sisällön alkuun
22.9.2017 09.13 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viikon teos: Vagabond (manga)  (Luettu 10769 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
shinner
banned
kupomuumio

we are our choices

Profiili WWW
« : 03.11.08 klo 20:24 »

Tämä ketju on Kupolin kymmenennen viikon teoksen, Vagabond -mangan arvostelemista varten. Voit lukea mangan esittelyn ja lisää tietoa Kupolin teossivulta: Vagabond (manga)

Perässä yleistä tietoa arvostelulaudan käytöstä.

Kaikkien tähän ketjuun kirjoitettujen arvostelujen arvosanojen keskiarvosta muodostuu viikon teoksen arvosana, joka näkyy teossivulla. Voit antaa arvostelusi valitsemalla viestisi ikoniksi tähtimerkin yhdestä viiteen tähteen. Asteikko menee seuraavasti:

- kelvoton, pysy kaukana tästä
- huono, en suosittele
- keskinkertainen
- hyvä, kannattaa tutustua
- yksi parhaista, suosittelen varauksetta

Arvostelusi ei tarvitse olla pitkä, jo muutama sata sanaa riittää. Muista kuitenkin kirjoittaa ymmärrettävä teksti ja perustella arvosanasi. Tarkoituksena ei ole pelkästään antaa tähtimuotoista mielipidettä teoksesta, vaan myös kertoa, että haluat antaa juuri tällaisen arvosanan.

Ylläpito puuttuu mahdollisiin huijausyrityksiin. Useamman arvostelun lähettäminen samalta käyttäjältä ei vaikuta arvosanaan.

Voit myös kommentoida tässä ketjussa muiden arvosteluja. Älä tällöin valitse mitään tähtiarvoa viestillesi, jotta sitä ei lasketa mukaan arvosanaan.
tallennettu
Caranraug
foorumisti

Profiili WWW
Arvosana:

« Vastaus #1 : 03.11.08 klo 21:50 »

En ole itse tätä sarjaa lukenut, siksi on varmaan vähän outoa että kirjoitan tästä arvostelun. Mutta mitä nyt olen kaupassa selaillut sarjaa, laitan aina merkille todella kauniin ja realistisen piirtojäljen. Mitä nyt olen muilta ihmisilät kuullut, sarja sisältää miekkatappeluita ja hyvän juonen. Pidän pokkareiden sivumäärästä. Paljon kauniita kuvia ja paksuakin paksumpi manga. :D Suosittelen tutustumaan, itselläni ei ole ollut vaan tarpeeksi rahaa tai kiinnostusta tämän tyyppiseen mangaan, mikä on sääli.
« Viimeksi muokattu: 07.11.08 klo 00:12 kirjoittanut Sayuri » tallennettu

ˎ͓͜٨͓ˏ Laa shay'a waqi'un moutlaq bale kouloun moumkine

http://sayuri-zumi.deviantart.com
かずみ さゆり
Silvia
kupoliitti

Profiili
Arvosana:

« Vastaus #2 : 04.11.08 klo 15:42 »

Vagabond on ehdottomasti yksi suosikki sarjoistani. Piirrosjälki on ihmeellistä ja hahmot keskenään eri näköisiä. Minusta on erittäin hyvä, että on manga jossa miehet vielä näyttävätkin miehiltä (Seijuro on kyllä pieni poikkeus).
Juonikin on mahtava, ei se ole vain sitä että piestään nyt kaikki ja sitten eteenpäin ja taas piestään. On siinä kaikkea vähän syvällisempääkin.
On jotenkin kauhian vaikeaa nyt kertoa mitään tästä, vaikka olenkin lukenut sarjaa niin paljon.
Hyviä hahmoja, hienot piirrokset ja hyvä juoni, mitäs muuta siihen enää tarvitseekaan.
tallennettu
Tsunayoshi
Vieras
Arvosana:

« Vastaus #3 : 05.11.08 klo 15:00 »

SLAM DUNKin jälkeen Vaga on aika mitäänsanomaton. Piirrosjälki on huikaisevaa, mutta se ei paljoa lohduta kun tällainen kama ei vain iske. Olen koettanut lukea Rurouni Kenshin -Meiji Kenkaku Romantan-ia, Yksinäistä sutta ja kuppia (Lone Wolf and Cub), ja sitten Vagaa, mutta tällainen miekastelu ei vaan ole my cup of tea niin kuin englismanni sanoisi. Ymmärrän kyllä että Inoue on tahtonut Buzzer Beaterin, SLAM DUNKin ja REALin (jotka kaikki ovat koripallosarjoja), piirtää jotain vallan muuta, mutta Vagan keräämiseni päättyi tankoon #2. Olen lukenut mangaa tosin yli kymmenen tankoa eikä se vielä silloinkaan kolahtanut joten miksi vaivautua. Zwei.
tallennettu
JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
Arvosana:

« Vastaus #4 : 06.11.08 klo 18:20 »

Vagabond on taiteellisemman pään manga, ja siinä se onnistuu mainiosti. Ilo katsoa huolella piirrettyjä hahmoja ja Musashi Miyamoton tarina on kiinnostava yleensä. Kolmannen pokkarin perusteella en paljoa vielä osaa päätellä, mutta sen tiedän, että tämä toimii.

Julkaisussa tosin on sitten vikoja. Selkämyksessä on taas mysteeristä liimasotkua, jota on ollut ensimmäisessä ja toisessakin. Myös liian tiukka pakkaus rajoittaa lukunautintoa, kun aukeaman kokoisissa kuvissa katoaa paljon taitokseen. Boonuksen julkaisu saa kuitenkin taas kerran paperista, joka on miellyttävää ja jäykkää.

Toivottavasti liimasotku loppuu ja tarina pysyy kantavana. Tähän asti annan Vagabondille kolme tähteä.
tallennettu

naihtmae
foorumisti

cuttlefish

Profiili
Arvosana:

« Vastaus #5 : 11.11.08 klo 22:01 »

Vagabond ei ole ollenkaan sen tyylinen sarja, jonka yleensä poimisin mukaani. Siksi siihen tutustuminen tapahtui täysin sattuman kautta. Muutama viikko takaperin erään allnighterin tauolla olin vailla tekemistä ja havaitsin pari osaa Vagabondia edessäni pöydällä. Nimi oli tuttu, siltä nyt ei varmaan kukaan ole millään voinut välttyä, mutta minulla ei ollut aavistustakaan, millainen se on, se oli lokeroitu päässäni kohtaan "tällaiset minua ei kiinnosta". Olin varma, että inhoaisin sitä, mutta no, minulla oli tylsää, joten rohkeasti tartuin ensimmäiseen osaan.

Ja mitä ihmettä, sarjahan vaikutti hyvältä.

Ehdin lopulta vain pokkarin puoleen väliin (lukunopeus nyt on vähän mitä on aamuyöllä, silmät väsyneenä ruudun tuijottelusta), mutta tämän pienen pätkän perusteella Vagabond kyllä vakuutti minut. Minulla ei ole mitään vertailupohjaa, kun yleensä viihdyn sohjomössön parissa (no, muutamia poikkeuksia on, mutta), joten lukukokemus oli uusi ja raikas ja erilainen. Olin suoraan sanoen hämmästynyt, kun huomasin nauttivani taiteesta, siitä vähästä tarinasta, mitä näin lyhyessä näytteessä ehti tulla esille ja vielä suuremmaksi kummastuksekseni jossain vaiheessa tajusin ihastuneeni myös hahmoihin, jollaisia tavallisesti pidän tylsinä tai naurettavina. (Oikeastaan kokemus oli vähän samanlainen, kuin katsoessani Kurosawan Seitsemää samuraita ensimmäistä kertaa.)

Minun ensikosketukseni sarjaan tapahtui Vizin version kautta, joten suomijulkaisua en osaa kommentoida. Olen pariin kertaan pyöritellyt ruokaostoksilla kolmatta osaa käsissäni, mutta toistaiseksi olen rahan säästämiseksi jättänyt ostamatta, kun on niin paljon muutakin keräilyn alla. Luultavasti kyllä sorrun vielä jossain vaiheessa ostamaan tätäkin ja tyydyn sitten elämään vähemmällä ravinnolla.
tallennettu

– Simply impassible.
– You mean impossible?
– No, impassible. Nothing's impossible.
Ikkaku
Fanituksessaan epäterveellisen tason saavuttanut.....
foorumisti

Give up and read Jump. See? It's much easier...

Profiili WWW
Arvosana:

« Vastaus #6 : 30.01.13 klo 09:47 »

Pläräsin joskus Ivrean surkuteltavan puisevaa suomennosta ja jäi siihen. Kolmeksi vuodeksi. Viime syksynä sitten joku toi Vizin wanhana valkoselkä-painoksena sarjan 27 ekaa osaa Hansasillan divariin, Itäkeskukseen. Kundi laittoi hinnaksi 3 e per läpyskä ja enemmän ostaessa sai rabattia.

itse arvosteluun. Jaaaaaa.... Aloitin 10 vuotta sitten Blade Of the Immortalin ja vaikka se edelleen on suuri suosikki ja rakastajani, Vagabond ajoi ohi jo kolmannessa kirjassa. Kirkkaasti.

Taide on mykistävän hienoa. Inoue piirtää hahmoistaan aidon näköisiä ja hetki mangassa on käsin kosketeltava. Hienointa antia on taistelu Musashin ja keihäsmestari Inshunin välillä, kun molemmat odottavat vastapuolen liikettä ja puusta laskeutuva hämähäkki pysähtyy Musashin eteen ja samassa kuvataan ympäröivää metsää. Hulppeaa...!!

Tarina ja kerrontatyyli loistavat omassa luokassaan, johon muilla ei ole mitään asiaa. Paras samuraimanga tähän asti.
tallennettu

Yami ni madoishi awarena kage yo, Hito wo kizutsuke otoshimete. Tsumi ni oboreshi gou no tama. Ippen, shinde miru?
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.021 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste