mitä nyt oli kunnon lettu. Hintakaan ei olisi kovin paha, nelisen kymppiä. Vuoden sen pitäisi minimissään toimia tai tämä äkäinen kuluttaja kipittää vikkelästi takaisin kauppaan.
tallennettu
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #342 : 21.09.10 klo 01:55 »

Tietääkö kukaan, kuinka paljon tasoeroa on uudella ja vanhalla Bamboo funilla? Ja tuleeko sitä touch-ominaisuutta lopulta käytettyä vai riittääkö pelkkä pen?
Itse omistin aikoinaan vanhan Volito-mallin (eli Wacomin karvalakkimallin ennen Bamboo-sarjan lanseeraamista) piirtiksen, eikä se piirtotuntumaltaan ollut muuten erilainen tähän uudempaan Bamboo Funiini verrattuna kuin piirtopinnan karheuseron, kynän kärjen herkkyyden ja kynän muodon verran. Sen perusteella noiden Bamboo-mallienkaan välillä tuskin on mainittavaa eroa, paitsi tuo touch-ominaisuus, jolla ei ainakaan oekakeilla tee yhtään mitään.

Lainaus
Osaisiko kukaan sanoa mitään Aiptekin Hyperpen ministä? Pääsin sitä hiukan hipelöimään ja testaamaan eilen ja vaikutti ihan toimivalta ja mukavalta, mitä nyt oli kunnon lettu. Hintakaan ei olisi kovin paha, nelisen kymppiä. Vuoden sen pitäisi minimissään toimia tai tämä äkäinen kuluttaja kipittää vikkelästi takaisin kauppaan.
Tämän ketjun vanhempia viestejä lukiessa tulee selväksi, että Aiptekilla ja Trustilla on suuria laatu(laaduttomuus)ongelmia. Vähän turhan moni on valitellut piirtisten yhtäkkisiä toimintahäiriöitä tai pinnoitusten naarmuuntumista juurikin noin vuoden-parin vanhoissa laitteissa. Senkään perusteella en henkilökohtaisesti suosittele mitään muuta kuin Wacomia kenellekään. Wacomeissa säilyy jälleenmyyntiarvokin paremmin kuin noissa halvemmissa kilpailijoiden malleissa joten niille löytyy käytettyinäkin paremmin kysyntää, jos käy niin, että innostus lopahtaa.

Mutta en minä sitä lopullista ostopäätöstä tee...
tallennettu
Shoteharu
foorumisti

Profiili
« Vastaus #343 : 21.09.10 klo 20:24 »

Kiitoksia, Miizou! Lähinnä mietin, josko tuosta touchista saisi pientä hiirenkorvikketta aikaan niin ei tarvitsisi metsästää aina sitä varsinaista käsille, pöytä kun on varmemmin kiinni kuin hiiressä virta. Tajusin synttärien olevan likellä ja taideharrastuksesta innostuneet sukulaiset suostuvat sponssaamaan minua, niin eiköhän sitä lopulta oteta varman päälle ja hommata Wacom.
tallennettu
PikkuTotoro
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #344 : 11.12.10 klo 14:47 »

Olisiko Wacom Bamboo Pen&Touch hyvä? Kuten topicin alussa sanottiin Wacom on kuulemma hyvä, mutta Verkkokauppa.comin halpa hinta (77,90€) epäilyttää minua...
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #345 : 11.12.10 klo 15:55 »

PikkuTotoro: Jos kyseessä on A6-kokoinen pöytä (pikagooglauksen perusteella on), niin en lähtisi hinnan perusteella epäilemään. Bamboo on käsittääkseni Wacomin "perusmalli", eli siinä ei ole mitään erikoisherkkuja, mutta se on kuitenkin harrastelijakäyttöön täysin sopiva. Hinta on mielestäni ennenkin pyörinyt jonkin verran alle satasessa, ja mainitsemasi 77,90 voi ihan hyvin olla vaikka jokin joulutarjous. Ei se alennus Wacomin laitetta huononna. :)

Ja jos tätä ketjua (tai muitakaan piirtisketjuja) yhtään tutkii, niin huomaa, että Wacomin Bamboo on varsin suositeltu ja suosittu piirtopöytä.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #346 : 11.12.10 klo 20:58 »

Olisiko Wacom Bamboo Pen&Touch hyvä? Kuten topicin alussa sanottiin Wacom on kuulemma hyvä, mutta Verkkokauppa.comin halpa hinta (77,90€) epäilyttää minua...
No mä oon saanut parikolme vuotta sitten Wacomin Bamboo piirtopöydän pienehkön kokoisen mutta ei liian pienen, maksoi sillon kuulemma 80egee joten ei se pienempi hinta mikään huono juttu ole. Hyvin toimii, ei valittamista.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
PikkuTotoro
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #347 : 12.12.10 klo 16:04 »

Andromeda ja Kasumi: Ok, taidan ostaa sellaisen :)
tallennettu
Ophelia
kupoliitti

I don't suffer from insanity - I quite enjoy it.

Profiili WWW
« Vastaus #348 : 22.12.10 klo 02:39 »

En millään jaksanut alkaa selaamaan kaikkia 17 sivua läpi, jos siellä olisi tästä aiheesta sivuttu, niin kysytään nyt mahdollisesti uudelleen. Omasta rakkaasta piirtiksestäni alkaa kynän terä jo olla kohta niin tynkä, että sillä ei saa enää mitään aikaiseksi. Ikävä kyllä pöydän mukana tulleet terät ovat jonnekin hukkuneet, enkä uuttakaan kynää viitsisi mennä ostamaan, kun kuitenkin toimii hyvin.

Eli tietääkö kukaan saako Suomesta mistään tilattua/ostettua/hankittua irtoteriä? Jos ei mistään nettikaupasta saa, niin olisin kyllä valmis ostamaan vaikka joltakin ylimääräisen terän.

En huomannut tähän kenenkään vastanneen ja siksi nostan tämän taas esille. Sama ongelma! Pari vuotta sitten ostetun Bamboo Fun piirtikseni kynän kärki on haihtumassa olemattomiin ja varaterät ovat sen jo tehneet. Mikä avuksi?
tallennettu

Studies show:
Intelligent girls are more depressed
because they know what the world is really like...

-Emilie Autumn: Opheliac
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #349 : 23.12.10 klo 02:39 »

Verkkokauppa.comista ainakin näyttää löytyvän Bamboo-vaihtoteriä.

Saldo tosin näyttää miinusta tällä hetkellä, mutta kaipa noita muualtakin voi etsiä, jos ei kuukautta jaksa odottaa.
tallennettu
SourApple
Vieras
« Vastaus #350 : 05.01.11 klo 13:26 »

Olen juuri hankkimassa ensimmäistä piirtopöytääni ja ajattelin tämmöttistä http://www.pixmania.com/fi/fi/3731780/art/wacom/piirtopoyta-bamboo-fun-pe.html
Minua vain hiukan arveluttaa tuo paikka. Olen lukenut kokemuksia Pixmaniasta tilaamisesta ja on tullut vastaan aika paljon huonoja kokemuksia. Kuten: Tilauksen saapumista lykätään kuukausilla, virheellisen tuotteen palauttamisessa on ongelmia ja rahoja ei saa takaisin. Olen toki tietoinen siitä, että koska maanhantuoja ei ole suomalainen tulee helposti lisää toimitusaikaa. Eihän ihan suomalaisetkaan firmat (tai mitkä lie) saa aina paketteja ajoissa kotiovelle.
On ollut myös paljon posiitiivisia kokemuksia: Alhainen hinta (minua puoleensa vetävä :DD), ajoissa tullut, pakkauksessa ollut lisavarusteita, asiallisesti pakattu tms.
Pihi kun olen, mutta juuri ehdottomasti haluan Wacomin ja suunnilleen A5 kokoisen (en edes harkitse A6) tämä paikka houkuttelee minua...
Joten haluaisin kuulla teidän kokemuksianne Pixmaniasta sekä neuvoja tuon piirttiksen suhteen, että jos jollain on samanlainen. Miinusta vielä siis siitäkin, että tiedot on puuttellisia.
Ja edes siitä onko tuo laite kokoa A5 kun en luota omiin mittaustaitoihini xDD
tallennettu
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #351 : 10.01.11 klo 06:14 »

Yleistietona kerrottakoon, että A4-arkin koko on 210 mm x 297 mm. Tuo piirtis on kokonaisuudessaan hieman sitä isompi ja aktiivinen piirtoalue taasen näyttäisi olevan melkein tasan puolet tuosta koko piirtiksen koosta. On se siis A5, kuten halusitkin.

Pixmaniasta en itse ole koskaan mitään tilannut, joten siihen en osaa ottaa kantaa.
tallennettu
Ophelia
kupoliitti

I don't suffer from insanity - I quite enjoy it.

Profiili WWW
« Vastaus #352 : 12.02.11 klo 15:28 »

Vaihtokärjet lähti tilaukseen, toivottavasti saan edes tämän vanhan ulos kun on niin päässyt kutistumaan xD Pääsin taas pitkästä aikaa piirtiksellä piirtämisen makuun, ja nyt ajattelin vihdoinkin pelastaa kynän terän kuolemalta ja ostaa uusia :D
tallennettu

Studies show:
Intelligent girls are more depressed
because they know what the world is really like...

-Emilie Autumn: Opheliac
mira-pauliina
foorumisti

zzz

Profiili
« Vastaus #353 : 22.05.11 klo 11:39 »

Ongelma!
Piirtopöydälläni piirtäessä lagi on aivan järisyttävän suuri. Totesin tämän eilen, aikaisemmin ei ole ollut ongelmia. Javasta on uusin versio. Piirtikseni on wanha eikä senkään ajureihin ole tullut enää pitkään aikaan päivityksiä. Photoshopissa ym toimii erittäin hyvin.

Mikä voisi olla syy?

Ja sit viel et maceille ei varmaan vieläkään ole toimivaa paineentunnistusta...?
« Viimeksi muokattu: 04.06.11 klo 13:53 kirjoittanut mira-pauliina » tallennettu

MIRABEAN desunyaa
mira-pauliina
foorumisti

zzz

Profiili
« Vastaus #354 : 02.06.11 klo 22:00 »

Tuplapostaus ja nosto, koska en ole saanut vastausta vieläkään ja ottaa pannuun :C Toivon että joku kertois *vinkuvonku*
tallennettu

MIRABEAN desunyaa
Jane Doe
kupoliitti

Valitettavasti hetkellisesti tavoittamattomissa.

Profiili WWW
« Vastaus #355 : 03.06.11 klo 13:42 »

En osaa sinun ongelmastasi varmaksi sanoa, mira-pauliina, mutta ainakin minun piirtikseni lagaa järkyttävästi jos paineentunnistus ei ole päällä. Mikä tietysti on aika ikävää jos sinulla on sama ongelma - sillä maceille ei tosiaan ainakaan minun tietääkseni paineentunnistusta löydy. :-/
« Viimeksi muokattu: 11.06.11 klo 12:41 kirjoittanut Jane Doe » tallennettu

''Bishoujo Senshi Sailor Jonsu!''

Mesessä:
T: Heei Bladina, miks sä et kato Big Brotherii?
B: Koska mua ei kiinnosta nähdä ihmisten dokaavan ja tappelevan ja naivan kameran eessä. Ainakaan suomeksi.
Setsuka
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #356 : 13.06.11 klo 20:27 »

Olen juuri hankkimassa ensimmäistä piirtopöytääni ja ajattelin tämmöttistä http://www.pixmania.com/fi/fi/3731780/art/wacom/piirtopoyta-bamboo-fun-pe.html
Minua vain hiukan arveluttaa tuo paikka. Olen lukenut kokemuksia Pixmaniasta tilaamisesta ja on tullut vastaan aika paljon huonoja kokemuksia. Kuten: Tilauksen saapumista lykätään kuukausilla, virheellisen tuotteen palauttamisessa on ongelmia ja rahoja ei saa takaisin. Olen toki tietoinen siitä, että koska maanhantuoja ei ole suomalainen tulee helposti lisää toimitusaikaa. Eihän ihan suomalaisetkaan firmat (tai mitkä lie) saa aina paketteja ajoissa kotiovelle.
On ollut myös paljon posiitiivisia kokemuksia: Alhainen hinta (minua puoleensa vetävä :DD), ajoissa tullut, pakkauksessa ollut lisavarusteita, asiallisesti pakattu tms.
Pihi kun olen, mutta juuri ehdottomasti haluan Wacomin ja suunnilleen A5 kokoisen (en edes harkitse A6) tämä paikka houkuttelee minua...
Joten haluaisin kuulla teidän kokemuksianne Pixmaniasta sekä neuvoja tuon piirttiksen suhteen, että jos jollain on samanlainen. Miinusta vielä siis siitäkin, että tiedot on puuttellisia.

Tähän postaukseen liittyen huhuilisin, josko täällä olisi muita kyseiseltä nettisivulta tilanneita ihmisiä, tulin meinaan itsekin tilanneeksi tuolta piirtopöydän. Tottakai, tyhmä kun olen, googlasin kyseisen firman vasta tilaamisen jälkeen. Ja huhhuh, nousi kylmä hiki otsalle kun luki ihmisten mielipiteitä tuosta.
Eli, löytyiskö kokemuksia teiltä, onko tavarat tulleet ajoissa?
tallennettu
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #357 : 16.06.11 klo 17:31 »

Piirtopöydälläni piirtäessä lagi on aivan järisyttävän suuri. Totesin tämän eilen, aikaisemmin ei ole ollut ongelmia. Javasta on uusin versio. Piirtikseni on wanha eikä senkään ajureihin ole tullut enää pitkään aikaan päivityksiä. Photoshopissa ym toimii erittäin hyvin.

Ja sit viel et maceille ei varmaan vieläkään ole toimivaa paineentunnistusta...?
Koskeeko vain oekakeja, vai tuleeko lagia myös muissa Java-sovelluksissa?

Netistä löytyy muitakin Macin käyttäjiä, jotka foorumeilla valittavat lagista Javaa ajettaessa. Mitään ratkaisuja en sen sijaan vielä löytänyt.

Ei ole paineentunnistusta Maceille, ei. =(

Kupolin oekakisoftatkin ovat niin ikään vanhoja, mutta sillä tuskin on nyt merkistystä, jos kerran aikaisemmin olet kyennyt piirtämään ilman ongelmia. Hidastelu ja paineentunnistuksen känkkäränkkäröinti ovat kuitenkin yleisimpiä ongelmia. Ne on tiedostettu, mutta mitä niille lopulta saadaan tehtyä, sen vain aika näyttää.
tallennettu
Hopeaww
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #358 : 29.06.11 klo 17:15 »

Itelläni sellanen Trustin ihan perus piirtopöytä ja täysin on toiminut. Piirtopöydässä ei ole naarmuja yhtään, ja on lähes jokapäiväisessä käytössä. Kynässä on pieni naarmu koska putosi lattialle, mutta sekään ei käyttöä haittaa yhtään. x3
tallennettu
Cookiecat
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #359 : 09.08.11 klo 23:58 »

Tota.. Tässä haaveilen piirtopöydästä, mutta rahat on vähän tiukilla.. Mutta se ei nyt ollut tässä se juttu. Aattelin kysyä, että mitä eroavaisuuksia on A4 ja A5 tai A6 kokosilla piirtopöydillä? Siis muuta eroa kuin koko. Vai onko edes olemassa A4 kokoista piirtopöytää? 8''> Olen aika keltanokka näissä piirtopöytä jutuissa, joten anteeksi jos tyhmiä kysymyksiä.. Mutta kaipailisin silti vastauksia, että onko mitään toiminta eroavaisuuksia eri kokoisilla piirtopöydillä?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste