sisällön alkuun
25.9.2017 05.20 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuroshitsuji  (Luettu 17254 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tsunayoshi
Vieras
« : 20.12.08 klo 20:37 »

Päättymättömässä urakassani aloittaa jonkinlaista anime/mangakeskustelua sain idean aloittaa Kuroshitsuji-ketjun.

Kuroshitsuji (Musta hovimestari) on Toboso Yanan tuoreehko okkultti/komedia/toimintashounen, jota on julkaistu Monthly GFantasy-lehdessä jo 28 kuukautta, mutta joka on vasta uunituoreen animen (12/24 jaksoa lähetetty) saanut enemmän suosiota. Kuroshitsuji, tai Kuroshitti näin kamujen kesken, seuraa täydellisen mutta demonisen Sebastian Michaelis-hovimestarin ja hänen 12-vuotiaan isäntänsä Ciel Phantomhiven toilailuja 1800-luvun lopun Englannissa. Sarja alkaa aika komediallisissa merkeissä, mutta kaiken takana vaanii synkkyys, joka kasvaa vähitellen. Sarjassa on tähän mennessä kolme suurempaa tarinankaarta, ja neljäs on juuri alkamassa.

Kuroshitti on erityisesti tyttöjen suosiossa, mutta myös ankarat miehekkeet saattavat löytää sarjasta kaikkea kivaa. Itse tykkään Kuroshitin goottiviboista ja 1800-luvun Englanti on hieman erikoisempi miljöö animessa/mangassa.

Pahinta sarjassa on että jotkut sairaat mielet tykkäävät parittaa Cielia ja Sebastiania, hyi hyi. :p 

Manga tahi anime eivät liene vielä lisensoituja, ja mangaa on julkaistu 5 tankoa ja yhteensä 28 n. 45 sivun chapteria. Animea tuotetaan 24 jaksoa.
tallennettu
Sanun
kupoliitti

│◄◄ [►] ►►│

Profiili
« Vastaus #1 : 20.12.08 klo 20:46 »

Pahinta sarjassa on että jotkut sairaat mielet tykkäävät parittaa Cielia ja Sebastiania, hyi hyi. :p
*Köh*Kieltämättä on sarjaa tullut piiloyaoiksi kehuttua useamman kuin kerran ainakin. :)

Itse en ole löytänyt vielä sitä sarjan punaista lankaa, tai sitten minulta on mennyt jotain pahasti ohi. Juoni ei ole erityisemmin mieleeni, mutta Ciel on söpö (tosin välillä turhan koppava) ja Sebastian on komea (tosin turhan yksitoikkoinen), mitä muuta syytä tarvitaan jotta ollaan valmiita antamaan sarjalle vielä tilaisuus?
Vaikka sarja perustuu demonin ja Cielin sopimukseen, on siinä minusta aivan liian vähän asiaa heidän menneisyydestään. :/

Lyhyesti virsi kaunis, kommentoin lisää kunhan pääsen sarjassa vähän enemmän jyvälle.
tallennettu

You may just start a chain reaction☮
Saya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #2 : 23.12.08 klo 01:54 »

Vaikuttaa tarkasti lasketulta kokonaisuudelta, joka ilmeisesti toimii, koska Kuroshitsujista suhteellisen menestyvä animekin on väännetty. Sarjasta huokuu kilometrien päähän tunnelma, josta pystyy aavistelemaan, mitä tulevat jaksot tuovat tullessaan. Ainoaa jännistystä soisi vain arvailu, missä järjestyksessä ne ilmestyvät. Olisi kiva, jos joku kertoo minun olevan väärässä, mutta vaikuttaa siltä, että päätarina jää reippaasti unholaan (jos sellaista hahmojen taustojen selvittämisen lisäksi edes on) ja episodit sisältävät vain juonesta irrallisia "hulvattomia" tapauksia. Yaoiväännökset ovat säälittävän ilmeisiä. Täytyy tosin myöntää, että itse en kestänyt rasittavia ja kliseisiä hahmoja kuin animen ensimmäisen jakson verran, joten käsitys Kuroshitsujista on pääosin vain näppituntumaa...
tallennettu
Tsunayoshi
Vieras
« Vastaus #3 : 23.12.08 klo 11:00 »

Mainttakoon, että anime on aika tavalla mangasta poikkeava, jo ykkösjakso oli n. 60% pelkästään animea varten keksittyä tavaraa. :(
tallennettu
Happy Child
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 06.01.09 klo 19:07 »

Huomasin vasta tänään koko sarjan. Ja sitä onkin katsottu putkeen jo 11 jaksoa. Jostain syystä sen idea vetosi minuun (vaikka juoni kieltämättä on epäselvä) ja oli pakko katsoa enemmänkin kuin ykkösjakso.
Sarjan animointi on jopa yllättävän hyvin tehty, minkä laitoin heti merkille.
Mangaa en ole lukenut, mutta se on listalla seuraavaksi.

Ainoa asia joka jäi hieman mietityttämään, oli sen nukkeherran ja parin muun hahmon nimi. Minä kun en pienine aivoineni ja surkeine kielitaitoineni oikein pystynyt niitä hahmojen lauseista nappaamaan... .___.''
tallennettu

"Ei" , kissa toisti. "Teillä ihmisillä on nimet. Se johtuu siitä, ettette te tiedä, keitä olette.
Me tiedämme keitä olemme, joten emme tarvitse nimiä."

~Coraline varjojen talossa
Soiled
foorumisti

Profiili
« Vastaus #5 : 06.01.09 klo 22:48 »

Tulihan tämä tarkistettua silloin, kun näkyi, mutta liiankin laskelmoidun tuntuinen "let's take money from fangrilz"-tunnelma sai jättämään jo parin jakson jälkeen sarjan taakse. Edes Sebastian ei ollut riittävän kaikkivoipa-hovimestari jatkaakseni sarjan katsomista...
tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 28.10.09 klo 23:38 »

Olen nyt viikon verran seurannut sarjaa. Luin aluksi mangan Sirkus-arcin loppuun, ja nyt olen katsonut animea 12 jaksoa.

Anime on kyllä aika shaissea (näin kauniisti kirjoitettuna) verrattuna mangaan, joka ei sekään ollut mikään omg-tää-on-mahtavaa. Tosin animaatio ja piirrostyyli on kaunista!
Aloin tykkätä sarjan hahmokaartista ja päästä tapahtumiin mukaan vasta Intia-arcin aikana, ja pidin erittäin paljon Sirkuksesta ja sirkuksen monipuolisista hahmoista, joita ei kyllä käytetty tarpeeksi paljon (omasta mielestäni ainakaan). Heihin ja heidän suhteisiinsa oltaisiin voitu syventyä ainakin hieman enemmän! :(

Mutta siis. Todella laskelmoitu tuotos kaikkine bisheineen ja shounen-ai/yaoi "vivahteineen". Haisee jotenkin hyvin paljon myyntikikkailulta, mutta on sarja kyllä viihdyttäväkin! :)

Eniten minua kyllä häiritsee sarjan juonen ja teemojen samankaltaisuus vuosi sitten lukemani Count Cainin kanssa.
Vai miltä teistä kuulostaa? Nuori kreivi Cain peri tittelinsä isänsä tullessa tapetuksi. Hänet tunnetaan nimellä "Earl of Poisons" ja koko sukua on pidetty pelottavana ja hämäränä jo vuosikymmenten ajan. Hänellä on selässään arvet lapsuuden kidutuksista, joita hän ei halua kenenkään muun näkevän kuin hovimestarinsa. Hän ratkoo outoja tapauksia viktoriaanisessa Lontoossa hovimestarinsa kanssa. Lisäksi tapauksiin liittyy usein okkultismia ja hän selvittää myös Viiltäjä-Jackin tapauksen. Sarjassa on myös yliluonnollisuutta. Kun Cain, joka on hyvin koppava ja ärsyttävän nokkela/nokkava, joutuu pulaan, kuten siepatuksi, hänen hovimestarinsa on aina hänet pelastamassa.
On näillä muitakin huomattavia yhtäläisyyksiä, mutta koko "demoninen" Kuroshitsuji on todella kevyttä viihdettä Count Cainin julmaan Lontooseen verrattuna.

En sano, että Kuroshitsuji olisi mitenkään huono. Se on keskivertoa, mutta jos todellakin arvostaa hyvää animaatiota ja kaikkea silmäkarkkia, niin tämä on siihen loistava valinta! Lisäksi olen saanut sarjan joistain komediallisista kohdista oikeastikin hyvät naurut, kuten Sebastianin tainnutettua kiusallinen vieras ratkaisevalla hetkellä ampumalla tätä shamppanjapullon korkilla otsaan X'D
(animen "komediapätkät" tosin ovat ainakin omalla osallani jättäneet vain kiusaantuneen olon...)
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Marionetten
foorumisti

shamelessly a fangirl

Profiili
« Vastaus #7 : 29.10.09 klo 18:14 »

Miu olen lukenut mangaa vain vähän matkaa (siihen asti kun Grell tuli sinne hilluun.. kirjotinkohan nimeäkään oikein..) Joten miun mielikuvat on hieman hataria. Ei se silleen minnuun iskenyt, vaikka hahmot olivat ihan mukavia ja silleen. En tajunnut juonta kunnolla noiden chaptereiden aikana, ja siitähän syystä sitten en koskaan palannutkaan Kuroshitin pariin enää.
Enkä varmaan tule palaamaankaan. Ei vain innosta.
tallennettu

"So if you've got something to say, say it from the rooftops." - Tom Hiddleston

[ent.kokorilo]
Ikkaku
Fanituksessaan epäterveellisen tason saavuttanut.....
foorumisti

Give up and read Jump. See? It's much easier...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 29.10.09 klo 18:46 »

Lueskelen edelleen ilmestyvää mangaa netissä, mut Kuroshitsuji-animesta ei jääny paljoa käteen... 10 jaksoa 24stä on täyttä filleriä ja juoni vetää lopussa käännöksen ihan outoon suuntaan. Iso plussa kyl ääninäyttelijöistä. Bleachin Ichimarun seiyuu tekee upeen duunin Laun roolissa.
tallennettu

Yami ni madoishi awarena kage yo, Hito wo kizutsuke otoshimete. Tsumi ni oboreshi gou no tama. Ippen, shinde miru?
Frozy
foorumisti

記憶したか?

Profiili
« Vastaus #9 : 21.11.09 klo 15:48 »

Pidän tästä sarjasta todella paljon. :3 Olen lukenut mangaa vain vähän ja katsonut animen ensimmäisen jakson alun... mutta olen ajatellut palaavani Kuroshitsujin pariin pian. Juoni on hiukan sekava, mutta tykkään ideasta silti. C: Ja onhan se paikoitellen hauskaakin luettavaa.

edit// Lisäystä vielä... Cielin ja Sebastianin parittaminen on ällöttävää. Halusin tuoda sen esille. :D
Grell/Sebastian on paljon parempi. ;3
tallennettu

levanti
Vieras
« Vastaus #10 : 28.11.09 klo 09:29 »

Cielin ja Sebben parittaminen saattaa olla ällöttävää, mutta siihenpä suuntaan sarja kaikkein eniten viettää. Itse ajattelin tutustua Kuroon uudestaan mutta se jäi kyllä vähän vähiin, kun alkoi ottaa päähän se selkeä fanityttöjen nuolenta ja muutenkin koko sarja on vähän bleh. Kaikkea oijoi siistiä vain sotkettu sieväksi massaksi ja toivotaan että se menestyy, ja kylläpä se tuntuu menestyvänkin kun tankot ovat järjestään myyntilistojen kärkipäässä ja animeakin tulee kohta jo 2. kausi (toivottavasti se seuraisi mangaa edes)
tallennettu
ReHaru
kupoliitti

Re: Re: Re: Infinite

Profiili
« Vastaus #11 : 16.07.10 klo 19:16 »

Tänä kesänä alkaa kuroshitsujin animen kakkoskausi. Ajattelin kysellä onko kellään vielä mielipiteitä siitä.

Kuroshitsujin anime oli ihan hauskaa hömppäviihdettä kun ei ole muutakaan tekemistä (loppua lukuunottamatta). Vaikka onhan se täynnä jo ketjussa aiemmin mainittua fanityttöjen kosiskelua.

Mutta sitten tuli kakkoskausi. Olin jo tässä aiemmin kuullut toisen kauden kertovan kokonaan uudesta mestari-hovimestari parista. Tämä siis tarkoittaa että koko kakkoskaudella ei tietääkseni ole mitään tekemistä mangan kanssa. Ja se näkyy.

Aivan ensimmäiseksi Cielin ja Sebastianin faneille ilouutinen. Parivaljakkoa ei olla unohdettu vaan he esiintyvät jo ensimmäisessä jaksossa. Toinen uutinen on että jakso sai minut nauramaan useammin kuin kerran. Huonolla tavalla.

Verrattuna ykköskauteen ensimmäisen episodin perusteella kakkoskausi on entistäkin dramaattisempi ja mahtipontisempi. Uusi mestari on näin muutamalla sanalla kapinoiva, sadistinen, angstinen, spoiled brat, jolla on vieläkin angstisempi menneisyys. Ai niin, hän on vielä kaiken lisäksi pelkuri. Ei sillä että Cielin luonteessa olisi kehumista, mutta uutta päähenkilöä ajatellessa karvani nousevat pystyyn.
Isoimmat naurut sain kuitenkin hovimestarilta. Siinä missä Sebastianista (hyvällä tavalla) hauskan teki se miten arkisesti hän kohteli järkyttäviäkin tapahtumia, uusi hovimestari vetää arkiset tapahtumat naurettavuuksiin. Suosittelen kakkoskauden ensimmäisen jakson katsomista ihan vain, että näkisitte miten hän kattaa pöydän.

Pyydän anteeksi etten muistanut uusien hahmojen nimiä. Ei sillä että välittäisin. En aio edes katsoa tätä loppuun.

//Minäkin aluksi pidin Aloisista enemmän kuin Cielistä, mutta sitten alettiin angstata. Minusta Aloisissa ollaan yritetty toteuttaa liian monta asiaa samaan aikaan ja siksi tuntuukin, ettei hänen luonteestaan saa oikein otetta otetta.
« Viimeksi muokattu: 23.07.10 klo 16:57 kirjoittanut Singidava » tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 16.07.10 klo 20:54 »

Mielipiteeni ei ole muuttunut sitten aikaisemman viestini. Skeiba on skeibaa on nättiä skeibaa.

Mutta pakko sanoa, että prefeeraan Aloisia (aka. "Uusi Ciel) alkuperäiseen Cieliin todella paljon! 8D Hän on paljon kiinnostavampi kuin Ciel, koska Aloisin tekoja ei pysty yhtään ennakoimaan! Angstiset emot on nähty liian usein, Aloisin kaksoispersoonallisuus ei sekään ole kovin omaperäinen, mutta sen tullessa niin kulman takaa olin iloisesti yllättynyt!

Tosin Sebastian on parempi kuin Claude (aka. "Uusi Sebastian").

Ja olen pitkään miettinyt, että miksei missään ole ikinä identtisiä kolmosia, joten tuo palvelijaporukka oli ihan jees yllätys sekin.

Vähän masentaa, kun Seuraavassa Jaksossa ei näkynyt ketään näistä uusista kiinnostavamman oloisista hahmoista... mutta hei, Cielin kokki on kiva! <3
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #13 : 05.08.12 klo 22:50 »

Ää, ompa täällä kritisoitu. Tosin suurilta osin kaiketi aiheesta. ;)

Mutta ai että! Olen ihan korvia myöten rakastunut Sebastianiin, mhm. Seiyuu on aivan fantastinen ja koko hahmo hipoo omassa mittakaavassani täydellisyyttä. :D Juuri sopivan hillitty käytökseltään, kohtelias, kuitenkin 'paha' ja niiin komea ja vielä seksikäs ääni. (Voisin kai jatkaa listaa loputtomiin)
Ja itse olen juuri niitä idiootteja yaoin ystäviä ja lähes näen Sebastian x Ciel silmissäni, aina kun animea katson...

Ciel on myös hahmona juuri mun mieleeni. Ihanan koppava! Parhaiten toimii juuri yhdessä Sebastianin kanssa...
Loppu hahmokaarti onkin lähes kaikki ärsyttäviä huonolla tavalla, paitsi ehkä Greill ja Undertaker. :D Ja Pluto!

Juoni on ihan jees, mutta inhoan fillereitä!! x__x
Katselen tällä hetkellä kakkosta animena ja sen jälkeen siirryn mangan pariin.
Mutta koukussa olen tähän sarjaan!
tallennettu
Phalene
peruskäyttäjä

Elämä on

Profiili
« Vastaus #14 : 06.08.12 klo 21:24 »

Apua mitä kritiikkiä O_____O
Olen jo päässyt hihkumaan kaikille kavereilleni että en jaksa odottaa kuroshitsujin suomekielisen painoksen tulemista kirjastoon. Ja jos se paljastuukin ihan hömppä sarjaksi...... Oijoi

Mutta se vaikuttaa mielestäni kyllä tosi hyvältä. Vaikka siinä olisikin täynnä fanityttöjen nuoleskelua. Niin toivottavasti se on onnistunutta, sillä petyn todella pahasti jos se ei olekaan niin hyvä kun oletan.

neji// oliko retorinen kysymys? Mutta sanon nyt sit kuitenkin että vielä eilen ykkönen oli kaupoissa ^____^
« Viimeksi muokattu: 07.08.12 klo 09:34 kirjoittanut Phalene » tallennettu

Sanat hukkuu, ajatus katkeaa ja muutenkin hukassa.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #15 : 06.08.12 klo 21:52 »

Onks mangaa jo siis suomennettukin? :O

Vois melkeen suomeks kokeilla lukea, vaikka vähän epäröin, että miltä se tuntuu suomeksi. Tykkään enempi englanniksi lukea, kun japanin kielentaito ei ole vielä läheskään tarpeeks harjaantunut. :--)

Tuntuis, että suomi on liian juntti ihanan Sebastianin huulille... :D

//edit: Joo nyt löytyy justiin kaupasta ensimmäinen osa mangaa. :) Poistimpa yhden omaankin hyllyyn ja huomenna ehtii lukemaankin. <3
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 klo 13:47 kirjoittanut neji » tallennettu
Ennu-chan
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #16 : 13.01.13 klo 16:28 »

Itse tykkään kuroshitsujissa eniten Sebastianin ja Cielin parittamisesta ^^ Anime on hieno kaikin tavoin, mutta mangaa en ole vielä neljättä pokkaria pidemmälle lukenut eli siitä on vaikea sanoa. Mieluiten tykkään kuitenkin Kuroshitsujin fanficeistä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.029 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste