sisällön alkuun
18.11.2017 19.48 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä manga sarjoja/osia keräät/omistat ?  (Luettu 99110 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Cyrax
Vieras
« Vastaus #20 : 14.02.07 klo 07:16 »

Tässäpä tuo miän pieni kokoelma...

Digimon 1 (englanti)
Joo, ensimmäinen osa tätä sarjaa tarttui mukaan eräänä kauniina päivänä... Näin vain kannet ja sitten tuli hirveän nostalginen olo ja joku pieni ääni pääni perukoilla käski mennä pokkarin kanssa kassalle... Varmana ostan muutkin osat kun ei tuo sarja ilmeisesti käsitä enempää kuin 5 osaa 'D Kerääminen jatkukoon Dragon Ballin tapaan, eli ostan seuraavan osan silloin kun ylimääräistä sattuu olemaan.

Dragon Ball 1-8, 12, 15, 27-31, 33, 39 (suomi)
Tätä olen aina silloin tällöin ostellut Fantasialinnsasta kun sattuu ylimääräistä rahaa taskunpohjalla olemaan. Tarkoituksena olisi kerätä koko sarja, mutta saa nyt nähdä saanko koko sarjaa ikänä kerättyä. Kun noita pokkareita on vielä tullut ostettua aika sekalaisessa järjestyksessä niin sitten ei ikänä muista mitä osia hyllyssä jo on kun menee lisää ostamaan. 'D

Naruto 1-9 (suomi)
Eipä tuosta enempää ole suomeksi ilmestynytkään kuin nuo kaksi ekaa osaa. Molemmat löytyy hyllystä ja varmana ostan jatkossakin ilmestyvät osat. On tuo sarja kuitenkin mangana paljon parempi kuin animena.

Sandland (suomi)
Jonkin aikaa tätä selailin R-kioskilla ja päätin sitten ostaa kun huomasin kannessa Akira Toriyaman nimen.

Time Stranger Kyoko 1-3 (kaikki osat, suomi)
Ostin ihan mielenkiinnosta, kun kerrankin tuli joku lyhyempi sarja. Nyt olen kyllä miettinyt pitäisikö noista hankkiutua eroon ja ostaa vaikka DB:tä tilalle.

Yotsuba&! 1-4 (suomi)
Pakko tätäkin oli alkaa ostamaan, kun tuli R-kioskin hyllyllä bongattua. Olen kuullut tästä pelkkää hyvää ja luettuani ekan pokkarin päädyin niiden sarjaa ihailevien ihmisten joukkoon. Ehkä kerään Azumanga Daiohin myös, jos saan niitä jostakin käsiini.
« Viimeksi muokattu: 04.11.08 klo 08:54 kirjoittanut Southpaw » tallennettu
Shaya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #21 : 19.02.07 klo 23:46 »

Inuyasha vol. 1-16 (suom.) ja vol. 1-19 (eng.)
Mukava sarja, alkoi mielenkiintoisella tavalla ja jatkuu edelleen. Ainoana miinuksena tuo jo havaittu itseään toistaminen, mutta sehän ei meitä haittaa :D

Fushigi Yûgi - The Mysterious Play vol. 1-18 (eng.)
Yksi suosikeistani: kaunista piirrosjälkeä, huumoria ja hulluuteen ajavia juonenkäänteitä.

Fushigi Yûgi - Genbu Kaiden vol. 1-2 (eng.)
Tästä löytyy tosiaan vain kaksi albumia, mutta jatkaa samaa linjaa ensimmäisenkin Fushigi Yûgin kanssa: aivan fantastista!

Princess Tutu vol. 1-2 (eng.)
Ihan mukavahko sarja, omistan kummatkin albumit. Animeversioon en ole vielä tutstunut, mutta eiköhän sitäkin tulla joskus näkemään ^^

Meitantei Konan vol. 1-29
Pitkähkö sarja, mutta todellakin sen arvoinen! Pidän dekkareista muutenkin, ja Aoyaman sarjakuvaversiona se ainoastaan paranee.

Sailor Moon vol. 1-5, 7 ja 9-11 + SuperS ja StarS -sarjat (eng.) vol. 1 ja 12 (jap.)
Ehdoton suosikkini ylitse muiden, on nyt ja on ollut aina. Takeuchi piirtää niin älyttömän kaunista jälkeä ja juoni vain paranee jokaisen sivun ja kirjan myötä. Aivan fantastisen kaunista!

Time Stranger Kyoko vol. 1-3
Kaunis piirrosjälki, mutta turhan nopeaan etenevä juoni. Kolmesta kirjasta olisi helposti saanut vaikka 13 albumia, ellei jokaista juonenkäännettä olisi käsitelty sillä yhdellä samalla sivulla. Mutta piirrosjäljestä plussaa, koska se, kuten sanottu, on todella kaunista.

Kamikaze Kaitou Jeanne vol. 1-7
Erittäin kaunis piirrosjälki tässäkin Tanemuran sarjassa, tosin hiukan nopeahko tempo myöskin.

Ranma½ vol.1-38
Viihdyttävä sarja, joskin sarjan punainen lanka on hukassa enemmän kuin usein. Mutta tietysti sekin tekee tästä sarjasta juuri senlaisensa.

Cardcaptor Sakura vol. 1-6 ja Master of the Clow vol. 1-4
Erittäin suloinen sarja, Sakura itsessäänkin tekee koko sarjakuvasta luettavan arvoisen. Ja sama suloisuus jatkuu myös "Master of the Clow" -sarjassa, joka itselläni on vielä kesken.

Chobits vol. 1-8
Suloinen sarja tämäkin, paranee loppua kohti.

Revolutionary Girl Utena vol. 1
Ensimmäinen alppa vasta löytyy tästä sarjasta, joten en ensivaikutelmaa enempää ole oikein osannut muodostaa. Mukavan oloinen kuitenkin, kakkospokkari olisi vain saatava käsiinsä >>

Dragonball vol. 1-41
Viihdyttävä shounen-sarja, yhtä kirjaa vailla koossa(sikäli mikäli se viimeinen volyymi ilmestyisi kauppoihin).

Love Hina vol. 1-14
Viihdyttävä sarja tämäkin, Keitaro-parkaa alkaa vähitellen käydä sääliksi tuo jatkuva hiillostus.

Fruits Basket vol.1-15
Noniin, lisää suloisuutta, paljon huumoria ja kiinnostava juoni: kaikki tarvittava yhdessä paketissa.

Tokyo Mew Mew vol. 1-5[/b]
Tämä sarja ei oikein iskenyt, loppuratkaisukin tuli stalkattua ystäväni kirjasta. Liian töksähtävä sarja, josta puuttui sitä Jotain.

Näiden lisäksi hyllystä löytyy One Piece:ä, yksi alppa Di Gi Charat:a, Negimaa, Kill Me Kiss Me:tä ja alppa Neon Genesis Evangelion:ia. (Sekä oneshot nimeltään Popcorn Romance ja alppa Angel Sanctuarya, jotka ovat tällä hetkellä lukuvaiheessa)
« Viimeksi muokattu: 20.02.07 klo 00:02 kirjoittanut Shaya » tallennettu
ri-su
kupoliitti

O-MO-I lalalalalala

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 21.02.07 klo 17:38 »

I'm a bit bored,joten jos nyt vaikka listaisinkin nämä.

Death Note 2-9
Hankin näitä sitämukaa kun niitä ilmestyy. Ykköstä en ole vieläkään jaksanut hakea.

Prince of Tennis 3,7-16 paitsi ei vol 13.
Randomisti näitä hankin,koska olen katsonut nämä animena. Mielenkiintoisia kohtauksia sisältävät ostan.

One Piece 1-23 (+ 33-34 på svenska.)
Näitä hankin sitten ärrältä ja milloin mistäkin.

Yami no Matsuei 1-11
Kauneinta piirrosjälkeä ikinä + bishejä.

Gravitation 1-12
Koko sarja koossa,en kyllä tykkää Gravista enää. Myynpä varmaan joskus.

Azumanga Daioh! 1-4
Koko sarja. Näitä voi lukea aina uudestaan ja uudestaan eikä kyllästy~

Naruto 1-8
Ostelin jonkun aikaa,mutten sitte enää viitsinyt.

Let Dai 1-3
Ihana manhwa,jota ostelen sitämukaa kun niitä ilmestyy.

Girl Got Game! 1-10
Koko sarja,siskon hankintoja kokonaan.

Eerie Queerie! 1-4
Koko sarja. Yhdessä vaiheessa olin täysin hullaantunut tähän,tykkään vieläkin.

Yotsubato! 1-3
No joo,ihanin. Missä nelos-osa viipyy?

Legal Drug 1-3
CLAMP-nannaa. Nelos-osa viipyy myöskin.

Fullmetal Alchemist 6 ja 4
Suomennosta pitäisi hankkia,nämä ovat englanniksi.

Fruits Basket 3-4
Noobiaikojen hankintaa. Pitäisi varmaan ostaa jossakin vaiheessa lisää,mutta niitä on tullut niin paljon..

Yu-Gi-Oh! 1-3 ja 6-7 ja millenium world 1.
Englanniksi myös. Suomennosta ostan sitten jossakin vaiheessa kun juonessa ollaan edetty.

Salapoliisi Conan 1-28
Sitämukaa kun ilmestyy. Ihan mukavaa ajanvietettähän tämä on.

Bleach 3
Yksi volume. : D tämmöinen random hankinta.

Ouran Highschool Host Club 3
Taas yksi volume. Lisää kai ostan joskus.

DNAngel 1
Noobiaikojen ostos. Ihan kiva sarja,mutten viitsi hankkia näitä enää.

Rurouni Kenshin 1
Samaa sarjaa kuin ylempi,randomia noobiostoksia taasen.

Kingdom Hearts - Chain of Memories 1
Jee,en pelaa joten luen mielummin.

Ginga Legend WEED 1-3
Hopenuolifanituksen höyryissä päätin ostaa.

Ja sitten yaoi-osastoa:

J-BOY Biblios
Vain yksi osa tietääkseni? paksu yaoi-manga,joka sisältää eri tarinoita.

Our Kingdom 1-4
Ihan söpskä sarja,piirrostyyli vain mättää mielestäni.

Lost Boys
Peterpan-vaikutteista shoonen-aita.

Little Butterfly 1-2
Ihan kiva.

Art of Loving
Aika yaoi on tämä.

Beyong my Touch
Söpöä.

Kissing
Ihan söpöä kanssa.

Only the Ring Finger Knows
ÄÄrettömän söpöä.

Muut sarjat,jotka on tultu hankittua mutten niinkään pidä:

Ranma 13-24
Noobiajoista aloin ostelemaan,sitten tajusin ettei siinä ole järkeä,kun on muitakin sarjoja.

Time Stranger Kyoko 1-3
Kaikki joo,ajanvietelukemistahan tämä.

DragonBall
Aika monta osaa,en muista kuinka paljon niitä on koska ne ovat levinneet pitkin huonettani sänkyni ja kaappieni alla.

Tokyo Mewmew 1-2
Jee. Don't like so much.

Kill me Kiss me 1
Ihan kiva saja,into vain loppui lukemiseen.

Sandland
Jee,voitin piirrustuskilpailussa tämän.
tallennettu

"There is no hip kind of hop." 8)
Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 22.02.07 klo 09:00 »

jeh.. tässä listani sattuman varaisessa järjestyksessä

Azumanga Daioh 1eng.
Azumanga Daioh 1 suomi
Death Note 1-4
Princess Ai 1-3
Full Moon wo Sagashite 1-7 eng.
Ouran High School Host Club 1-4
Millenium Snow 1-2
Loveless 1-3
D.N.Angel 1-2
Di Gi Charat 1
Princess Princess 1
Kamikaze Kaitou Jeanne 1 eng.
Kamikaze Kaitou Jeanne 1-7
Time Stranger Kyoko 1-3
Full Metal Alchemist 1-6
Neon Genesis Evangellion 1-8
Ranma ½ 1-38
Inuyasha 1-22
Tokyo Mew Mew 1-7
Tokyo Mew Mew ála mode 1-2
Salapoliisi Conan 9-13, 16-22, 25
One Piece 1-4, 10

« Viimeksi muokattu: 05.08.07 klo 18:11 kirjoittanut Mannytsu » tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
Reiko
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 25.02.07 klo 10:16 »

Humm, minäkin voisin listata joitain omiani.

-englanniksi-
Wallflower 1-9 Tomoko Hayakawa
Oi, tämä on aivan ihana sarja. Paljon komeita poikia * 0 *

Loveless 1-2 Yun Kouga
Ihana piirtotyyli ja söpöjä kissaihmisiä. Ja Soubi<3

Junjou Romantica 1 Shungiku Nakamura
Vää, ihana yaoisarja, toivottavasti tulee pian lisää.

Kingdom Hearts 1-3 Shiro Amano
Ihh! *fanityttömäistä kiljuntaa* Riku on ihana. Miinusta, koska seuraa aikalailla pelin kulkua..

J-Boy by Biblos 1
Useilta eri tekijöiltä lyhyitä yaoi-tarinoita :3

Mythical Detective Loki Ragnarök 1-2 Sakura Kinoshita
Muinaiseen skandinaaviseen mytologiaan perustuva sarja. Se sai minut kiinnostumaan Ragnarök Onlinesta :o

Princess Tutu 1-2 Mizuo shinonome
Aika löyhästi liittyy animeversioon joka tuli ensin. Naa, Fakir on hurja.<3

Almost Crying Mako Takahashi
Hieman shotahtava yksiosainen(?) julkaisu. Se on kuin kermakakku.

Guru Guru Pon-chan 1-4 Satomi Ikezawa
Todella hauska sarja.

-Suomeksi-
Salapoliisi Conan 1-29 Gosho Aoyama
Mennyt liian pitkäveteiseksi. juoni etenee hitaasti, jos ei ollenkaan.

One Piece 1-9 Eichiro Oda
En jaksanut ostaa enempää kun voin lainata kaveriltakin... :3

Princess Ai 1 Kujiradou, Love, Milky
Ihh, söpö piirtotyyli. Ain asut on söpöjä. Pitäisi hankkia jostain loputkin osat, mutta olen hirveän pihi (tietyissä asioissa :o).
tallennettu
Larkki-chan
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 04.03.07 klo 18:35 »

Mangat:
Ouran High School Host Club 1-7 (Engl.)
Kiva sarja.

Naruto 1-17 (Engl.)
Ehdoton suosikki, paras tarina. Suosittelen!

Gravitation 7 (Engl.)
Möin poikkeen muut osat, ja yritän saada myydyksi tämän viimeisenkin.

Chobits 1-8 (Engl.) (Kaikki)
Tarina on kiva, ja tämä oli ensimmäinen sarja, jonka sain kerättyä loppuun. Suosittelen!

Fruits Basket 1-12 (Engl.)
Sain pari vuotta sitten ensimmäisen kirjan lahjaksi ja tykkäsin. Nyt olen kuitenkin lopettanut keräämisen. Suosittelen!

Vampire game 1-2 (Engl.)
Tarina on mukaansa vetävä, taide on vähän outoa.

Death Note 1-12 (Engl.) (Kaikki)
Naah, seiskan jälkeen taidan tämän jättää... Ei oikein enää sykähdytä...

Inu Yasha 1-2 (Engl.)
Pidin kovasti joskus vuosi sitten, mutta kun kyllästyin, lahjoitin kaverilleni suurimman osan, ja jäljelle jäivät vain nämä.

Chrno Crusade 1-8 (Engl.) (Kaikki)
Olen katsonut animena ja mangakin on todella hyvä. Lisäystä kirjoihin tulee varmasti.Suosittelen

Princess Ai 1-3 (Suom.) (Kaikki)
Kaikki osat löytyy. Pidän piirtotyylistä todella ja tarinakin on hyvä, joskin liian lyhyt.

Fullmetal alchemist  1-8(suom.)
Animena olen katsonut kaikki jaksot mitä SubTV on esittänyt, ja olen alkanut pitämään sarjasta. Aion ostaa varmasti lisää! Suosittelen!

Dragon ball 41 (Suom.)
Satuin vain saamaan tämän ilmaiseksi, joten...

The wallflower 1-8, 10 (engl.)
Sain tätä sarjaa 2 kirjaa ilmaiseksi, ja ostan ehdottomasti lisää! Tarina on oikein hupaisa ja piirustustyyli on upea.
Suosittelen! 9. kirja puuttuu, kun luulin ostaneeni sen ja ostinkin vahingossa 10.

Sugar sugar rune 1-2 (engl.)
Tätäkin sain 2 kirjaa ilmaiseksi, ja tykkäsin kovasti. Tarina on hulvaton ja hauska! Piirustustyylikin on todella kiva.
Suosittelen!

AstroBoy 1-3 (suom.) (Kaikki)
Ihana sarja, vaikka vaikuttaakin enemmän lapsille piirretyltä.

Kingdom Hearts 1-2 (Engl).
Kiva sarja, peliä en ole koitellut kuin kerran.

Othello 1-2 (Engl.)
Kiva sarja, varsinkin tarina.

Manhwa:
Demon Diary 1-7 (Engl.) (Kaikki)
Pidän piirtotyylistä ja tarinasta. Paras manhwa.

LesBijoux 1-5 (Suom.) (Kaikki)
Tarina on kiva, ja kaikki osat on. Piirtotyylissä huonoa on, etten aluksi erottanut naisia ja miehiä saman kaltaisten silmien ja huulien takia.

Angel Diary 1-5 (Engl.)
Demon Diaryn piirtäjältä ja kirjoittajalta. Kiva sarja, tykkään.

Tarot Cafe 1-2 (suom.)
LesBijouxin piirtäjältä. Kiva tarina, kyllä siihen rahaa kannattaa pistää jos ei kaverilta voi lainata.

Pahoittelen, että nuo loput ovat kaikki lihavoitu, mutta kun tämä kone hieman vammaa, ja en oikein tiedä tarkalleen, mikä tätä vammaa. Anteeksi siis. T-T
« Viimeksi muokattu: 12.10.07 klo 15:21 kirjoittanut Larkki-chan » tallennettu

Kirsikkamehu
kupoliitti

All we need is fantasy

Profiili
« Vastaus #26 : 05.03.07 klo 08:54 »

Pita Ten
- englanti - 5 kirjaa -
Hyvä sarja, paranee loppua kohden. Juuri nyt ei ole sattuneesta syystä varaa enempään.

- saksa - 3 kirjaa -
Hienoilla keskittymistaidoillani onnistuin vahingossa tilaamaan loput Pita Tenit saksaksi >.< Sivuilla luki pienenpienellä präntillä "Julkaisumaa Saksa".

Kamikaze Kaitou Jeanne
- suomi - 7 kirjaa -
Tästä tykkäsin, Tanemuran fani kun olen. Noin~<3

Time Stranger Kyoko
- suomi - 3 kirjaa -
Ensimmäinen ostamani manga. Sopiva aloittelijalle, mutta vähän lyhyeksi jäi.

Tokyo Mew Mew
- suomi - 2 kirjaa -
Ensin tykkäsin, mutta kun huomasin että kaikki seitsemän kirjaa ovat sitä samaa "Minä rakastan häntä mutta hän ei rakasta minua mutta hän taas rakastaa minua mutta minä en rakasta häntä", niin kerääminen jäi.

Salapoliisi Conan
- suomi - 1 kirja (3) -
Tämä on itseasiassa isoveljen vanha, kerran olen sen selannut ja nyt taitaa olla hävi... tilapäisesti poissa kartalta.

Dragonball Z
- suomi - 1 kirja -
Tämän ostin kun olin aika pieni, ja vanhemmat selasivat sen läpi ja sanoivat ettei se sovi ikäisilleni. Siihen jäi.

Kitchen Princess
- englanti - 1 kirja -
Ostin antikasta. Pidän tyylistä kovin, Tanemuraa miinus häiritsevät tekijät (samannäköiset henkilöt, liika röyhelö). Valitettavasti onnistun aina ihastumaan sarjoihin, jotka eivät ole vielä loppuneet X_x Nelonen ei ole vielä ilmestynyt, viides vuonna 2008...

Peach Fuzz
- suomi - 1 kirja -
Tämä on ihan suunnattoman suloinen. Piirtotyyli on yksinkertainen, mutta sopii hyvin. Eläimet ovat suloisia ~<3
« Viimeksi muokattu: 13.07.07 klo 12:46 kirjoittanut KyuuKetsukiRyu » tallennettu

毎日大好きなの。

18.9. ~This is the sound of my remedy~
Yun
foorumisti

Profiili
« Vastaus #27 : 05.03.07 klo 17:43 »

En ole viime aikoina ostellut hirviästi uutta, kun en ehdi lukemaan vanhojakaan :D
(Pikkusiskollani ja minulla on yhteinen hylly ja kirjatkin ovat oikeastaan yhteisiä, joten listalta löytyy kirjoja, jotka periaatteessa eivät ole minun.)
Numerot sarjan nimen perässä meinaavat siis sarjan osia, jotka minulla on, ei kirjojen määrää ;)

Suomeksi:
One Piece 1-23
Huippu! Pakko nyt ostaa nämä kirjatkin, vaikka olen netissä lukenut sarjaa.

Salapoliisi Conan 1-30
Pidän piirrostyylistä ja tarinoista, vaikka vain harvoin oikeasti keksin syyllisen...

Ragnarök 1
Pikkusiskoni sai kaveriltaan synttärilahjaksi. Itse en ole lukenut, enkä muutenkaan ole manwoille lämmennyt.

lisäksi..
Time Stranger Kyoko 1-3
Dragonball 2
Tokyo Mew Mew 1
Fullmetal Alchemist 1
Ranma½ 1-3, 5-26

Englanniksi:
Naruto 7
Kirjoja vain yksi, mutta sarjaa olen One Piecen tapaan lukenut netissä. Ainakaan englanniksi en Narutoja hyllyyni hanki.

Magic Knights Rayearth 1-2
Suosikkisarjojani, vaikka pidänkin animeversiosta enemmän. Mangan ainoa huono puoli on sen lyhyys, muutamakin lisäkirja olisi kiva. Tämän sarjan aion kerätä kokonaan.

xxxHolic 1-2
Sain lahjaksi ystävältäni, joka jostain kumman syystä halusi luopua niistä.

Chobits 1
Koko sarja on luettu, mutta piirrostyyli on niin mieleen, että luultavasti tulee myös omaksi hankittua.

lisäksi..
Tsubasa Reservoir Chronicle 1-7
Legal Drug 1-2
Angelic Layer 1
Bleach 1-2
Kingdom Hearts 1-2
Sailor Moon 2
Negima! 1-2
The Candidate for Goddess 1
.hack 1-2
Ginga Legend Weed 1

Tulevaisuudessa aion hommata ainakin joitakin CLAMPin sarjoja lisää. Lisäksi Bleachia ja Kingdom Heartsia taitaa myös hyllyyn ilmestyä lisää.
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 klo 14:11 kirjoittanut Yun » tallennettu
Em
kupoliitti

yhdyssanahirviö

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 13.03.07 klo 19:18 »

Listausta vain.

One Piece: Muutama osa tullut ostettua, mutta parin pokkarin pituiset taistelut alkoivat pikkuhiljaa kyllästyttämään. Pidän suomennoksesta.

Salapoliisi Conan: Varsin oiva sarja, vaikka tapahtumat ovatkin aivan ennalta-arvattavissa. Piirrosjälki on nättiä.

Inuyasha: Yksi osa suomeksi uteliaisuudesta. Ei iske, enkä edes jaksaisi lukea tämäntyylistä ikuisuusprojektia.

D.N.Angel: Ostin kerran Tukholmasta, kun oli kiva kansi. Lukemattomaksi jäänyt, kun kieli ei oikein suju.

Emma: 1800-luku on yksi minun lempiaihe. Pidän tästä erilaisesta "karheammasta" tussaustyylistä taustoissa.

Kill me Kiss me ja Princess Ai: Molempia yksi, eikä enempää tule. Tarinat eikä taide kiehdo yhtään.

Bleach: Tarina on muuten minua kiehtovaa lajia, muttei vain saa minua koukkuun.

Fullmetal Alchemist: Naamanvääntelyä ja Edin mollausta. Varsin oivaa.

Death Note: Alle kaksikymmentäosainen sarja, joten olen jaksanut lukeakin sitä muutaman osan. Joitain on odottanut ajat lukemistaan hyllyssä.

Time Stranger Kyoko: Onhan se taide varsin koreaa ja nättiä. En tosin pidä liian vapaasta ruutusommittelusta tai sivuista, joissa on pelkkää ruusunkukkarasteria ja puhekuplia.

Empä ole kovin jaksanut näitä ostaa, kun suomenkieliset ovat ainoita, joita voi ostaa ihan lähikaupasta. Englanninkielisiä ostamaan joutuu odottelemaan muutaman kuukauden aina.
tallennettu
Лайка
kupoliitti

oh snap

Profiili
« Vastaus #29 : 14.03.07 klo 14:02 »

Ennen ostin parikin pokkaria kuussa, nykyisin harvemmin...Ostelen vain coneista tai jos olen käymässä jossain isommassa paikassa, missä myydään mangaa.

Suomeksi:

- Fullmetal Alchemist 1
Ostin ihan mielenkiinnosta, meinasin aloittaa sarjan keräämisen englanniksi, mutta onneksi suomenkielinen laitos on halvempi. Edward on pelottavan paljon samankaltainen kanssani o.O'
Jatkan mahdollisesti sarjan ostamista, vaikka paperilaadusta en todellakaan pitänyt.

- Ranma ½ (koko sarja)
Puoleenväliin sarja oli mielestäni kiva, mutta sitten tylsistyin. Päätin kuitenkin ostaa koko sarjan, kun veljeni eivät siihen kuitenkaan kyllästyneet. Ihan hyvää lukemista, kun aivot ovat off-vaihteella.

- One Piece (kaikki tähän mennessä ilmestyneet)
Pidän kovasti. Edes pitkät taistelut eivät kyllästytä. Pidän hahmoista ja piirtotyyli on sellainen, että jaksaa hyvin seurata. En osta itse, veli maksaa :D
Merirosvoja ja päätöntä menoa <3

- Time Stranger Kyoko 1-3
Päätin tutustua shoujoon. Ja tästä pidin. Hyvä suomennos ja Tanemuralla on kärsivällinen tyyli piirtää, mutta toistaa liikaa itseään, joten muut Tanemuran teokset eivät kiinnosta.

- Inuyasha (kaikki tähän mennessä)
Örrr. Ihan ok sarja, mutta jotenkin se vehtaus hahmojen välillä rasittaa. Juoni saisi _edetä_ . Ihan hyvää viihdettä, muutama kiinnostava hahmo. Veli ostaa :D

- Salapoliisi Conan 1-?
Kyllä näitä kai yli kymmenen on, alkupään pokkarit ainakin löytyvät. Unohdettiin ostaa yksi pokkari ja se sitten vain jäi. Murhamysteerit on kivoja, mutta toisti liikaa samaa eikä jaksettu enempää. Hyvää viihdettä kuitenkin.

- Les Bijoux manhwa (koko sarja)
Kauniita miehiä, ihan ok tarina. Ihanan iso koko näillä kirjoilla.

Englanniksi:

Finder series: Target in the Finder (ykkösosa)
- Yaoita. Suosikkimangakani, tarina nyt välillä on vähän hääppöinen, mutta päätarinassa on ihan kunnon juonikin. Eli taiteesta tykkään, minulla oli tätä koneella joskus neljä vuotta sitten, mutta vasta nyt olen päässyt ostamaan.

- Gravitation 1-6
Tarina on mielenkiintoinen, mitä nyt välillä sekava. Piirrostyyli kehittyy sarjan edetessä parempaan suuntaan. En ole ostanut varmaan vuoteen, kahteen lisää. Ostaminen on nyt jäissä (jos joku suomalainen kustannusyhtiö ottaakin tämän julkaistavaksi, saisin loppupään kirjat tod. näk halvemmalla).

- Wild Rock (yksiosainen)
Suosikkipiirtäjiäni, tämän teoksen luoja siis. Pidän tarinasta ja taiteesta. Sopiva makupala.

- Only the ringfinger knows (yksiosainen)
"Hei mulla on tää" "Niin mullakin!" "Mulla ei...mikä tämä on?" Ja niin ostin tämän. Shounen-ai:ta, tarina peruskauraa, ihan nätti taide. Mukava lukea kun sokerihammasta kolottaa.

- Godchild 1
Pidän todella paljon. Goottilaisromanttinen miljöö, mielenkiintoiset hahmot ja kaunis taide (Kaori Yuki <3). Lyhyttarinoiden taustalla on pääjuoni, joka soljuu hitaasti eteenpäin. Mietin pitkään, ostanko ensin Cain Sagaa vai tätä, mutta päädyin tähän. Saattaa olla, että kerään molemmat joskus.
tallennettu

When I'm sad, I stop being sad and be awesome instead.
naihtmae
foorumisti

cuttlefish

Profiili
« Vastaus #30 : 15.03.07 klo 19:43 »

[offausta]
- Neon Genesis Evangelion 1-6 (vihuu, tykkäätykkää! Saisinpa animenkin käsiini)

Anttilasta minä ainakin omat Eva DVD:ni haalin. <3 [/offausta]

Omaan listaani sitten. Alppoja on yhteensä 178 tällä hetkellä, jos en nyt aivan väärin laskenut. Sarjoja taitaa olla 45.

Jokaisesta erikseen kertominen olisi varsin aikaan vievää (ja melkein kaikista on jo jotain sanottu), joten taidan jättää sen väliin. Todetaan nyt kuitenkin, että aktiivisimman keräilyn alla ovat Loveless, Legal Drug ja The Tarot Café (nättiä <3). Tsubasa Chroniclea olisi tarkoitus mangana aloittaa keräämään (animesta olen ensimmäisen ja toisen tuotantokauden jaksot katsellut).

.hack//Legend of the twilight (eng.), 1
Angel Sanctuary (eng.), 1, 2
Azumanga Daioh (suom.), 1-4
Bleach (eng.), 6
Chobits (eng.), 1, 3, 4
Cute Beast (eng.)
Death Note (eng.), 1, 2, 11, 12
Emma (suom.), 1-7
Fake (eng.), 1-7
Fruist Basket (eng.), 1-3, 5, 6, 8, 9-18, 20
Godchlid (eng.), 4, 5
Gravitation (eng.), 12
Hard Rock (eng.)
Hellsing (eng.), 1
Here is Greenwood (eng.), 1, 2
Inuyasha (eng.), 1-10
Kissing (eng.)
Legal Drug (eng.), 1-3
Life (eng.), 1
Liikkuva linna (cinemanga, suom.), 2
Little Butterfly (eng.), 1-3
Lost Boys (eng.)
Loveless (eng.), 1-8
Megatokyo (eng.), 1
Nana (suom.), 1
Naruto (suom.), 1
One Piece (suom.), 4
Ororon (eng.), 1
Paradise Kiss (eng.), 1
Pet on Duty (eng.)
Petshop of Horros (eng.), 1-10
Ragnarök (suom.), 1
Ranma ½ (suom.), 1-38
The Ring (eng.), 1, 2
Salapoliisi Conan (suom.), 19
Selfis Love (eng.), 1, 2
Takumi-kun series (eng.), 1
The Tarot Café (eng.), 1-7
Time Stranger Kyoko (suom.), 1-3
Tokyo Babylon (eng.), 1
Trinity Blood (suom.), 1
Vampire Princess Miyu (jap.), 5, 7
W Juliet (eng.), 1-14
xxxHolic (eng.), 2-4
Yotsuba&! (eng.), 1, (suom.), 2, 3

Näiden lisäksi hyllystä löytyy Rozen Maiden taidekirja ja Paul Gravettin "Manga - 60 vuotta japanilaista sarjakuvaa", joka nyt melkein liittyy aiheeseen.

//editto päivitystä
//editto2 lisää päivitystä
//editto3 jne.
« Viimeksi muokattu: 27.09.08 klo 16:53 kirjoittanut naihtmae » tallennettu

– Simply impassible.
– You mean impossible?
– No, impassible. Nothing's impossible.
Laurel
foorumisti

Beauty is a state of mind.

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 24.03.07 klo 19:24 »

Isketääs tänne nyt sitten oma lista. Ja vähän tilastoa
438 mangaa, 33 manwhaa = 471
168 suomeksi, 254 englanniksi, 5 ruotsiksi, 43 japaniksi
51 sarjaa, joista 15 kylläkin yksiosaisia.

3x3 eyes: 02
Ai Yori Aoshi: 01-03
Alice 19th: 01-07*
Alichino: 01-03*
Angel*
Angel Sanctuary: 01-11, 15
Angelic Layer: 01-05*
Atsuko no Ashita wa: 02 (japanijulkaisu)
Beauty is the Beast: 01
Between the Sheets*
Boys Over Flowers: 01
Bride of Deimos: 01-03
Candy Candy: 01-09* (japanijulkaisu)
Cardcaptor Sakura: 06
Ceres: Celestial Legend: 01-08, 10-11, 14
Chobits: 01-08*
CLAMP School Detectives: 01-02
Confidential Confessions: 02, 04
D.N.Angel: 01,04-06 (ruotsijulkaisu), 01 (japanijulkaisu), 01 (jenkkijulkaisu)
Death Note: 01-07
Doll: 01-05
Dolls: 01-02
Dragon Ball: 01-04, 41 (suomijulkaisu)
Dragon Knights: 01
Emma: 01-03 (suomijulkaisu)
Eternity: 01 (M)
Flower of the Deep Sleep: 02
Fruits Basket: 01
Full Metal Panic!: 01-09*
Full Metal Panic! Overload!: 01-02
Fullmetal Alchemist: 01-02 (suomijulkaisu)
Fushigi Yuugi: 01 (suomijulkaisu)
Fushigi Yûgi: 01-18*
Fushigi Yûgi Genbu Kaiden: 01
Gals!: 01-02
Genshiken: 01
Georgie!: 01-05* (japanijulkaisu)
Godchild: 01, 04
Gunnm: 01-03 (suomijulkaisu)
Gunslinger Girl: 01-03
Her Majesty’s Dog: 01
I.N.V.U.: 01 (M)
Imadoki: 01-05*
Inuyasha: 01-18 (suomijulkaisu)
InuYasha: 02-03, 05
Jotei Ekaterina: 01-05* (japanijulkaisu)
Kajika* (suomijulkaisu)
Kamen no Romanesque* (japanijulkaisu)
Kamikaze Girls*
Kamikaze Kaitou Jeanne: 01-07* (suomijulkaisu)
Kare Kano: 01-02
Kaze Hikaru: 01
Kill Me Kiss Me: 01-05* (suomijulkaisu) (M)
Lady!!: 01-06* (japanijulkaisu, toinen painos)
Legal Drug: 01
Legend of Chun Hyang *
Les Bijoux: 01-05* (suomijulkaisu) (M)
Liikkuva Linna: 01-04* (suomijulkaisu) (C)
Love Hina: 01-14*
Magic Knight Rayearth II: 01-03*
Man of Many Faces: 01-02*
Marmalade Boy: 01- 08*
Miracle Girls: 01
Miyuki-chan in Wonderland*
Model: 01-05 (M)
Monster: 01-06
Mouryou Kiden: Legend of the Nymphs: 01
Nana: 02
Neon Genesis Evangelion: 01-06 (suomijulkaisu)
Nidome no Sayonara* (japanijulkaisu)
One I Love, The*
One Piece: 01-08, 21-22 (suomijulkaisu)
Operaza no Kaijin* (japanijulkaisu)
Othello: 01-03
Ouran High School Host Club: 01-06, 08
Paradise Kiss: 03
Peach Girl: 01
Perfect Day For Love Letters, A: 01
Pet Shop of Horrors: 01-03, 07
Planetes: 01
Pretéar: 01-04*
Princess Ai: 01-03*
Princess Tutu: 01
Ragnarök: 01-10 (suomijulkaisu) (M)
Ranma½: 01-38* (suomijulkaisu)
Revolutionary Girl Utena: 01-05*
Revolutionary Girl Utena: The Adolescene of Utena*
RG Veda: 01
Romeo and Juliet* (japanijulkaisu)
Salapoliisi Conan: 01-30 (suomijulkaisu)
SandLand* (suomijulkaisu)
Shirahime - Syo*
Shishunki Miman Otokowari: 02 (japanijulkaisu)
Slayers: Medieval Mayhem*
Snow Drop: 01 (ruotsijulkaisu) (M)
Socrates in Love*
Storm Riders: 10-12 (M)
Suki: 01
Suzuran: 02 (japanijulkaisu)
Sweet and Sensitive: 01 (M)
Time Stranger Kyoko: 01-03* (suomijulkaisu)
Tokyo MewMew: 01-07* (suomijulkaisu)
Tokyo MewMew à la Mode: 01-02* (suomijulkaisu)
Tsubasa RESERVoir CHRoNiCLE: 01-06
Under the Glass Moon: 01-02
Vampire Princess Miyu: 01
Versailles no Bara: 01-10* (japanijulkaisu)
Video Girl Ai: 01-05
Wish: 01-04*
X/1999: 01-02,06,08-13
xxxHolic: 01-06
Yotsuba&!: 01-02
Yu-Gi-Oh!: 01-04, 07 (suomijulkaisu)

* koko sarja
(M) = manhwa/manhua
(C) = cinemanga

Anteeksi, että tuli näin pelkkä "tylsä" lista. :P Joku outo himo/tavoite olisi kerätä ainakin yksi sarja jokaisesta aakkosesta. Puuttuu vielä Q:lla ja Z:lla alkavat sarjat.
tallennettu
mira-pauliina
foorumisti

zzz

Profiili
« Vastaus #32 : 14.04.07 klo 23:21 »

Omistan:
(englanti)
Azumanga Daioh 1-4 (valmis)
FAKE 1-7 (valmis)
FLCL 1-2 (valmis)
Yotsuba&! 1-3
Death Note 1-8
Q-ko-chan 1
Jing: King of bandits 3
Level C 1-2
Kazan 1
Pita-ten 1
Tsubasa 1
Oh! My Goddess 1-2
(japani)
ドラゴンクエスト 10
ドラゴンボール 10
(suomi)
Dragon Ball  1-21, 23
One Piece 1-16
Ranma 1/2 2
Beyblade 1-2
Emma 1-3

Olen omistanut paljon enemmänkin, mutta myyn sitämukaan kun ei enää kiinnosta/ hyllytila loppuu.  Säästän vain parhaat. (KÖH siis nuo dbt ynnä muut ei kuulu joukkoon)
tallennettu

MIRABEAN desunyaa
Wannamo
foorumisti

Kaitou Sinbadin tyttöystävä ja Samaran pikkusisko.

Profiili
« Vastaus #33 : 15.04.07 klo 10:42 »

Omistan seuraavat mangat:
- Tokyo Mew Mew 2-3
- Tokyo Mew Mew 5-7
- Tokyo Mew Mew a´la mode 1-2
- Full Metal Alchemst 1-2
- Fushigi Yuugi 1
- Kamikaze Kaitou Jeanne 1-7
- Time Stranger Kyoko 1-3

Ei mikään hääppöinen kokoelma, mutta sentään tyhjää parempi. Ja voihan ihminen pitää mangasta, vaikka ei omistaisi yhtään pokkaria. (Käynhän minäkin joskus kaupassa lukemassa jotakin mangaa, jos ei ole rahaa. ^^)
tallennettu

"Here we go, the world is spinning, when it stops, it just beginning.
Sun comes up, we laught and we cry.
Sun goes down, and the we all cry"
With
foorumisti

Avani tein itse.

Profiili
« Vastaus #34 : 26.04.07 klo 23:49 »

Boldatut tarkoittavat, että koko sarja on hyllyssä.
Yliviivatut on sarjat, joita en enää kerää :3.
Laittelen joksin muuksi kuin listaksi jossain vaiheessa, jotta tämä ei olisi ainoastaan listaus ;P

.
.hack//Taru iltahämärän rannerenkaasta 1 suomeksi

A
Azumanga Daioh 1-4 suomeksi

C
Cherry Juice 1-4 suomeksi

D
D.N. Angel 1-2 englanniksi
Death Note 1-12 suomeksi
Dream Kiss 1-4 suomeksi

F
Full Moon Wo Sagashite 1-2 japaniksi
Full Moon Wo Sagashite 1-7 suomeksi
Fushigi Yuugi 2, 5 ruotsiksi
Fushigi Yuugi 1-18 suomeksi
Fushigi Yuugi - The Art of Fushigi Yûgi taidekirja, englanniksi

G
Gakuen Alice 1-5 englanniksi
Gentlemen's Alliance Cross, The 1 supmeksi
Ginga Densetsu WEED 10 japaniksi, 1. painos
Gunnm 1, 9 suomeksi

H
Hirviöprinsessa Hime 1 suomeksi
Horoskooppimysteerit 1-4, suomeksi

K
Kamikaze Kaitou Jeanne 1-7, suomeksi

M
Meikkikeiju yllättäen suomeksi

O
Oh My Goddess 1-5 suomeksi

P
Pet Shop Of Horrors 1 suomeksi
Prince Of Tennis 1-4, 24 englanniksi
Princess Ai 1 suomeksi

S
Sugar Sugar Rune 1 suomeksi

T
Teiniagentti Luna 1-3 suomeksi
Time Stranger Kyoko 1 suomeksi

V
Versailles No Bara 1-3 japaniksi, cinemangapainos vuodelta 1996

Y
Yotsuba&! 1-3 suomeksi

Ja jep, mukanahan on myös pseudomangani ja laitoinpa tuonne taidekirjankin niin väärin kuin se joidenkin mielestä ehkä onkin, kyllä vaan  ;P
« Viimeksi muokattu: 02.08.09 klo 20:45 kirjoittanut With » tallennettu

"Mada mada dane."
raidat
foorumisti

Berries

Profiili
« Vastaus #35 : 27.04.07 klo 09:03 »

Minulla on TODELLA vähän mangaa.  Ja vaikka tämä nyt menee offiksi, niin on pakko sanoa, että suurimmaksi osaksi tämä johtuu kaikenlaisien ostoskeskuksien, kirjakauppojen sun muiden puuttumisesta täältä takapajulasta. Eli niille, jotka hehkuttavat sitä markettimangan Kauhean Huonoa Laatua haluaisin sanoa, että entäs me pienemmissä paikoissa asuvat joilta menee n. tunti päästä suurempiin paikkoihin? Ei me SAADA sitä mangaa muualta kuin niistä pikkuruisista S-marketeista. Jess. Hyvä teidän on sanoa kun luultavasti asutte jossain pääkaupunkiseudulla. Ja tämä oli sitten markettimangan huonoksi leimaaville, EI kaikille isoissa kaupungeissa asuville, tietenkään^^` Mutta siis, mangat joita omistan:

Kamikaze Kaitou Jeanne 1-7 (Kieli: suomi)
Dragon Ball 3 (Siskoni ja minun yhteinen, Kieli: suomi
Tokyo  Mew Mew 4-5, a La Mode 1 (Kieli: suomi. En oikeastaan pidä koko sarjasta, mutta oli pakko lainata kamulta loputkin - ne oli niitä "piraattiversioita" joista tässä jossain kerronkin - mutta kun Quiche oli niin chiaki - eikä kaikki varmaan tiedä mitä tämäkään tarkoittaa :B No se tarkoittaa suunnilleen samaa kuin "sexy", olen kehittänyt oman sanan sille jotta voin huoletta pölpöttää komeista mieshahmoista vanhempiekin kuullen *aah* - ja nysse lause loppu.

Kaikille vinkiksi: jos teillä on mahdollisuus, kannattaa kuunnella Quichen (Kisshun) animeääntä edes pieni pätkä. Se on niin chiakiiii...
tallennettu

Sweet berries!
avmin
foorumisti

Profiili
« Vastaus #36 : 29.04.07 klo 00:04 »

Eipä varmaan kaikkia sarjoja kannata lähteä listaamaan kun niitä niin paljon on kertynyt. ^^;; (niin käy kun saa työntekijäalennusta mangoista... ja figuista, noista kirotuista raharei'istä).

Mutta seuraavanlaiset sarjat ovat tällä hetkellä suunnilleen ykkös prioriteettia:

Musishi
Upea seinen manga, jonka animeversiokin on mahtava.

xxxHolic
Clampin parhaimpia sarjoja (kuten mainittu aiemmin)

Loveless
Ihana tyyli ja mielenkiintoinen tarina vaikka onkin shonen-aita.

Beyond the beyond
Ostettu uteliaisuudesta ja nyt on kolmas osa ostettu. Söpö ja hauska muttei siirappinen.

Kingdom hearts (CoM ja 2)
Pelifanina must... ja kakkosessa on Roxas >w<

Qwan
Aki Shimizun tyyli on ihana ja juoni kiinnostava. Sopii hyvin Suikoden 3:n seuraksi hyllyyn.

+Anima
Söpö ja helppoa luettavaa.

Dragon knights
Varmaan ainoa joka on roikkunut mukana voluumiin 24 asti ^_~

Black cat
Siisti tyyli ja suht. mielenkiintoinen juoni.

d.Gray-man
Upea tyyli ja ihania hahmoja pahikset mukaan lukien. *o*

Category: Freaks
Heräteostos jota keräilen jostain syystä jota en ihan tiedä itsekkään.

Trigun (maximum)

...ja muita. Jotain päälle parisensataa kirjasta on kertynyt, mutta yritän pitää määrän alle 250 kipaleessa hyllyjä säälien.
tallennettu

Knowledge is power and all power corrupts. Study hard – be evil. ^o^
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 01.05.07 klo 16:45 »

Auts, nyt pistit pahan. -katsoo pullistelevaa kirjahyllyään ja huokaisee syvään- Kaikkea on ja paljon, voisihan sitä kerran elämässään tehdä jonkinlaisen katsauksen omaisuuteensa ja tajuta edes hetkeksi kuinka paljon rahaa on laittanut harrastukseensa.

Kerätyt sarjat:

Hot Gimmick
Yksi suosikkisarjoistani ever. Ihanaa koulutyttöshoujoa ja hahmoja, joihin on helppo samaistua. Suosittelen.

Gravitation
Klassikko. Piirrosjälki huononee tasaisesti kolmannen kirjan jälkeen, mutta pidän tästä kuitenkin jotenkin kieroutuneesti. Ensimmäiset kaksi kirjaa ovat parhaiten piirretyt, sitten homma menee todella kliseiseksi ja paras terä katoaa. Huumori naurattaa tosin läpi sarjan. Aivot narikkaan-viihdettä.

Magic Knight Rayearth
Ensimmäinen osa ja osat 4-6 englanniksi vanhalla flipatulla painoksella ja osat 2 ja 3 japaniksi. Tämäkin on klassikkoja, ensimmäinen saaga on liian kliseinen minun makuuni mutta viimeiset kolme kirjaa ovat omistamisen arvoiset. Kauniisti piirrettyä mahou shoujoa ja söpöjä bishejä - rakspoks!

Bishoujo Senshi Sailormoon
Se suurin ja kaunein. Rakastan tätä sarjaa todella paljon enkä mistään hinnasta luopuisi edes omistamistani huonoista Tokyopop-käännöksistä. Mielestäni maailman paras mahou shoujo ikinä ja Takeuchi Naoko on taiteilijana idolini. Omistan kaikki paitsi osat 1 ja 11 englanniksi. Tämän lisäksi omistan vielä japaniksi osat 5 ja 7 (vanha 18-osainen painos) ja osan 1 (uusi 12-osainen painos). Olen aikeissa kerätä loputkin uudesta painoksesta japaniksi - tämä kertonee riittävästi faniudestani.

Full Moon wo Sagashite
Rakastan tätäkin shoujosarjaa aivan kauheasti. Suosikkisarjani Tanemuralta, kaunis piirrostyyli, kaunis tarina, ihanat hahmot ja vaikka muut sanoisivat mitä, huippuhyvä juonenkuljetus. Suosittelen lämpimästi.

Revolutionary Girl Utena
Utena on klassikko ja yksi kokoelmani helmistä. Kokoelmaan kuuluu tietty myös yksiosainen Adolescence of Utena-tarina, joka perustuu löyhästi Utenasta tehtyyn anime-elokuvaan. Erittäin hyvä sarja mielenkiintoisella juonella. Lisäksi Saiton piirrostyyli on miellyttävän omalaatuinen.

Kamikaze Kaitou Jeanne
Keskiverto-shoujoa. Kyllähän tätä lukee enkä nyt myymään menisi, mutta juonenkuljetus on... niin. Onko sitä? Kaunis piirrostyyli ja mukavia henkilöitä, mutta juoni on jotenkin tekemällä tehdyn oloista, päälleliimattua höttöä. Sarja paranee onneksi puolessa välissä ja kun mukaan saadaan enemmän synkkiä sävyjä ja kristillistä tematiikkaa, tähän jää nopeasti koukkuun. Pitkä miinus tönköstä suomennuksesta, tosin. Suosittelen Tanemuran faneille.

Princess Ai
Ihana sarja ja suomennos on huippulaatuinen. Viihdeteollisuusmaailma ympättynä musiikin pelastavaan voimaan ja toisen maailman vallankumouskriisiin ei pure kaikkiin, mutta kliseisestä asettelusta huolimatta hyvä sarja, juuri sopivan mittainen (kolme kirjaa). Ai itse on mainio hahmo. Suosittelut tälle sarjalle.

Keräilyn alla:

D.N.Angel
Omistan osat 1-11, todella hyvä sarja vaikkakin ensimmäinen osa on varsin pitkäveteinen.

Kingdom Hearts
Osat 1-4 ja CoM-sarjan 1. osa löytyvät, odotan innolla lisää. Pelisarjan fanina pakkohankinta.

Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch
Söpöä mahou shoujoa. Aika aivoton sarja välillä mutta söpö silti ja hahmot ovat ihania. Merenneitoja! Laulamista! Japanilaisia perinteitä! Tykkään juu.

Fushigi Yuugi
Se suomalainen käännös. Ja oikein hyvä käännös onkin, pidän sarjasta ja piirrostyylikin on oikein sievä. Hotohori <3.

Neon Genesis Evangelion
Ensimmäiset neljä osaa löytyvät suomeksi. Tykkään kyllä, ei mitään mullistavaa animen jälkeen mutta suomennoksen erikoisuuksista huolimatta luettava ja mielenkiintoinen. Pohjanmaan murretta..! <333

Rozen Maiden
Animeversion jälkeen hienoinen pettymys, mutta luen ja tykkään silti. Ehkä liikaa huumoria, joka ei naurata yhtään, mutta animen vuoksi tahkoan läpi.

Ranma ½
Osat 25, 36 ja 38 puuttuvat. Nauran edelleen Takahashin sekoiluhuumorille - koko sarjassa ei ole päätä eikä häntää, mutta kummasti se kuitenkin uppoaa minuun. Käännös on kehno, mutta on silläkin hyvät hetkensä. Parhaat naishahmot ikinä.

Tokyo MewMew
À la Mode-jatkosarjaa lukuunottamatta kokonaan keräilty. Söpöilylinjaa tämäkin ja pari ensimmäistä kirjaa ovat lähinnä naurettavan naiiveja, mutta pidän. Niitä sarjoja, jotka paranevat loppua kohden. Tykkäsin sarjan lopetuksesta ja piirrostyyli on ihanan sokerinen.

Salapoliisi Conan
Suosikkini suomeksi ilmestyvistä sarjoista. Olen dekkarihullu ja tähän olen koukuttunut todella pahasti, aivan mahtava sarja. En osaa perustella, se on itse luettava ja koettava.

InuyashaIhana sarja, aivan ihana. <3 Olen utelias tietämään miten Kagomen ja Inuyashan suhteen käy ja koska hahmokaarti on muutenkin valovoimainen ja sarjan juoni pitkäikäinen, uskon lukevani hamaan loppuun asti.

Gentlemen's Alliance Cross
Uusinta Tanemuraa. Ensimmäisellä lukukerralla vaikutti sekavalta, mutta kun luin seuraavana päivänä uudestaan paremmin levänneenä, huomasin pitäväni sarjasta. Uusia ihastuttavia hahmoja (Maguri rakspoks!), yksityiskoulumiljöö ja hienostokakaroita... Mikäs sen parempaa!

Café Kichijouji de
Sekopäähuumorin pyhättö. Harvoin pidän pelkän huumorin varaan rakentuvista sarjoista, mutta tässä teille se kuuluisa säännön vahvistava poikkeus. Hifumi Minagawa vie pisteet kotiin kuusnolla. Lue se. Lue.

One thousand and one nights
Klassisen satukokoelman manwha-versio eikä lainkaan huono sellainen. Täysin uusia satuja ja todella lumoavia hahmoja ja äärettömän kaunis piirrostyyli, pidän paljon.

Cynical Orange
Äärettömän osuva sarja Koreasta. Juttu pyörii koulun suosituimman tytön, henkeäsalpaavan kauniin Hye-Minin ympärillä ja lukija pääsee näkemään kuinka vaikeaa on elää kun kaikki tuomitsevat sinut ulkonäön perusteella. Ei ole helppoa olla kaunis! Suosittelen lämmöllä kaikille ulkonäköpaineiden kanssa taisteleville tytöillä, tämä on luettava. Miksi? Koska helppoa elämä ei ole, olit sitten kaunis tai et.

Our Kingdom
Luin tätä aikaisemmin skanlaationa ja kun se lisensoitiin, jäin kieli pitkällä odottamaan kirjojen saapumista. Piirrostyyli ei ole niitä parhaimpia, mutta tarinassa on sitä jotain ja shonen-ai uppoaa minuun muutenkin.

Banana Fish
Enää viimeinen kirja puuttuu..! Tästä olen ihkuttanut joka paikassa jo niin paljon, ettei kukaan enää jaksa kuunnella. Yksinkertaisesti maailman paras sarja, sitä ei vain voi kiistää (Sailormoon pitää ykköspaikan vain siksi, että se on ensirakkauteni mangan maailmassa). Kuinka paljon ihkutan? Niin paljon, että ostin Banana Fishin taidekirjankin. Ja se on harvinainen. Hyvin epäshoujomainen piirrostyyli mutta äärimmäisen kaunis omalla tavallaan. Ei ole Banaanikalan voittanutta.

Täältä jäi suurella varmuudella puuttumaan vaikka mitä - minulla on kokonainen kirjahylly täynnä sarjakuvia, joten ei olisi ihme - mutta siinä ne nyt ovat pähkinänkuoressa. Yksiosaisiakin löytyy: Kanshakudama no Yuu'utsu, Only the Ring Finger Knows, Time Lag, Same-Cell Organism (suosittelen suuresti) plus hajaosia satunnaisista sarjoista.
tallennettu

Nayoki
foorumisti

Profiili
« Vastaus #38 : 17.05.07 klo 21:58 »

Englanniksi

Nana Vol. 1-4, 6
Ensimmäistä kertaa, kun sarjasta kuulin, en jaksanut innostua. Sitten sain kaveriltani kyseisen sarjan pari ensimmäistä osaa lainaksi ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä. En voi kertoakaan, miten hyvin pystyn eläytymään tarinaan ja kahden ystävyksen suhteeseen. Rakastan Ai Yazawan piirtotyyliä ja tarinan kerronta on aivan upeaa! Juoni kulkee tasaista tahtia, eikä kiinnostus koskaan lopahda. Ystävyys on hieno asia.

Fushigi Yûgi Vol. 1-14
Ensimmäinen sarja, jonka keräämisen aloitin. Perus shoujoa, mutta mielestäni ehkä parasta sellaista mitä olen lukenut. Ja sarjan miehet ovat vaan niin hot. :D

Paradise Kiss Vol. 1-2 (englanniksi)
Muotia ja ihmissuhteita, can you ask for more? Taas kerran Ai Yazawa yllättää.

Naruto Vol. 1-7, 27-28
Nnn. Narutoon olen jotenkin kyllästynyt nyt ja käännöstyylistä en oikein välitä, joten saapi nähdä, jos nyt enempää kerään.

Bleach Vol. 1
Bleach nyt vaan on niin mainio.

Azumanga Daioh Vol. 1
Hauskinta mangaa mitä olen koskaan lukenut. Upeaa.

Chobits Vol. 1-5 (englanniksi)
Oikein kaunis manga. Niin juoneltaan, kuin tyyliltään. CLAMP osaa.

Peach Girl Vol. 1-2
Ensimmäinen osa vaikutti hyvältä, toinen oli vain toistoa-jota ei loppujen lopuksi meinannut jaksaa lukea. Saa nähdä, jos tätä tulee enempää kerättyä.

Fruits Basket Vol. 1-3
On vaan niin klassikko. Ensimmäisiä sarjojani~.

Suomeksi

KKJ Vol. 1-7
En enää tiedä miksi tämän hankin, vaikka Access onkin <3.

One Piece Vol. 1-35
Ystävyys.

Liikkuva Linna Vol. 1-4
Elokuva oli mielestäni liian ihana, jotenka tämäkin oli pakko hankinta.

Loput ovatkin joko lahjaksi saatuja tai satunnaisesti ostettuja pokkareita, joita en loppujen lopuksi tahtonut keräillä.
Ranma ½ Vol. 8 (suomeksi)
Girl Got Game Vol. 7 (englanniksi)
Tramps Like Us Vol. 4 (englanniksi)
Inuyasha Vol. 1-2 (suomeksi)

--Päivitystä
« Viimeksi muokattu: 08.07.08 klo 22:38 kirjoittanut Nayoki » tallennettu

Turha on menneestä murhetta kantaa
Kun tänään voi kaikkensa antaa

Teräsbetoni-Aika on
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 18.05.07 klo 16:42 »

No, listataanpas nämäkin nyt sitten ajankuluksi.

Death Note vol 1-12 ENG
Ensimmäiset osat hankin joskus taannoin, keräilyä jatkoin sitten joku aika sitten, erittäin koukuttava sarja.

Vagabond vol 1-4,8-9,12-13 ENG +suomeksi vol 1
Piirosjälki miellyttää mukavasti silmää, ja tarinakin kiehtoo. Harmi etten ole ensimmäistä osaa saanut hankittua.

Naruto vol 1-4 ENG + suomeksi vol 5
Ihan kelpo sarja manganakin, vaikka enemmän pidän animeversiosta.

Devil May Cry3 vol 1-2 ENG
Loistava peli, niin mikäs siinä sitten, eikun ostamaan mangaa. Silmää miellyttävä piirostyyli.

Angel Sanctuary vol 1-16 ENG
Näitä en ole rehellisesti sanottuna edes lukenut kaikkia vielä, kun isommassa paketissa hankin. Taide on ihanan yksityiskohtaista.

Fruits Basket vol 1 ENG
Hankinnassa lisää, ehdottomasti.

Weed vol 1-2 ENG
Kenties ekat englanninkieliset mangat mitä hankin.

Black Jack 1-10 JPN
Rakastuin sarjaan samantien kun näin animea, ja menin sitten ostamaan myös mangat(kiroan VIZin etteivät ole kääntäneet kuin kaksi ensimmäistä). Rakkaus <3.

sekä:

Kuroi Ishi (Black Jack)vol 1 JPN
Ribon no Kishi vol 1 JPN
Rainbow Parakeet vol 2 JPN
Mitsume ga Tooru (The Tree-eyed one) vol 1 JPN
Astro Boy vol 2,7-11 ENG
Blade of the immortal vol 1-15 ENG
NANA vol 1,3 ENG
GTO (Bilingual) vol 1 ENG/JPN
Tsubasa Reservoir Chronicle vol 1-3 ENG
Yami no Matsuei vol 2 ENG
Hellsing vol 1 ENG
Battle Royale vol 1-2 ENG
Buddha vol 2 ENG
Dragon Ball vol 1-3,17,20,22,29-39 FIN
Salapoliisi Conan vol 1-4,7-23,28 FIN
One Piece vol 1-10 FIN
Astro Boy vol 1-3 FIN
Fullmetal Alchemist vol 1-12 FIN
Oh! My Goddess vol 1 FIN
Kamikaze Kaitou Jeanne vol 1,2,5 FIN
Time Stranger Kyoko vol 1-2 FIN
Neon genesis evangelion vol 1 FIN
Emma vol 1-4,6-7 FIN
Fushigi Yuugi vol 1,4,6 FIN
Azumanga Daioh vol 1-4 FIN
Yotsuba&! vol 1-2 FIN
Dream Kiss vol 1-4 FIN
.hack vol 1-2 FIN
Vampire Hunter D vol 1 FIN
Trinity Blood vol 1 FIN

Sekä manhwassa kerään esim. Demon Diarya ja Tarot Caféa, ja sitten on muutamia osia Ranmoja ja Inu Yashoja joita ei enää tule osteltua(jotkut tuossa listassakin olivat sellaisia jotka ovat luultavasti menossa myyntiin tai en yksinkertaisesti enää keräile).

(+ 3x Death Note-, 1x Naruto-, 1x Black Jack-, 3x Kyou Kara Maou- & 3x Gankutsuou-doujinsheja )

//shuurta päivityshtä
« Viimeksi muokattu: 28.07.08 klo 13:32 kirjoittanut Èlewyn » tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste