sisällön alkuun
22.9.2017 09.08 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Ota Kupoliisi, Otakupoliisi"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viikon teos: Time Stranger Kyoko (manga)  (Luettu 6570 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« : 30.09.08 klo 18:36 »

Tämä ketju on Kupolin kuudennen viikon teoksen, Time Stranger Kyoko -mangan arvostelemista varten. Voit lukea mangan esittelyn ja lisää tietoa Kupolin teossivulta: Time Stranger Kyoko (manga)

Perässä yleistä tietoa arvostelulaudan käytöstä.

Kaikkien tähän ketjuun kirjoitettujen arvostelujen arvosanojen keskiarvosta muodostuu viikon teoksen arvosana, joka näkyy teossivulla. Voit antaa arvostelusi valitsemalla viestisi ikoniksi tähtimerkin yhdestä viiteen tähteen. Asteikko menee seuraavasti:

- kelvoton, pysy kaukana tästä
- huono, en suosittele
- keskinkertainen
- hyvä, kannattaa tutustua
- yksi parhaista, suosittelen varauksetta

Arvostelusi ei tarvitse olla pitkä, jo muutama sata sanaa riittää. Muista kuitenkin kirjoittaa ymmärrettävä teksti ja perustella arvosanasi. Tarkoituksena ei ole pelkästään antaa tähtimuotoista mielipidettä teoksesta, vaan myös kertoa, että haluat antaa juuri tällaisen arvosanan.

Ylläpito puuttuu mahdollisiin huijausyrityksiin. Useamman arvostelun lähettäminen samalta käyttäjältä ei vaikuta arvosanaan.

Voit myös kommentoida tässä ketjussa muiden arvosteluja. Älä tällöin valitse mitään tähtiarvoa viestillesi, jotta sitä ei lasketa mukaan arvosanaan.
tallennettu
Meu
kupoliitti

~

Profiili WWW
Arvosana:

« Vastaus #1 : 30.09.08 klo 19:16 »

Kyoko, joka oli ensimmäien Suomessa julkaistu sohjo, oli myös ensimmäinen lukemani genrensä edustaja.

Tarina olisi vaatinut enemmän lukuja, jotta kaikkiin hahmoihin olisi voinut keskittyä edes jonkin verran, ja eikös se niin ollutkin, että Arina leikkasi nips naps mangasta osan pois?
Suurimpaan osaan strangereista saa tutustua vasta niissä neljän ruudun stripeissä.

Suomijulkaisu on huono. D: Ääniefektit, ääniefektit.

Juoni ei myöskään ole kummoinen, mutta silti tykkään tästä niin paljon että kolmonen tulee. En tiedä mikä siinä on. <3
tallennettu

:)
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
Arvosana:

« Vastaus #2 : 30.09.08 klo 19:26 »

No siis.. Piirtojälkihän on nättiä, kuten nyt Arinalla yleensä.  Hahmot identtisiä, kuten Arinalla yleensä ja kauniita poikia ja tyttöjä riitti, kuten Arinalla yleensä.
Manga oli lyhyytensä takia epäselvä enkä ainakaan itse lukiessani päässyt kunnolla juoneen tai yhteenkään hahmoon kiinni. Suurin osa hahmoista oli hyvin yksitoikkoisia ja ärsyttäviä. Lisäksi ne tosissaan ovat kaikki samanlaisia: Samat ruumiinrakenteet, kasvojen muodot ja ilmeet: jokaisella iästä riippumatta. Kaikki yhtä ideaaliseen kauneusmuottiin sopivia.
Kuitenkin luin sarjan sillon joskus pahasti kyllästymättä alusta loppuun, joten ei se kai ihan toivoton ole. Kakkosta pukkaa.
« Viimeksi muokattu: 01.10.08 klo 18:03 kirjoittanut Xinadra » tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
Maeve
foorumisti

Kiitos Fukairi ♥

Profiili
Arvosana:

« Vastaus #3 : 30.09.08 klo 20:10 »

Itse en ole lukenut kyseistä manga-sarjaa kuin ihan pikkiriikkisen, mutta kuullut siitä olen paljon.
Piirtotyyli on kyllä mukava, ja oikein hieno, mutta itse tarinaa en jaksaisi lukea täysin.

Jeps, kaksi tähteä ^^
tallennettu

Jee ♥
Zio
Vieras
Arvosana:

« Vastaus #4 : 30.09.08 klo 20:20 »

Minä pidän Kyokosta. Mutta en sen lopusta. Alku kuitenkin onnistuu tempaamaan mukaansa huolimatta heppoisesta juonesta, samannäköisistä hahmoista ja epäselvistä tapahtumista. Huumori on hauskaa, varsinkin alussa, milloin meno oli lopun tapahtumia rempseämpää. Kaikki olisi tädellistä ilman tuota kamalaa viimeistä pokkaria.
Minua itse lopetus onnistui sykähdyttämään, tuo ruumiidenvaihto kiehtoi ja jaksaa kiehtoa edelleen. Mutta argh Arina ei näin! Miksi strangereita piti alun perin luoda niin paljon jollei jaksa kuvata jokaisen elämäntarinaa seikkaperäisesti?! Olisihan tuon kellon voinut korvata vaikka tiimalasilla jolloin olisi tarvittu 2 strangeria ja homma olisi ollut suhteellisen siististi kasassa. Mutta ehkäpä ei pidä tuomita Arinan hätäistä päätöstä läntätä loppu tulemaan ennen aikojaan, mangakan työ on aika raskasta. Minusta tämä on kuitenkin Arinan paras työ, on tässä enemmän luonnetta kuin kolmessa Jeannessa!

Kolme tähteä.
tallennettu
Shancus
kupoliitti

Frábært!

Profiili WWW
Arvosana:

« Vastaus #5 : 01.10.08 klo 17:40 »

Kyoko... No, ei se huono ole, ei missään nimessä. Oikeastaan pidän siitä kovastikin, kuten nyt Tanemuran sarjoista yleensäkin. Piirtojälki on hurmaavaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri, ja tarina on varsin...mukava. Oikeastaan ainut mikä ontuu, on kerronta: liikaa liian nopeasti ja loppu tulee että huis vaan.
Mutta, parin lukukerran jälkeen loppukin vaikuttaa huomattavan paljon selkeämmältä, joskin kaikki edelleen tapahtuu nopeasti :D

Harmillista, että sarja on vain kolmen pokkarin mittainen, siitä olisi voinut tulla aivan loistava, jos se olisi ollut pidempi, ja kaikelle olisi näin ollut aikansa ja paikkansa, eikä tapahtumien ja hahmojen olisi tarvinnuttulla ja mennä sellaisella vauhdilla.
Koska sarja nyt kuitenkin hujahtaa ohi, se saa vain kolme tähtöstä minulta.
tallennettu

-Lattialla kaikkien tärkeitten laitteitten joukossa, totesi AU kun löysin mp3-soittimeni.
Saya
foorumisti

Profiili
Arvosana:

« Vastaus #6 : 01.10.08 klo 21:41 »

Time Stranger Kyokossa voisi olla hyvän rinsessataikatyttötarinan edellytykset, mutta juonen yhtäkkinen kiirehdittäminen tuomalla kaikki loput strangerit kerralla kuvioihin pirstaloittaa koko tarinankerronnan. Kyokon olisi alusta lähtien täytynyt kulkea reippaaseen tahtiin keskittyen vain pääjuoneen tai vastaavasti kulkea episodimaisesti kehittelemällä monia pieniä tarinoita jokaisen strangerin ympärille. Vaikuttaa siltä, että Arina Tanemuralla olisi ollut mielessä useamman kuin kolmen pokkarin tarina, mutta valitettavasti joutui änkeämään kesken kaiken koko sopan kolmeen volkkaan.

Perinteiset arinamaiset valitukset Kyoko saa tältäkin suunnalta. Piirrosjälki on julmetun upeaa, mutta tarina etenee kuvituksen vuoksi todella sekavasti. Kaikki hahmot näyttävät perinteisesti samalta (yhtä kauniilta).

Time Stranger Kyokossa on sentään yllättävä juonenkäänne. Tyyliin sopivaa huumoria on viljelty kivasti, vaikka minua se ei saakaan nauramaan. Olisi ollut mukava tutustua kaikkiin strangereihin syvällisesti, koska siellä vaikuttaa olevan mielenkiintoisia persoonia. Päähenkilö on tosin rassaava; koko sarjan yksi kantavista teemoista tuntuu olevan Kyokon vahvuus itsenäisenä ihmisenä, mutta kas, kun vähänkin kivi osuu tielle, niin jo nilkka nyrjähtää ja tarvitaan mies pelastamaan pikku-Kyokomme.

Suurin miinus tulee hermoja kiristävästä maskotista. Sen sijaan paras puoli koko sarjassa on Sakataki, joka varastaa tämän tyttösen sydämen.
tallennettu
Emppuko
foorumisti

Profiili
Arvosana:

« Vastaus #7 : 03.10.08 klo 14:46 »

Mm, Arina Tanemuran piirrosjälki on kyllä todella nannaa katsoa, mutta muuten TSK:ssa kyllä töppää jokin ja pahasti.

Ensinnäkin, Arinalla tuntuu joka sarjassaan olevan rajallinen määrä erinäköisiä hahmoja, joten toisinaan jotkin hahmot menevät lukijan silmissä sekaisin pahemman kerran. Itse olen sekoillut hahmoissa eniten Fullmoonissa ja KKJ:ssä.

Toiseksi, juoni ei ole mikään omaperäisyyden huippu, mutta sen pelastaa hieman odottamaton loppu, jollaista en todellakaan osannut aavistaa millään muotoa. En tosin ymmärrä, että miksi Kyoko Uin ruumiissa ja Kyoko Uin äidin ruumiissa eivät minusta eroa ulkonäöltään lainkaan. Lisäksi Ui on piirretty tyhmästi chibinä lopussa, ettei vahingossakaan menisi sekaisin Kyokon kanssa, ja tämä se vasta ottaakin lukijana päähän.

Lopullinen kompastuskivi onkin sittens arjan pituus. Kahdessa ensimmäisessä pokkarissa etsitään tyyppejä kissojen ja koirien kanssa, viimeisessä osassa sitten jäljellä olevat hyypät ilmestyvätkin melkein kuin tyhjästä. Tästä ei enää homma parane. Jos sarja olisi ollut noin kaksi kertaa pidempi, se olisi varmasti päässyt hyvin vauhtiin ja silloin juonessa ja henkilöissäkin voisi olla enemmän kehumista.

Mutta loppujen lopuksi, koska tykkään silti jonkinverran Arinan mangoista, niin kyllä tämä kaksi tähteä sai.
tallennettu
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
Arvosana:

« Vastaus #8 : 04.10.08 klo 01:14 »

Time Stranger Kyoko ei onneksi ollut ensimmäinen Tanemuran manga jonka pääsin lukemaan, olisin nimittäin saattanut jättää mangakan muut teokset kokonaan tutkimatta. Lyhyesti sanottuna, Kyokolla on omat hyvät hetkensä, mutta kokonaisuus kompastuu nimenomaan viimeisen kirjaan hätiköityyn tahtiin ja aivan liian sekavaksi muuttuvaan menoon. Jouduin lukemaan monet aukeamat useampaan otteeseen ennen kuin tajusin yhtään mitään tapahtumista, ja tämä ei todellakaan ole hyvän mangan merkki. Kyoko on sekava, liian nopeatempoinen ja hahmoja ei oikein meinaa erottaa toisistaan. Pahimmat risut saa kyllä suomijulkaisu - kustantamolle pahoittelut, mutta se on oikeasti aivan hirveä. Käännös on kankea, fontti ruma ja ääniefektit vielä rumempia. Itse ostin ruotsinnoksen, koska se on huomattavasti siistimpi ja vaikken kielestä paljon mitään tajuakaan, sitä sentään sietää lukea.

Hyviäkin puolia on - Tanemuran tyyli on silmiä hivelevän kaunis, huumori on aidosti hauskaa ja hahmoihin on suhteellisen helppo tykästyä. Sarjan perusasetelma on shoujokliseistä huolimatta varsin hyvä ja jos sarja olisi ollut pidempi, juoni olisi varmasti päässyt oikeuksiinsa paremmin. Tanemuran fanina olen kuitenkin oppinut elämään sekavuuden kanssa, ja paljon huonoa shoujoa lukeneena osaan laittaa asiat oikeaan perspektiiviin, joten arvosanani on kolme tähteä. Huonompaakin on luettu, mutta toisaalta niin on parempaakin. Ei yllätä erityisemmin millään tavalla.

Summattuna:
+piirrostyyli
+sympaattiset hahmot
+/-perusshoujoa
-sekava
-liian lyhyt
-loppu töksähtää

Suosittelen lähinnä Tanemuran faneille ja hänen toisinaan sekavaan kerrontaansa tottuneille. Uusille lukijoille suosittelisin ennemmin Full Moon wo Sagashitea.
tallennettu

OnnaRanma
Vieras
Arvosana:

« Vastaus #9 : 07.10.08 klo 22:25 »

Time Stranger Kyokon joudun lukemaan moneen kertaa ennen kuin edes vähän ymmärsin siitä. Tarinan juoni oli hyvä, mutta se oli sullottu nopeaksi kertomukseksi jonka voi ohi mennen selostaa. Muutaman luku kerran jälkeen kun aloin ymmärtämään juonta, aloin myös erottamaan hahmot toisistaan ja nimiäkin muistamaan. Sarjan kulku oli sekava. Aluksi piti niitä sällejä etsiä hirveällä vaivailla ja sitten pian taas ei ollut mitään ongelmia etsimisessä. Tanemuran piirrustus tyyliin ei minulla ole mitään sanottavaa. En vihaa sitä, mutta en myöskään palvo. Ehkä vähän liian yksityiskohtainen, mutta ei siinä mitään pahaa ole. Time Stranger Kyoko on viimeisin sarja mitä Tanemuralta olen lukenut ja ehkä huonoin mitä hänen sarjoistaan olen lukenut.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.023 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste