sisällön alkuun
24.9.2017 04.26 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Olisikohan jo aika mennä nukkumaan?"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 9  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Japanilainen nimesi  (Luettu 125838 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kaori-chan
Vieras
« : 15.01.07 klo 16:30 »

Oletteko koskaan kuullut tai edes arvaillut, että mikä teidän nimenne suurinpiirtein mahtaakaan olla japaniksi?
Sitten on korkea aika leikkimielisesti kokeilla.. (Ja huom. leikkimielisyys olisi tosiaankin toivottua.)

Kaikki mitä tarvitset selvittääksesi sen, on tämä testi ja roppakaupalla leikkimielisyyttä.
Mutta näin itämaisessa hengessä liikkuen, niin  mikä onkaan nimesi myös kiinaksi?

Ayumu-chan toivottaa hauskoja hetkiä testien parissa ja lupailee mahdollisesti lisääkin niitä. Ja toki jos jollakulla on muitakin testejä, saa laittaa myös.

//Päivitys.

Ning Ning Bi on oma nimeni kiinalaisittain muunneltuna. Kometaen testillä taas nimi vääntyy ihan omaksi nimeksi, hassua eikö? :'D
« Viimeksi muokattu: 09.11.08 klo 09:25 kirjoittanut Kaori » tallennettu
Ten
foorumisti

Riisipallo

Profiili
« Vastaus #1 : 15.01.07 klo 17:01 »

Oli ihan pakko kokeilla! n__n'

Minun nimeni on siis...
Ayumi Yamashita.

Aa, nyt on pakko kokeilla kaikkien kavereittenkin nimet ym. : D

Olenkin ihmetellyt, nimeäni Japaniksi. En kyllä usko sen olevan tuonne päinkään o__o''

Samat sanat, minäkään en kyllä ole tästä nimestä yhtään varma, vaikka kokeilinkin sen tuolla sivulla. Kuullostaa aika oudolta o.ô Mutta pidän nimestä silti ^^

Endoh Yumi... Örgh.

Tuo Yumi on aivan ihana nimi ^^, <3
« Viimeksi muokattu: 18.01.07 klo 15:15 kirjoittanut Ten » tallennettu

Kirsikkamehu
kupoliitti

All we need is fantasy

Profiili
« Vastaus #2 : 15.01.07 klo 17:11 »

Endoh Yumi... Örgh.
tallennettu

毎日大好きなの。

18.9. ~This is the sound of my remedy~
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 15.01.07 klo 17:18 »

猿渡 Saruwatari (monkey on a crossing bridge) 明日香 Asuka (fragrance of the bright day)

Edelleen siis Saruwatari Asuka, söpöltähän se kuulostaa näin kirjainkasana. En osaa sanoa siitä juuri mitään :D

http://www.rcs.k12.va.us/csjh/japanesename.htm
tää on hauskempi n___n
« Viimeksi muokattu: 15.01.07 klo 17:43 kirjoittanut Kometae » tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Shiwori
foorumisti

i will come back tomorrow / and try living again

Profiili
« Vastaus #4 : 15.01.07 klo 17:24 »

Etunimi Sukunimi: 藤原 Fujiwara (wisteria fields) 久美子 Kumiko (eternal beautiful child)

Njäh.. Ei kovin hyvältä kuulostava nimi mielestäni. Olen pettynyt. T__T

Sukunimi Etunimi: 石丸 Ishimaru (round stone) 里絵 Rie (village painting)

Kokeilin laittaa siihen koko nimeni (lisäsin toisen nimeni) ja tuloksena oli paljon parempi nimi omasta mielestäni; 藤原 Fujiwara (wisteria fields) 三千代 Michiyo (three thousand generations)

Ja jos olisin poika, nimeni olisi 雄大 Masahiro (big hero). Repesin.

// Kometaen linkillä nimeni olisi Biibi. Näin olisin sen itsekin japanilaiseen kirjoitusasuun vääntänyt.
« Viimeksi muokattu: 18.01.07 klo 16:53 kirjoittanut Shiwori » tallennettu

today is my life now here / yesterday i lived somewhere / i don't remember where / tomorrow / now i don't really know / where i am
Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 15.01.07 klo 17:37 »

Minullekin tuo antoi "Saruwatari Miharu", että eipä taida generaattorilla kovinkaan suurta valikoimaa olla. Puppua, sanon minä.
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
Tsukada
leipova
shabranigdo

legends never die

Profiili
« Vastaus #6 : 15.01.07 klo 17:59 »

Minusta tuli Matsuo Ayumi, ja poikana Kazuma. Muistittehan laittaa sukunimenne ensin? Antoi ihan eri tulokset.
tallennettu

"Minäkin tahdon uskoa teidän niinsanottuun ystävyyteenne." -Ankoku Dragon, Saint Seiya

"Sinä, joka uskoit tyhmään oppilaaseeni loppuun asti, olet juuri voittanut." -Hiko Seijuurou, Rurouni Kenshin
Ubba
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 15.01.07 klo 18:52 »

Minullekin tuo antoi "Saruwatari Miharu", että eipä taida generaattorilla kovinkaan suurta valikoimaa olla. Puppua, sanon minä.

Totta totta, tuo kai heittää yhden parista-muutamasta kymmenestä ellei jopa vähemmästä nimestä mitä sieltä nyt löytyy, eli en nyt sanoisi että tuo antaa minkäänlaista "oikeaa japanilaista vastinetta", sehän on pelkkä generaattori. Ja katsoo varmaan sen "vastineen" kirjaimista, niin että se antaa vain yhtä vastausta yhdestä nimestä.

Eihän nimille oikeasti mitään japanilaisia vastineita ole, ja tuo "real" generaattorin nimessähän tarkoittaa varmaan vain sitä että tuossa on oikeita japaninkielisiä nimiä eikä mitään päästä keksittyjä/tyyliin animeista revittyjä. Lisäksi tuossa on vähän hölmöä, kun länsimaisestihan etunimi laitetaan nimissä ensin, kun taas Japanissa toisin päin, eikä tuossa mainita kummin päin ne pitäisi sitten oikein laittaa. Niin mutta. En sanoisi että tässä on paljoa järkeä...

Mutta kaiken kritisoinnin jälkeen, mikäli laitin nuo nimet oikein päin, olen generaattorin mukaan sitten jo kolmas Miharu täällä. :D Aika hyvin.
tallennettu
Em
kupoliitti

yhdyssanahirviö

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 15.01.07 klo 20:03 »

Nämä ovatkin hauskoja, vaikka eivät olekaan kovin todenmukaisia. Omaa Emmi-nimeäni olen vääntänyt muistaakseni joihinkin muihinkin kieliin. 恵美 Emi (blessed with beauty) Turussa ostin joltain kiinalaisnaiselta oman nimeni kiinaksi sellaisella hienolla paperilla ja hän sanoi samaa, öh. Toisen generaattorin mukaan olen japaniksi Enmi ja sukunimi varsin hauskankuuloinen.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #9 : 15.01.07 klo 22:52 »

En ole ikinä tällaisesta kuullutkaan, enkä edes ajatellut asiaa, mutta kun nyt kerran linkitetään... No, onhan se hauska kokeilla, mitä ihmiset on nettiin laittaneet. Kaori-chanin linkki antoi minullekin Saruwatari Miharu. Eipä tosiaan ole kovin laaja valikoima nimiä. Kometaen linkittämä generaattori väittää, että nimeni olisi Esushi Abera. No, on se vähän lähempänä omaa nimeäni, mutta aika kauas jää silti.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Moriga
kupoliitti

よろしく

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 15.01.07 klo 23:13 »

Etunimi, sukunimi: Midorikawa Michiyo
Sukunimi, etunimi: Matsuo Chiaki

Humbuugia! sanon minä xD
Ihan kivojahan nämä tämmöiset ovat; kyllä näillä jaksaa jonkun aikaa leikkiä, mutta eihän meidän gaijinien nimiä todellisuudessa kanjeilla kirjoiteta. Tai siis, kai ne sellaisiksi voi vääntää, mutta siinä on omat jipponsa. Millähän periaatteella se tapahtuu o.O mietityttää vain...Siis silloinhan on helppoa, jos nimi sattuu olemaan vaikkapa Kirsi Jokipelto tai jotain vastaavaa, minkä pystyy kääntämään japaniksi merkityksen avulla, mutta entäs jos nimi on Liisa Tahvanainen? Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään, jossa nimeä ei pysty kääntämään toiselle kielelle, mutta toisaalta sen pystyy muuntamaan katakanoille täysin oikeassa kirjoitusasussaan ^^ *leso*leso*
Konverttorit vaikuttavat noin yleensä ottaen aika epäluotettavilta. Tuokin mokoma oli jännä: kun siihen laittoi täysin japanilaisen nimen niin se antoi jotain aivan puuta heinää tulokseksi (lähestulkoon kirjaimellisesti). Ja samoin Kometaen linkin konverttori pisti omiaan. Tosin se sentään yritti vääntää nimeä katakanoilla kirjoitettavaan asuun, mutta ainakin se unohti kaksoiskonsonanttien olemassaolon. 
Njoo, hauskaa oli :D

Toisen generaattorin mukaan olen japaniksi Enmi ja sukunimi varsin hauskankuuloinen.
Emmille: Tämä generaattori oli täysin oikeassa ;) niin se kirjoitetaan katakanoilla. "N" vain ääntyy "mi" tavun edellä "m"nä, jolloin sen voi yhtä hyvin romanisoida "m"ksi eli nimestä tulee emmi ^^.
« Viimeksi muokattu: 15.01.07 klo 23:19 kirjoittanut Moriga » tallennettu

o.O stealth-piisku O.o
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 16.01.07 klo 00:24 »

Tätäkin generaattoria on kokeiltu joskus - useastikin - ja itse kun tiedän tarkalleen omien nimieni merkitykset, tiedän myös aika tarkkaan mikä nimeni voisi olla japaniksi.

Sukunimeni kääntyy suoraan japanilaiseksi yleiseksi sukunimeksi Kitayama 北山 ja etunimeni Linda tarkoittaa kaunista/sievää, joten joku nimi, joka sisältää kaunista tarkoittavan tavun 'mi' 美 olisi looginen vaihtoehto. Valitettavasti näitä vaihtoehtoja vaan on aika paljon kun mi-on yleinen merkki tytönnimissä, kuten arvata saattaa. Joten piti selvittää toisen nimeni eli Marian merkitys.

Eräs luotettava lähde kertoi, että nimi on todennäköisimmin egyptiläinen ja johdettu sanasta, joka tarkoittaa rakkautta. Se supisti päättömän etsintäni jo huomattavasti pienempään nimivalikoimaan. Eli siis kauneus ja rakkaus? Mi + ai? No, nimi löytyi. Aimi eli 愛美 on kaikkein loogisin valinta.

Nimeni on siis Kitayama Aimi - 北山 愛美. Minusta se kuulostaa kauniilta, voisinkin seuraavalla japanin tunnilla kysäistä opettajalta tarkemmin muista sopivista nimistä. Olen myös hakenut itselleni lempinimeä, jota käyttäisin taiteilijanimenäni tms. yhteyksissä mutta mitään en ollut keksinyt. Mutta nyt tuli tämä ja sehän kuulostaa käyttäkelpoiselta. Härregyyt.

Pitääkin muistaa kiittää vanhempia nimistäni, nämähän ovat loppujen lopuksi aika mainiot...
tallennettu

Ayreon
kupoliitti

Soot aika vahva noin rumaks jätkäks!

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 16.01.07 klo 01:02 »

Hasegawa Shun... o.O
Ja naisena Hasegawa Ayumi..  Iyyh..

Tuosta toisesta linkistä tuli Hongu Yunsungu. XDD Pelkkiä u-kirjaimia perään..

Muttajuu, minäkin pidän näitä ihan humpuuki-juttuna, tulipa tässä ajan kuluksi kokeiltua.
tallennettu
LilyAngel
foorumisti

Jos masentaa, kissa piristää!

Profiili
« Vastaus #13 : 16.01.07 klo 09:10 »

松尾 Matsuo (tail of a pine tree) 弓美 Yumi (beautiful bow, as in bow and arrow). Että näin. Olen tosin tehnyt tämän joskus aikaisemmin. Tykkään tuosta. Nätti, ja sopisi minulle.

Itse kylläkin käytän mielelläni Yuki Aya(mi) (tai sitten Yuki Satoshi), riippuen tilanteesta. Piirrokset ovat lähinnä sitten signeerattu seuraavanlaisella kanjilla 雪. Osaan kirjoittaa sen nopeasti, ja taiteellisesti. Oli pakko opetella.
tallennettu

Joan
foorumisti

Profiili
« Vastaus #14 : 16.01.07 klo 14:10 »

Kun en kirjoittanut mitään nimen paikalle, nimeksi tuli silti: "Akimoto (autumn book) Kumiko (eternal beautiful child)". Et sillä lailla.
tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #15 : 16.01.07 klo 14:44 »

Jatketaanpa sitten kokeilujen listaa:
etunimi sukunimi = Saruwatari Michiyo (monkey on a crossing bridge, three thousand generations). Siis kolmetuhatta apinasukupolvea ylikulkusillalla, jos oikein käsitin? Perin imartelevaa.
sukunimi etunimi = Endoh Ayumi (distant wisteria, walk your own way). Tuon nimen  "käännös" (koska en osaa japania, en ole varma sivun käännösten luottamuksellisuudesta) onkin jo sievempi samoin kuin itse nimikin, joskaan ei siinä edelleenkään mitään logiikkaa ole.
Toisen linkin takaa tuli tulos, josta en ole samaa mieltä: itse ainakin kirjoittaisin nimen Nordman ennemmin norudoman kuin norudemanu. Toisaalta generaattoria tuskin on luotukaan ainakaan ruotsalaisten sukunimen kääntämiseen, joten samapa tuo. Etunimeni kääntyykin kauniisti suoraan kolmeksi merkiksi, ja vaikkei se sellaisenaan kovin japanilainen olekaan, olen joskus seiyuu-listoja selaillessani löytänyt yhden tai kaksi kaimaani.

Tällaiset generaattorithan ovat selvästi pelkäksi ajanvietteeksi tarkoitettuja, mutta voi niistä joskus ihan hauskoja tuloksia irrota. Lisäksi olen joskus itse naputellut perheenjäsenten ja/tai ystävien nimiä erilaisiin vääntimiin ja käyttänyt lopputuloksia omissa tarinoissani, kun oma inspiraatio on vähissä tai lopussa ^__~

Jos saisin itse päättää oman japanilaisen nimeni, käyttäisin luultavasti omaa etunimeäni ja japaninnosta sukunimestäni. Lopputulos lienisi kaiketi Marika Hokuhito tai jotain sinne päin.

//muokkaus: Kokeilinpa nyt viimein tuota kiinalaista nimigeneraattoria ja se heitti minulle nimen Nong Meng Rui. Nong ei nimenä kuulosta kovin kauniilta, mutta Meng Rui vielä menisi ja merkityksetkin olivat mielenkiintoisia (dream; visionary; wishful & sharp)
« Viimeksi muokattu: 24.02.07 klo 14:05 kirjoittanut Red Mage » tallennettu
Nikuchu
foorumisti

thunder sh0ck. #

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 16.01.07 klo 15:36 »

Er? Nakamura Taiki :D
Kuulostaa naisen nimeltä, mutta joo, ihan kiva.
Lalalalaa, oon center of the village ja large range tai jtn haha :D Aika kivaa.
tallennettu

Aqwa. Sana joka ei tarkoita mitään.
Etsuko
foorumisti

Profiili
« Vastaus #17 : 16.01.07 klo 16:30 »

Nakamura (center of the village) Kumiko (eternal beautiful child)
Ihan kiva nimi. Poikana olisin ollut
Nakamura (center of the village) Kenta (healthy and plump).
Aika hassu tuo Kenta. No joo. Että tällaista ^^
tallennettu
Suibel
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #18 : 16.01.07 klo 19:16 »

Sukunimi etunimi = Yoshikuni Michiyo
Etunimi sukunimi = Saruwatari Aiko
 Kokeilin myös tuota kiinalaista ja sain Yan Shi shun. Erikoista :D
tallennettu
Lizzie
Vieras
« Vastaus #19 : 16.01.07 klo 19:32 »

Olen Matsuo Ayumi. Samaisen testin olen aikasemminkin tehnyt.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 9  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.036 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste