sisällön alkuun
22.9.2017 16.27 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Portti on auki!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Harrastukset  (Luettu 24082 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Minsvo
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 04.09.07 klo 21:15 »

Noh, harrastelen kaikenlaista pieniä juttuja, mutta "ihan oikeita" harrastuksia ovat kuvataidekoulu ja teatterikerho/koulu.

Kuviksessa olen ollut jo kuusi vuotta, aloitin sen ekalla. On se aina ollut lähellä sydäntä, mutta pelkään että kyllästyn kun siirryn työpajaan, jossa työstetään vain tietyn aihepiirin töitä. (Esim. keramiikka, maalaus jne.)

Teatterikerhon aloitin hiljattain. Olen aina pitänyt näyttelemisestä, mutta en ole oikein ajatellut harrastella mitään. Kuitenkin innostuin, kun ystäväni kertoivat kyseisestä kerhosta. Tai no ei se ole mikään kerho, saa sieltä todistuksenkin. Siellä on tosi hauskaa. :)

Ja sitten on tietysti tietokone, ja sen sisällöt, kuten netti ja The Sims 2 ja tietysti mese. Ja luen melko paljon.
tallennettu
forte
Vieras
« Vastaus #41 : 06.09.07 klo 20:00 »

Ja minä luulin, että olen jo toitottanut kaiken mahdollisen minusta irtoavan tänne...
Mistähän sitä aloittaisi.

Olen harrastanut ihan kaikenlaista pikku ikäni aikana. Jalkapalloa, aikidoa... Loppui lyhyeen.
Tällä hetkellä en käy missään urheiluharrastuksessa, mutta lenkkeily on aika pinttynyt tapa. Ihan vähän aikaa sitten aloin käymään jotain viisi kertaa viikossa suunnilleen 1700 m lenkeillä, joista sen 700 metriä juoksen. Ihan vain kunnon ylläpitämiseksi. En ole mikään himoliikkuja, mutta lenkkeily on minulle oikeasti hyvä tapa purkaa tunteina. On ihanaa lähteä kunnon juoksulenkille, kun ei jaksa puhua kenenkään kanssa ja kaikki ärsyttää ja ahdistaa olla kotona.

Maksullisiin harrastuksiin minulla kuuluu kitaransoitto. Moi, aloitin tunnit tänä syksynä. Minulla tosin on jo jonkin verran taustaa kitaransoitossa, että olen edennyt erittäin nopeasti. Harrastin sitä ennen 4,5 vuotta klarinetinsoittoa, joten esimerkiksi sormitus sun muu menee minulta erittäin helposti. Kitaraa on ihanaa soittaa.<3 Minulla on suomalainen teräskielinen akustinen kitara, jossa on soololovi. Vähän erikoisempi vempain siis. Sain sen serkultani, koska hän ei opiskelultaan kerkeä soittamaan. Jossain vaiheessa ostan sitten oman teräskieliseni. Nailonkieliseen en enää palaa, olen soittanut aina plektralla, ja olen jo niin kiintynyt teräskieliseen kitaraan. Klarinetinsoittoa aion ehdottomasti jatkaa vielä, koska olen suorittanut sillä 2/3 asti tutkintoja, ja aion siis suorittaa vielä kaksi, jotta saan päättötodistuksen ja pääsen pois perustasolta. Siihen tietysti menee vielä vuosia.

Teoriatunnit lukeutuvat myös maksullisiin "harrastuksiin". Minulle tuli juuri vähän aikaa sitten sellainen puukko selkään, että olen suorittanut 1/3 teorian, mutta melodiadiktaatit (jotka siis kuuluvat 1/3  teorian suorittamiseen) ovat jääneet kokonaan, eli sain siis mennä uudestaan tunneille. Muut suoritin jollain neljännellä luokalla ollessani musiikkiluokalla. Tai kolmannella, en muista. Olen kyllä puhunut opettajan kanssa, jos voisin suorittaa kurssin nopeammin kuin muut, jotta minun ei tarvitsisi homehtua siellä pänttäämässä jo moneen kertaan tentattuja puolinuotteja ja duuriasteikon kaavaa.

Harrastukseni ovat siis aika musiikkipainotteisia, tykkään myös lauleskella kotona (tietysti yksin tietokoneelta tekstejä lukien).
Tietysti myös kaikenlainen piirtely ja myös maalailu on kivaa tekemistä, mutta siihen en panosta niin paljon. Kuvataidekurssille päädyin viime keväänä, ja menen samoille tunneille myöskin tänä vuonna. Se on aikuisten ryhmä, mutta hyvin minulla siellä viimeksikin ilmeisesti meni, ja tunnelma on paikassa niin kiva, että sinne meni mieluusti uudestaan. Lopetan tunnit tosin kevätlukukauteen mennessä, koska en usko tarvitsevani niitä erityisesti mihinkään ja siinä menee vain aikaa ja perjantai-iltoja.

Lukeminen on minulle myöskin tärkeä harrastus, mutta se on vähän jäänyt nyt muiden harrastusten lomassa. Ennen luin erittäin nopeasti ikäisiini verrattuna, nyt luen sitäkin hitaammin. Joskus ala-asteella luin ihan hirveästi, välitunneilla, oppitunneilla kirjan takana, linja-autossa, kotiin lukemaan, aamulla lukien... Sain helposti 200- tai 300-sivuisen kirjan päivässä luettua. Nyt minulla  tekee ajan kanssa tiukkaa, jos saan edes 100 sivua päivässä jostain kirjasta luettua. Minulla ei enää ole niinkään aikaa olla koneellakaan, joten kirjojen lukukin on vähän niin ja näin. Yleensä teen kumpaakin silloin, kun muulta tekemiseltä joku väli jää. En halua antaa kiireistä kuvaa, mutta rentoudun parhaiten silloin, kun saan tehdä jotain minulle mieleistä.

Ystävät ovat minulle erittäin tärkeitä, tykkään olla ulkona. Harmi vain, että tässä lähellä asuu vain pari hyvää kaveriani, ja muut asuvat sitten muutaman kilometrin päässä, minne en ehdi välttämättä ilman, että olen suunnitelut tekemiseni etukäteen. Olen kyllä jokatapauksessa usein ulkona ystävieni kanssa, tai sitten muuten vain vietän aikaa heidän kanssaan.
« Viimeksi muokattu: 18.11.07 klo 21:17 kirjoittanut forte » tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #42 : 18.11.07 klo 20:54 »

Anteeksi, jos jotakuta harmittaa, että nostin tämän ketjun lähes kuolleista jostain sivujen syövereistä, mutta oli pakko päästä hehkuttamaan. Syökää vaikka sitten minut, jos oikein pännii, mutta maistun pahalle ja olen sitkeä :P

Tulin juuri naamiaistanssiaisista, joissa tanssittiin paljon itselleni tuttuja (ja muutamia tuntemattomiakin) historiallisia tansseja. Aloitin tanssimisen siis menneenä syksynä, ja alkuun puhtaasti  se oli puhtaasti larppimielessä (erään jatkumon seuraava osa tulee olemaan tanssiaispeli, ja saan vielä jatkaa vanhalla hahmollani - pakkohan sinne on päästä! :D).
Pian aloin kuitenkin nauttia tanssimisesta ihan muutenkin. Kerran viikossa puolitoista tuntia tanssia ei ole mitenkään kovin paha siivu viikon aikatauluista, ja kun vielä ottaa huomioon sen, että muu tanssiporukka on mielenkiintoista ja mukavaa, tanssiaskeleet eivät ole mitenkään kovin monimutkaisia (erilaisia askeltyyppejä ei ole hirveästi, ja kaikki vähänkin vaikeammat kohdat käydään huolella läpi) ja musiikit parhaimmillaan mahtavia, en voi olla pitämättä. Tämänpäiväiset tanssiaiset lisäsivät tuohon kaikkeen vielä kruunuksi kauniit puvut, joten ei olisi voinut paljon paremmaksi mennä <3

Jos siis vähänkin kiinnostaa tanssiminen tai historia (etenkin keskiaika/renessanssi), suosittelen lämpimästi. Se on oikeasti kivaa ja jopa miehille sopivaa hommaa (lordit ja ladyt erotellaan aina, ja ensiksi mainitut voivat jopa päästä heittelemään jälkimmäisiä :D), ja tanssimisesta saa parhaimmillaan jopa hien pintaan ^__~

/tanssiaishuuma OFF
tallennettu
veronica
foorumisti

Profiili
« Vastaus #43 : 07.03.09 klo 21:27 »

Minä Harrastan Telinevoimistelua. Eihän siinä sitten muuta ehi harrastamaankaan kun on jokapäivä harkoissa. Rankaa se on mutta kyllä se on sen arvoista<3 Rakastan telinevoimisteöu eniten maailmassa<3

Parisen vuotta sitten soitin vielä pienoa ja tein kikkea muuta kivaa: käsitöitä, piirsin sarjakuvia, luin(sitä teen kyllä edelleen)..
tallennettu
Aoi Usagi
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 13.03.09 klo 08:29 »

Harrastan korealaista itsepuolustus lajia nimelta Han Moo Doo. Opettajanani toimii Pasi. Tässä vyöarvot:

-keltainen 9.kup

-vihreä 8.kup

-oranssi 7.kup

-violetti 6.kup

-sininen 5.kup

-punainen 4.kup

-ruskea 3 - 0.kup

-musta 1 - 8.dan

// Nooooooo.........Lukekaa se Shanin juttu nii mun ei tarvii selitellä~
« Viimeksi muokattu: 13.03.09 klo 14:23 kirjoittanut Aoi Usagi » tallennettu

Shancus
kupoliitti

Frábært!

Profiili WWW
« Vastaus #45 : 13.03.09 klo 14:01 »

@ AU: Höh, eikö niitä daneja ollutkaan ysiin asti O___o"

No siis, nykyisellään minäkin harjoitan han moo doa (aloitin juuri, jeah!), voitte lukea tarkempaa sepustelua AU:n viestistä tuosta ylempää, en viitsi heti perään kirjoittaa ihan samoja uusiksi.
Olen ollut kaikkien harkkojen jälkeen ihan riekaleina, huono kunto kun on, mutta jotenkin eri paljon nautin siitä tunteesta kun seuraavana päivänä tosissaan tietää tehneensä jotakin x3 (paitsi nyt en oikein nauti, kun olen vissiin tulossa vähän kipeäksi ja olen eilisen harkoista asti yksinyt kauhkojani pihalle >: mutta tuskin se niistä harkoistakaan ihan johtuu). Toivon, että tämä kestää vähän pidempään kuin harrastukseni yleensä, sillä ne eivät ole koskaan ollut pitkäkestoisia. Mutta toisaalta, nyt minua ajaa ihan erilainen motivaatio kuin minkään aiemman kanssa, sillä olen koko pienen ikäni tahtonut harrastaa jotakin aasialaista itsepuolustuslajia. Ja jos joku nyt ihmetteleen että mitä hittoa tuo aasialainen tuossa tekee, niin yritin sulkea pois haluamistani lajeista jonkun nyrkkeilyn ja capoeiran (joka kyllä on pirun kivaa, muttei silti kuulunut intohimoihini) jne. Sitä paitsi, jotenkin nuo vyöarvot ovat sellainen loistava keksintö, kun siitä saa aivan tosi hyvin konkreettista tuntumaa omiin kykyihinsä, luulen ma (en voi tietää kun ei minulla mitään vyötä vielä ole >: D). Joo, mutta näiden parien treenien perusteella kyllä sanon jo, että tykään koko lajista aivan valtavasti, juuri sen takia, ettei se ole painottunut mihinkään tiettyyn, vaan siinä on sekaisin kaikkea.

Tietysti se on vähän rasittavaa, kun täytyy kulkea eri kaupunkiin (ei muuten, mutta joudun seuraavana aamuna heräämään ihan himoaikaisin, kun lähden takaisin äidin kyydissä). Mutta toivottavasti se on sen arvoista. Kyllä ainakin luulen, ja olen melko varma että  innostukseni ei ihan heti tähän laannu, koska olen niin kauan haaveillut jostain tämän kalataisesta harrastuksesta ^___^. Mmh, ennyt oikein osaa sanoa vielä mitään muuta kuin että vaikuttaa tosi kivalta jos vaan vammaiset niveleni kestävät.

//EDITTO: Kai se on nyt sitten hieman sepostettava tuosta lajin mahtavuudestakin tähän, kun AU ei sitä tehnytkään.

Eli kyseessä on siis korealainen itsepuolustus/taistelulaji, joka ei keskity mihinkään tiettyyn osa-alueeseen vaan siinä on sekaisin lyönti-, potku-, ase-, itsepuolustus- ja murskaustekniikoita nyt ainakin. Saattaa olla jotakin muutakin, vaan kun en muista lajikuvaa ihan niin tarkkaan. Oleellisin huomio kuitenkin lienee, että laji on kehitetty nimenomaan yhdistämllä useiden eri kamppailulajien tekniikoita, jotta olisi laji, jossa tulee kaikki samassa paketissa, eikä niin, että joutuu harrastamaan yhtä lajia aseita varten, toista potkuille ja kolmatta itsepuolustukselle.

Tähän mennessä olemme opetelleet peruspotkuja, peruslyöntejä ja joitain itsepuolustustekniikoita. Silloin tällöin harjoitusten ohessa tulee myös harjoiteltua jotain mielenkiintoisia asiaan kuulumattomia juttuja (esimerkiksi vaikka epämääräistä sumopainia joskus alkuverryttelynä).
Mitä itse olen pannut merkille, niin tämä laji tosiaan laittaa kehittämään kuntoa. Alkuverkat ovat yleensä sitäpitäen kattavat, että niissä saa varsin helposti hien pintaan juoksemalla ja hyvällä tuurilla lihakset kipeiksi lihaskuntojen takia. Voin vaikka vannoa että olen jo tähän mennessä kyllä kasvattanut kuntoani aikasta lailla, sekä notkeus ja tasapaino tietysti karttuvat myös pikkuhiljaa. Varsin kattava kunnonkohottajalaji siis kyseessä : D. (Ainakin jos lähtökohtana on ihan rapakunto.)

----

No ja siis, tätä ennen olen harrastanut esimerkiksi sellaisia asioita kuin jalkapalloa, partiota, balettia/jazzia, jääkiekkoa, yleisurheilua, kuvaamataitokerhoa, capoeiraa, teatteria ja ratsastusta. Jos nyt tuo ratsastus jätetään pois laskuista, niin kaikki harrastukseni loppuvat noin viikossa-kahdessa vuodessa. Mikä mistäkin syystä, mutta aina ne jotenkin vaan loppuvat. Ratsastus nyt oli vähän eri, sitä sentään kesti sen 7-8 vuotta.

Sitten ovat nämä yleiset kiinnostuksen kohteet, joita en jotenkin lue harrastuksiksi, enemmän elämäntavoiksi. Siis lukeminen ja piirtäminen (+kirjoittaminen). Mutta jos nämä laitettaisiin mukaan harrastusten kastiin, niin olisivat varmaankin pitkäaikaisimpia.
« Viimeksi muokattu: 05.05.09 klo 16:46 kirjoittanut Shancus » tallennettu

-Lattialla kaikkien tärkeitten laitteitten joukossa, totesi AU kun löysin mp3-soittimeni.
Renee
kupoliitti

While My Guitar Gently Weeps~

Profiili WWW
« Vastaus #46 : 08.04.09 klo 15:31 »

Vai että harrastuksista pitäs kertoo? :D No en silleen ole nyt aikaisemmin juuri mitään liikunnallista harrastanut, piirtämine ja lukeminen on pysynyt vakituisena. Paitsi että nyt aloitin (eilen) parhaan ystäväni kanssa sählyn pelaamisen Tuupovaaran C-tytöissä (tosin harjoitukset on Joensuussa). Se on ihan mukavaa, mutta ainakin eilen olin sellasesta kuviosta ihan ulkona :'D en tajunnut ollenkaan mitä se tyyppi siihen pahville piirti ja selitti, no menin sitten muiden mukana niin kyllä se siitä. Harjoituksia on nyt joka tiistai, kesällä saattaa sitten olla 2-3 kertaa viikossa (eri juttu sitten lähteekö kukaan mua kuskaamaan niin usein Joensuuhun).
tallennettu
RimaChan
Vieras
« Vastaus #47 : 15.04.09 klo 15:23 »

Harrastan yleisurheilu lajeja sekä balettia.Baletti on siinä mielessä hankala että kun on päässyt näin pitkälle pitää ottaa se tosissaan ja venytellä jokapäivä ja syödä tasapainoisesti.Yleisurheilu on siinnä mielessä kivaa että se kehittää lihasvoimaa ja on hyödyksi myös balettiin.

Myös osa vapaa-ajastani menee öljyväreillä maalaamiseen.Olen saanut myytyä jo 5 taulua (20e yhdestä ) ja siitä saa ihan mukavasti rahaa kun mopo olisi unelma jonka aion toteuttaa vuoden päästä.Lukemnen on se painajainen, sillä en pysty keskittyä siihen ainoastaan silloin kun venyttelen :'(
tallennettu
Takashi
kupoliitti

Muoviletkusetä! \o/

Profiili WWW
« Vastaus #48 : 16.04.09 klo 13:57 »

Pääsääntöisesti minä harrastan piirtämistä, mikä ei takuulla ollut kenellekkään yllätys. Sen lisäksi rakastan lukea fantasia- ja kauhuromaaneja ja saatan viettää tuntejakin yhde kirjan parissa.
Elokuvat kuuluvat myös harrastuksiin, pienimuotoisempana ja vain katselemalla. Keräilen tosin jonkin verran omia suosikkejani hyllyyni.
Dataaminenhan ei ole varsinainen harrastus, mutta viihdyn tunti tolkulla päivässä tietokoneen ääressä rakentamassa erilaisia ulkoasuja HTML, CSS ja JacaScript koodeilla.
Harrastan myös ylpeänä autoja, mikä ajoi minut mm. mekaanikoksi opiskelemaan. Keräilen pikkuautoja, piirtelen autoja, luen autolehtiä, pelaan autopelejä, katselen elokuvia autoiluun liittyen yms.
Lemmikkienkin hoitaminen on eräänlainen harrastus, sillä minulla on kaksi kissaa kodissani.
Kesäisin minä sitten uin niin paljon kuin mahdollista.
Keilaaminenkin on ihanaa ^_^
tallennettu

Candice
kaukana täältä oleva
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #49 : 21.10.09 klo 18:26 »

Pidän uinnista ihan hirveästi,vaikka se onkin loppuen lopuksi aika haastava laji. Altaasta noustessa on vain niin hyvä olo, kun on saanut rääkätä itseään :D
Varusteita vaan on ihan tuhottomasti: Täytyy olla verrauikkari ja kisauikkari, vara uikkari kans. Lasit,varalasit, uimalakki,varauimalakki, aluuimalakki, räpylät, lättärit, pullarit, etusnorkkelit ja juomapullot.

Hauskaa, että täältä löytyy muitakin samankaltaisia! Vaikka en ihan vakavissani uintia harrastakkaan, pidän sitä hyvänä harratuksena. En ota sitä kovin tosissani, enkä haaveile uimarin urasta, mutta kyllä vesi on hieno elementti, niinkuin joku onkin sanonut. *u*

Harrastan myös näytelmäkerhoa. Olen oppinut siellä paljon näyttelimisestä, ja vaikka näytteleminen saattaisikin vaikuttaa helpolta, se on loppujen lopuksi hankalaa. On niin monia asioita, joita ei voi tietää, ellei harrasta näyttelemistä.
Lisäksi menemme ryhmäni kanssa erilaisiin kilpailuihin ja tapahtumiin, joissa ryhmähenki on korkealla. Meillä on niin ihana ryhmä, että siellä on mielellään.

Rakastan myös erästä harrastustani erityisen paljon: kirjoittamista. Kirjoitanvaikka kuinka paljon joka päivä, ja haluaisin löytää jonkin paikan jonka kautta voisin myö saada kirjoituksiani julkaistua.

Piirrän myös paljon, tänne kupoliin muunmuassa, mutta myös moneen muuhun paikkaan, vihkoihin, paperille... Lähes kaikkialle, erityisesti kouluvihkojen marginaaleihin, josta opettajat eivät juurikaan innostu.

Harrastan myös lukemista, sillä luen inotimoisesti monta kirjaa viikossa. Usein yhden päivässä jos ei ole muutakaan tekemistä.

Olen myös koirani kanssa paljon, ja puuhaan sen kanssa vaikka mitä. Kai sitäkin voisi harrastuksena pitää.
tallennettu

ava (c) erkki the mustekala
elluri
foorumisti

Profiili
« Vastaus #50 : 28.03.12 klo 20:07 »

Nuorempana harrastin tanssia, ja pianonsoittoa sekä kuoroa. Sitten jäi tanssi pois ja kuoro, mutta pianonsoitto jatkui sen viiden vuoden ajan. Lopulta sitten en sitäkään enää jaksanut, ja ilmaantui urheilu, lentopallo.

Lentopalloa olen pelannut jo viisi vuotta, ja kuudes on alkamaisillaan. Lajina se on minulle kyllä todella rakas ja iha huippu! Aina on mukava lähteä pelaamaan ja kokea onnistumisia tai epäonnistumisia.

Näin muuten harrastan sitten lenkkeilyä, kavereiden kanssa hengailua, musiikin parissa toimimista (laulamista, soittamista..), tällaisia nuorten perusjuttuja.
tallennettu
Kissel
oekakisti

Profiili
« Vastaus #51 : 31.10.12 klo 19:55 »

Nostelenpas tätä, anteeksi kaikki. :D

Miulla on ollut pienempänä ties kuinka monta harrastusta, mutta päällimmäisinä mielessä ja ne rakkaimmat olivat baletti ja sirkuskoulu. Kumpaakin olisin halunnut jatkaa vaikka kuinka pitkään, mutta isäni firma meni konkkaan ja rahatilanne oli tiukka. Kalliille harrasteille ei riittänyt pääomaa.

Myöhemmin ala-asteen lopussa miulla ei ollut lopulta mitään varsinaista harrastusta, lukemista ja piirtämistä joskus itsekseni puuhailin. Äiti yritti saada miut jos jonkinlaiseen harrastukseen, mutta torjuin kaikki muut paitsi yhden. Klarinetinsoitto. Aloitin sen viitosella ja lopulta jätin homman sikseen kahden vuoden jälkeen. En ole ikinä ollut läksyjentekotyyppiä.

Vähän matkaa klarinetinsoiton jälkeen sain äitini maaniteltua maksamaan pianonsoiton opinnot, joita jaksoinkin muutaman vuoden vääntää. Sitten opettajani vaihtui, ja koko homma muuttui pakkopullaksi. Sekin siis jäi. Tämän jälkeen miulla ei ole mitään varsinaista harrastusta enää ollut, nykyään käyn salilla ja Zumbassa useaan kertaan viikossa ja valokuvailen blogiini. Kuntosalisoituminen oli miulle aika korkean kynnyksen takana, sillä edelliskerta liikunnallisen harrastuksen parissa on sieltä kymmenisen vuoden takaa. :D
tallennettu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 30.12.12 klo 02:52 »

Ihan kuin olisin vasta äskettäin vastannut tähän, en ainakaan postausta löytänyt. o_O

Noh, varsinaisia harrastuksiahan minulla ei tällä hetkellä ole. Paitsi piirtäminen (daa) ja koneella hengailu ja kaiken maailman pelaaminen, jos niitä edes harrastamiseksi lasketaan. Mutta ettei ihan tule tynkä viesti niin kerron sitten mitä olen "harrastanut". :D

Lapsena kyllä olisi innostanut aloittaa vaikka mitä, kuten vaikka jonkin instrumentin soitto, mutta vanhemmilla ei tainnut olla silloin varaa kustantaa kuin yksi harrastus kerrallaan pitkän mankumisen jälkeen. Joskus 2. luokalla kävin jollain käsityöpajalla ensin vuoden itsekseni ja toisen vuoden kaverin kanssa. Ihan kiva paikka, vaikka olenkin aika hömelö käsitöiden suhteen. :D Sitten 4. luokalla aloitin kuvataidekoulun, koska se kuulosti tuhat kertaa kivemmalta silloin, mutta viihdyin sielläkin vaan sen kaksi vuotta. Eka vuosi oli just sellainen että oli erilaisia pajoja missä sai käydä tutustumassa, mutta sitten vuoden päästä kun ylitin sen ikäryhmän niin piti valita jokin yksi ja tietty mihin haluun.

Ei varmaan tule yllätyksenä että menin piirustukseen ja maalaukseen. Ihan kiva, mutta useimmiten maalattiin juurikin jollain ihme tekniikoilla, joita en itse osannut käsittää silloin 11-vuotiaana. Muutenkaan siellä ei ollut edes ketään ikätoveria (kaikki muut oli noin 15-vuotiasta emo/goottiporukkaa...) niin lopulta lähdin sinne aina itkua vääntäen kun ei enää huvittanut. :D Aiheetkin oli aina vähän outoja niin keksin kuvat sitten omasta päästäni, kyllähän siitä joskus sanomista tuli. Nykyään kun mietin niin hieman kaduttaa että noinkin tyhmien syiden takia jätin kesken, näin vanhemmalla iällä nuo tuntuvat paljon kiinnostavammilta.

Sitten innostuin valokuvaamisesta joskus kutosluokalla. Tai pikemminkin "valokuvasin", eli räpsin muka-taiteellisia kuvia vähän kaikesta ja sitten överimuokkasin ne "hienommiksi" gimpillä! Eli toisin sanoen ylitarkensin ne rakeisiksi, blurrasin taustaa ja säätelin kontrastit aika upeasti... Onneksi tulin järkiini, mutta nämä upeat taideteokset yhä kummittelee CD:llä.

Siinähän niitä. :) Varsinaista oikeaa harrastusta siis edelleen kaipaan. Kuntoilu tavallaan houkuttelisi, mutta se kynnys siihen on niin suuri tämmösenä laiskamatona. Mutta toisaalta taas haluaisin aloittaa jotain pientä piipertelyä jossa pääsisi käsillä tekemään jotain. Eihän sitä koskaan tiedä mihin vielä päädyn ja kunhan olisi varaa aloittaa jokin. ^u^
tallennettu

Remember to eat nakki
Niptumiini
foorumisti

Tuolit ovat taas menossa epäkuntoon...

Profiili WWW
« Vastaus #53 : 31.12.12 klo 21:38 »

Noh, varsinaisia harrastuksiahan minulla ei tällä hetkellä ole. Paitsi piirtäminen (daa) ja koneella hengailu ja kaiken maailman pelaaminen, jos niitä edes harrastamiseksi lasketaan.

Haha! :D Samat on "harrastukset", paitsi itsellä piirtäminen on jäänyt vähemmälle... Jos piirrän liikaa/liian tiuhaan niin kuvat toistaa itseään ja sitten on kakkaa. Joten olen pitänyt siitäkin huvista aika pitkää taukoa, kunnes löytyis taas inspistä/huvittaa taas.
  Omalla kohdalla lasken pelaamisen jonkin sortin harrastukseksi. Ainakin siihen kuluu rahaa ja se vie suuren osan ajasta?? ...Lisäksi Let's Play:den ja LiveStream:ien seuraaminen tavallaan syventää sitä päivittäistä pelailua sille tasolle, että sanoisin pelaamisen olevan eniten aikaani vievä harrastukseni.

Pelaamisen lisäksi harrastan laulua... juu.... Käyn siis kerran viikossa "laulunopettajan" (enemmänkin hyvä tuttuni) luona lauleskelemassa. Sitäkään en varmaan enää harrastaisi ellen olisi käynyt noilla tunneilla, ja tuntenut kyseistä opettajaa, jo kohta kymmentä vuotta :D ...Olen kyllä nolona kun ihmiset saa tietää minun käyvän laulutunneilla ja ne luulee sen olevan jotenkin "hienoa", kun minä vaan rallattelen siellä ..Kerran juksasin yhtä tyyppiäkin, että laulan niillä laulutunneilla oopperaa - täydestä meni :D

Harrastan myös lenkkeilyä! Tai harrastan ja harrastan... Meillä on koiria ja ne pitää käyttää päivittäin lenkillä, joten ei sekään ole kunnon harrastus...?

Kun nyt ajattelee, niin ainoa "oikea" harrastus näistä taitaa olla tuo laulaminen, koska siitä oikeasti maksetaan, että menen sinne lauleskelemaan :D Mutta valitettavasti sekin huvi loppuu kun tuossa parin vuoden päästä muutan pois tältä paikkakunnalta lukion päätyttyä :/ ..Katsotaan mitä sitten seuraavaksi keksisin. Voisin alkaa harrastaa pitsin nypläystä! :D
tallennettu

Defeating a sandwich only makes it tastier!
Sivuja: 1 2 [3]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.033 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste