sisällön alkuun
18.11.2017 19.40 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Kotimme on liikkuva linna."

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Harrastukset  (Luettu 24901 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Shaya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #20 : 25.02.07 klo 13:40 »

Harrastuksia vuosien varrella on kertynyt paljon, mutta syystä taikka toisesta useimmat niistä ovat valitettavasti jääneet kesken. Esimerkiksi posliinimaalaus, joka taisi olla ensimmäinen virallinen harrastukseni, aloittelin tuota joskus kolmannella luokalla(?). Siellä sitten maalailtiin, taikka pelleiltiin kavereitten kanssa parisen vuotta, kun se sitten syystä, jota en muista, jäi kesken.
Tämän jälkeen aloitin ratsastuksen joskus kolmannella luokalla, josta pidinkin aika paljon, erityisesti juuri maastolenkeistä. Tämänkin harrastuksen jouduin päättämään parin vuoden kuluttua äitini tahdosta, koska minulle oli ilmennyt heinä-, koivu- ja pajuallergia, ja näitähän kasveja sitten riiti tallimme ympäristössä.

Sitten alkoi pesäpallo, ikäänkuin eräänlaisena kesäharrastuksena. Tämäkin oli mielestäni hauskaa, helppo laji ja koppien ottaminenkin tehostui tämän harrastuksen myötä. Tämäkin hauskuus päättyi sitten parin kesän päästä jälleen syyhyn, jota en pysty muistamaan.

Tämän jälkeen aloitin kuvataidekoulun, joskus kuudennella luokalla. Tämä oli myöskin erittäin mukava harrastus, kerran viikossa piirtämistä, maalaamista taikka savella leikkimistä (varmisti myös senkin, että harjoittelin ainakin kerran viikossa). Toisinaan hiukan pelleillyä ja pitkin kerhon tiloja juoksemista työn ohessa, mutta sehän kuulunee asiaan :'D

Ja sitten, tämäkin oli lopetettavan näiden kuuluisien kahden vuoden jälkeen, kun lehdenjakovuoroni iski juuri tämän kuvataidekerhoilun päälle. Jaan siis ilmaisjakelulehtiä, vieläkin, ja, no. Haluan toisen työpaikan T_t'
Aloitin sitten tanssin kahdeksannella luokalla, jota harrastan vieläkin. Yhdeksännellä siirryin showdance-ryhmään, eli kohta tulee sitten kolme vuotta tanssimista täyteen ^^ Tanssijaksi tosin en ole aikomassa, laji on minusta vain aivan älyttömän kaunis, kun sarjat ja liikkeet vain ovat oikeat. Myöskin rentouttava harrastus, ja auttaa liikkeiden hahmottamisen ymmärtämistä >> Tätä on myös hauska soveltaa kuvataiteisiin. Harmittaa vain, etten aloittanut tätä paljon aikaisemmin.

Ja sitten, hiukan yli vuosi sitten aloitin akvarellimaalauksen, jota kävin maalaamassa puolisen vuotta tätini tuttavan luona. Tästäkin pidin erittäin paljon, en akvarellivärien käytöstä ymmärtänyt tuolloin oikein mitään ja tämä jos mikä auttoi siihen ^^ Tätä oli tarkoitus jatkaa viime syksynä, mutta kun kalenterista ei sopivaa päivää löytynyt, jouduin jättämään sen kesken >.> Mutta miellään jatkaisin tätä, kun aikaa taas löytyy.

Muutoin sitten vapaa-aikanani harrastan piirtämistä ja maalausta , jota nyt olen tehnyt pienestä lähtien. Enemmän kiinnostusta aiheeseen alkoi kasvaa joskus 10-11-vuoden ikäisenä. Erityisesti sarjakuvateema kiinnostaa, mutta myös kukkien, maisemien ja muuiden tekeminen onnistuu. Miellään teen lyijykynätöitä, mutta tulee noita myös tussattua ja väritettyäkin toisinaan ^-^/
Piirtoinnostus tosin vaihtelee, joskus piirrän/maalaan yhdellä viikolla monta työtä, joskus tulee piitkiä taukoja. Tietokoneella piirtämistä olisikin tarkoitus petrata, kun sain tuon jo kauan toivotun piirtopöydänkin jouluna lahjapaketista ^^
Myös sarjakuvat, netissä maleksiminen, pelien pelaaminen, musiikin kuuntelu, kirjeenvaihto ja lukemattoman moni muu kuuluu nk. epävirallisiin harrastuksiini. Ompelu ja cosplaykin kiinnostaisivat, mutta kun ei opiskelijalla aika enää tahdo riittää >.>
tallennettu
Lizzie
Vieras
« Vastaus #21 : 25.02.07 klo 18:24 »

On tässä tullut harratettua urheilusta korttipeleihin kaikenlaista juttua..

Jalkapalloa harrastin joskus vuonna nakki ja lihapullat. Olin silloin kai esikoulussa. En muista mitään kunnolla niistä ajoista (dementia iskee) vaikka onkin siitä vasta n. 7-8 vuotta.

Animea ja mangaa olen nyt tosissaan harrastanut vasta kolmatta vuotta. Animen parissa olen viihtynyt ihan pikku kakarasta asti. Candy Candy tai Hopeanuoli olivat lapsena suosikkejani, koska niitä näytettiin silloin tällöin tarhassa, mahtavilla dubeillaan. >_<

Piirtäminen on ollut aina lähellä sydäntäni. Muistan kerran koulussa opettaja antoi tehtäväksi selvittää käsien ja sormien mukaan jotain. Minulla on mukamas pianistin pitkät sormet, just joo. En osaa soittaa kuin hiukan bassoa ja pakosta opetellusti nokkahuilua. Manga/anime tyylisesti olen piirtänyt siitä asti kun Pokémon pöllähti Suomen televisioon. Joskus on hauskaa kun löytää vanhoja töitä ja vertaa nykyisiä töitä, joskus meinää ihan nauru tulla. :D

Korttipelit ovat harrastuksessa lähinnä Duel Masters ja Yu Gi Oh!-tyylisten puolella. XD Kiitos veljelleni, osaan pelata melko taitavasti Duel Masterseilla. Nykyään en enään jaksa niitä harrastaa, mutta silloin tällöin matsaan veljeni kanssa.

Yleisurheilu ei ollut minun lajini. Kerran hyppäsin aika hitsin pitkälle pituushypyssä ja siihen jääkin minun lajisuoritukset. 8DD

Jotain itseopittua "taijutsua" kun aloitin Naruton katsomisen joskus seiskan alussa (epä-vakituisesti silloin katselin) teki mieli oppia hiukan niita "hienoja juttuja mitä ne tekee" ja menin metsään pomppimaan mataliin koivuihin mökilläni ja heittelin tikkoja puihin. XD Kuulostaa hassulta, mutta hauskaa minulla oli. Täytyy ottaa ensi kesänä uusiksi riparilla.

tallennettu
yuho
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 25.02.07 klo 19:41 »

Harrastan enimmäkseen mesettämistä. Siinä voi hyvänä päivänä kulua 5 tuntia ajastani. Myös kaikenlaista muuta no-lifetystä harrastan (DA, Kupoli, Foorumit, satunnainen irkkaus).
PC-pelaaminen on kyllä myös eräänlainen harrastukseni, vaikkakin kauppikseen mentyäni se on huomattavasti vähentynyt. Silti pelailen epäsäännöllisen säännöllisesti CS, DoD:a, Frets On Fireä, ja kaikkia seikkailupelejä mitä eteeni työnnetään.
Kaikkea mahdollista tietokoneisiin liittyvää harrastelen.

Nyt olen aktiivisimmin alkanut harrastaa syntikan soittoa, hyvä en voi sanoa olevani mutta yritys on kova. Ongelmanani on vain se etten jaksa innostua opettelemaan pätkääkään teoriaa ja nuotteja, mikä on enemmän tai vähemmän välttämätöntä siinä hommassa. Propellerhead Reasonilla olen tehnyt myös muutamia... hm.. "musiikki"-kappaleita.
Soittotunteja haluaisin mutta kun ei ole rahaa tai aikaa. Niinpä olen opiskellut välillä Jordan Rudessin opetusvideoista.

Liikuntaa en harrasta -_-
Mitä nyt sen 6 kilometriä kävelen päivässä kouluun ja kämpille. (kohtalaisen nopeaan tosin, kummassakin tapauksessa on kiire koneelle >D  mitenniinolennörtti)

Piirtäminen on ollut harrastuksena siitä lähtien kun ensimmäisen kerran sain kynän käteenä joskus 3-vuotiaana. Nyt se harrastus on vain siirtynyt suurimmaksi osaksi digitaaliseksi kun sain piirtiksen.

Oho, kaikkein aktiivisin harrastukseni oli unohtua. Eli Itsesääli, ryven siinä 24/7 kun en osaa piirtää/soittaa/opiskella/*keksi tähän mitä tahansa*  :D
tallennettu

K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 25.02.07 klo 21:51 »

Kuten usealla, harrastan itsekin piirtämistä, kirjoittamista ja lukemista. Lukeminen kuitenkin rajoittui kutakuinkin vuosi tai kaksi sitten vain mangaan, kun olin  käynyt kuntamme kirjaston fantasiahyllyn minua kiinnostavan osan läpi, osittain jopa kolmeen kertaan.
Kirjoittaminen on sellainen, että kun kirjoitan, se vie suurimman osan ajastani ja ajatuksistani, mutta jos vähennän sitä, se loppuu kokonaan, pitkiksikin ajoiksi, enkä koskaan jaksa jatkaa projektejani loppuun. Koneelta löytyy 3 lukua erästä suurta fantasiatarinaani, 1 luku nuorten kirjaa, sähköpostissa piilottelee yhden kesän Zelda aiheinen jatko-tarina (itseasiassa trilogia) tiltin foorumilta, päiväkirjoja jaksan kirjoittaa aina korkeintaan vähän yli puolivuotta. Nyt aloitin juuri kirjoittamaan itseni ja kavereideni iloksi ficciä, ja suunnitelmanani olisi kirjoittaa sitä ainakin 5 lukua. Tiedä sitten... (Sivuja tällä hetkellä 11)
Piirtämisestä en jaksa mainita mitään, sellaista suttailua, josta joskus harvoin tulee jotain järkevääkin.

Harrastin jalkapalloa. Se oli silloin, kun halusin osoittaa ala-asteella luokkamme jätkille, että tyttökin voi olla hyvä jalkkiksessa. (Kutsuimmeko sitä oikeasti jalkkikseksi...? O_o) Olin siellä vuoden, sitten ainoat treenit menivät päällekkäin lempiohjelmani kanssa ja se oli jalkapallo, joka siinä tilanteessa jousti. Lopetin sen. Ei siellä kovin hauskaa ollut ollutkaan, ei ollut kauheasti ihmisiä, joille olisi halunnut puhua mistään, olin silloin kaiken lisäksi ujo.

Sitten loistava urani, käsitaidetyökerhossa! Aloitin sen tokalla, lopetin, kun siirryin yläasteelle. Siellä oli ihan järkyttävän hauskaa! Jossain vaiheessa kaikki minua ja kavereitani vanhemmat ihmiset lopettivat, joten me aloimme metelöimään kamalasti, teetimme töitä toisillamme ja pompotimme pienempiä! Se oli niin kamalan hauskaa! ^_^ Opin siellä myös käyttämään ompelukonetta ja tietämään, mistä kannattaa ensimmäisenä etsiä vikaa, jos se ei toimi ^^' Lisäksi teimme savitöitä, kerran origamejakin, puutöitä, metallitöitä, huovutimme jne. Aivan laidasta laitaan, aivan kaikkea! Hauskinta oli ehdottomasti, kun pidimme siellä nyyttäreitä, me 'isot' (jesh, neljäsluokkalaisten uhmaa ^^') toimme järkyttävästi kaikkea, söimme ne itse ja veimme pikkuisiltakin ^_^ Ne eivät uskaltaneet pyytää meiltä mitään, mutta me saimme heiltä kaikkea! Ah! Vanhat, hyvät ajat!

Sitten on no-lifettäminen, lempiharrastukseni. Siihen kuuluu netissä surffaaminen (avaa netti, lue sähköposti, selaa Kupoli, katoa netin syövereihin), mesettäminen (tein ennätyksen viime tiistaina, klo 13.00 mese auki, koko ajan edes yksi keskustelu, klo 23.00 mese kiinni ^^''') ja pelaaminen. Joko aivojasyövyttäviä nettipelejä, GameCubella tai sitten jollain kolmesta Nintendon käsikonsolistani! En ollut pitkään aikaan pelannut yhtikäs mitään, mutta nyt se alkaa taas nostamaan päätään, löysin vahingossa ikivanhan Game Boy Colorini! <3 Tässä oli kyllä pitkä tauko, jonka aikana pelasin vain Cuutiolla Super Monkey Ballia siskoni kaverin tullessa käymään!

Ei minulla siis mitään kunnon harrastuksia enää ole, vain näitä, mitä touhuan itsekseni. Tekisi mieli kyllä aloittaa jotain, mutta tiedän sen, etten kuitenkaan edes jaksa aloittaa! *virn*
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
kuukettu
foorumisti

Tule tänne niin sinulle tapahtuu jotain ikävää

Profiili
« Vastaus #24 : 01.03.07 klo 19:28 »

Mmm.. Minä harrastan vapaa-aikana lukemista, piirtämistä ja joskus kirjoittelen.

Näitä entisiä harrastuksia olivat sähly ja jumppa (nimenomaan entisiä, tämä rojukasa ei enää kykene venymään ^^'). En ole harrastanut erityisen värikkäitä juttuja, näitä tavallisia vain. :)
tallennettu

Elä ja kuole.
Лайка
kupoliitti

oh snap

Profiili
« Vastaus #25 : 07.03.07 klo 10:16 »

Nuorempana tuli harrastettua enemmän kuin nykyään. Harrastin pianonsoittoa pari vuotta, pyöräilyä, hiihtoa, käsitöitä ja piirtämistä joskus ala-asteella.

Yläasteella jatkoin hiihtämistä ja liityin näytelmäkerhoon sekä sellaiseen nuortenkerhoon, missä yhdessä kokattiin ja askarreltiin (eräänlainen apukerho niille, joiden oli hankala ystävystyä omanikäistensä kanssa). Ryhmän johtaja oli mitä mukavin ihminen ja silloin tällöin oli leirejä.

Nykyään pääsääntöisesti valokuvaan, piirrän, maalaan ja ompelen. Käyn välillä lenkillä ja istun tietokoneella liikaakin. Eli tätä no-lifettämistä. Pelaan nykyisin paljon, japanilaisia rpg-pelejä erityisesti. Käyn myös tilaisuuden tullen coneissa ja harrastan cosplayta. Ja kuuntelen nykyisin PALJON musiikkia!

Televisiota katson todella vähän nykyisin. Animea seuraan parin sarjan verran aktiivisesti ja katson joitain satunnaisesti. Mangaa ostan ainakin pokkarin kuukaudessa.
tallennettu

When I'm sad, I stop being sad and be awesome instead.
Iis
Vieras
« Vastaus #26 : 06.04.07 klo 21:42 »

On sitä tullut vaikka mitä harrastettua, nuorempana pelasin ihan innolla jalkapalloa, mutta se sitten jäi kun tilalle tuli koripallo, jota olen nyt sitten harrastanut viisi vuotta, ja yhä harrastan. ^^ Futista kyllä tulee tlekusta aktiivisesti seurattua. xD
Kuvataidekerhoa kävin seitsemän vuotta, mutta joskus 12 vuotiaana ei enää jaksanut, kun tuntui ettei oppinut mitään, joten lopetin.
Partiota harrastan yhä, olen harrastanut 8-vuotiaasta lähtien, enemmän tai vähemmän aktiivisesti... :P

Erilaisia soittimakin on tullut soitettua, mm. pianoa ja trumpettia, mutta nyttemmin kitara on vienyt voiton, ja sitä aina silloin tällöin soittelen ja tunneillakin käyn. ^^
Sitten on näitä vapaa-ajan harrastuksia, kuten piirtämistä, lukemista ja kirjoittelua ja musiikin kuuntelua. ^^

En oikein osaa vain olla ja laiskotella, aina on edes jotain tehtävä. x3
tallennettu
epeli
kilokommentoiva
kupoliitti

Heart container 2/3 full

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 07.04.07 klo 12:19 »

On sitä tullut harrastettua uintia jostain 5-vuotiaasta penskasta oiskohan kolmannelle luokalle saakka (?). Taisipas jäädä harrastus jonkin randomin syyn takia pois..

Piirtäminen on aina ollut jotenkin lähellä sydäntä, olen käyttänyt paperia varmasti parisen tonnia :'D *mulla on surkea laskupää* , vuonna 2006, siirryin jotenkuten erilaisille oekakeille, joista parhamimmaksi on osoittautunut rakkaamme Kupoli.

Anime & manga: Tämon jotenkuten uudempi, olen vasta aloittelija näissä manga-asioissa.. *n00b!*.. Kuitenkin valtaamassa ison osan elämästäni, ja kukkaro tyhjenee hyvää vauhtia. Animeista kumminkin ensimmäiset tuli nähtyä jo kakarana, taisipas kuulua tuo dubattu Hopeanuoli tähän kategoriaan ;).

Lukemista olen tainnut harrastaa siitä saakka kun opin aakkoset.. Parhaimpiin lukukokemuksiin kuuluu ehdottomasti tuo kaikkientuntema Potterinpoika-sarja ^^, sekä Philip Pullmanin Universumien Tomu-trilogia.. Tähän voimme varmasti laskea myös tuon mangan, ne?

Tanssiminen : Aloitin harrastuksen joskus 10-vuotiaana (?) *minä ja hyvä muistini*.. Tällä hetkellä tanssin showdancea, joka on myös laji, jolla aloitin, hiphopia, mielenkiintoinen, mutta vaativa laji, ja latin/salsa-mixiä, uusin valtaukseni, ja mahdottoman hauskaa ^^.

Omistan chinchillan, ja sen kanssa ajanvietto/helliminen/hoitaminen voidaan kai laskea harrastukseksi?

Tähän litaniaan on varmaan pakko lisätä vielä tuo no-life-elämäntyyli, eli vietän aikas paljon aikaa täällä koneen ääressä *kiitos Kupolin(kin), joka koukutti*.
tallennettu

yaz
oekakisti

Hello there. Why don't you come with me.

Profiili
« Vastaus #28 : 07.04.07 klo 23:48 »

Mjaah. Harrastin pienempänä paaaaljon enemmän, nykyään tuskin mitään. Niin, aiemmin tykkäsin näytellä [koulunäytelmissä varsinkin..], mutta lopetin todettua ettei se olekaan minun juttuni [rupesin inhoamaan näyttelemistä kun kävin yhes näytelmäkerhossa].
Kävin parisen vuotta ompelukerhossa, tuli tehtyä vaikka ja mitä. Ja sit harrastin öljyvärimaalaustakin jonkin aikaa.

Nykyään harrastan eniten piirtämistä, lukemista ja tietokoneella oleskelua + musiikin kuuntelua...
Rakkain harrastus tietysti piirtäminen, sitä tullu harrastettua koko ikä, mut aloitin tosissani vasta 10 vuotiaana, mangan piirtämisen pari vuotta myöhemmin (muistaakseni...). :)

//Lisäksi jos on mahdollisuus, pelaan erinäisillä pelikonsoleilla kivoja pelejä. Nytkin N64:lla [lainassa] menossa TLOZ.. :D Ja kunhan saadaan hankittua PS2, rupian pelaan KH:ia.
tallennettu

"Ever get the feeling you've been cheated?"
Suzura
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 25.04.07 klo 23:33 »

En harrasta juurikaan mitään. Mutta aloitin seitsemän vuotiaana Baletin ja harrastin sitä kaksi vuotta.
Kolme vuotta sitten menin kuvaamataito kerhoon. Se oli tylsää koska siellä vaan tehtiin veistoksia ja askarreltiin kaikkea. Lopetin sen kahden vuoden päästä. Piirtäminen on enemmän minun alaani.

Nyt en harrasta mitään muuta kuin piirtämistä ja koneella olemista. Olen pienestä pitäen rakastanut piirtämistä.
Nyt piirrän omia sarjakuvia. Niitä on peräti 50 kappaletta, jos vanhat roskikseen heitetyt otetaan mukaan. Usein ne jäävät minulta kesken, koska en jaksa jatkaa niitä. Ne jäävät yleensä nelos osaan ennen kuin lopetan. Pisin sarja minkä olen piirtänyt on 21 osainen.
tallennettu
Roiga
kupoliitti

Ennen valistin kansaa nimellä Ninryoga...

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 24.06.07 klo 04:51 »

Keräilen leluja jotka liittyvät sydäntä lähellä oleviin asioihin. Uusin hankita minkä itse olen ostanut on ollut Technic Tow-truck Lego jota rankentelin suurinpiirtein viikon. Joululahjaksi pyysin Star Wars: Star Destroyer Legoa mutta ne olivat loppuneet joten joulun jälkeen kävin valitsemassa itselleni Batmobil legon, n. 60cm pitkä Tim Burton Batmaneista tuttu auto. Keräilen myös transformerseja, tosin olen todella valikoiva niitten suhteen, omistan vain Armada sarjasta tutun Megatronin ja Star Wars Kenraali Grievious transformersin. Voi olla kun tulee ne uudet leffaformersit myyntiin niin käyn nappaamassa Optimus Primen ja Starscreamin. Olen huomannut että minulla on taipumus ostaa "pahiksia", sille ei voi mitään, ne ovat vain hienompia.

Ainoat hyväntahdonlähettiläät-lelut taitaa olla juurikin tuo Batmobil ja Kirjastonhoitaja pehmolelu, ne jotka ovat lukeneet Terry Pratchetin kirjoja tietävät tuon oranssin orangin.
tallennettu

...mutta päätin vaihtaa sen uskolliseen nimimerkkiini.
Sekkosiki
kupoliitti

Sekkosiki

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 29.06.07 klo 08:53 »

Onpa hauska lukea teidän harrastuksista! Aika usealla näyttää olevan piirtäminen harrastuksena ja niinhän se on minullakin. Harrastan myös öljyvärimaalausta, joka on kuitenkin jäänyt vähemmälle, koska olen joskus aika saamaton. Äiti raahasi minut aikuisten maalauskerhoon, kun olin 6 vuotias ja ihmettelin aikuisten taitoa ja keskittymiskykyä. Yksi nainenkin maalasi järkyttävän kokoista taulua ihan miniminisiveltimellä. Eli kuvataideharrastukset kuuluvat siis elämääni ja nykyään ahmin kaikennäköisiä piirrustus- ja maalausoppaita ja aion lähetellä töitäni ainakin ConceptArt.org:iin.

Sulkapalloa oon harrastanut nyt jotain 5 vuotta ja se laji kyllä vie mennessään. Sulkapallo on tosi nopeatempoista ja minua ainakin jännittää tiukat ottelut kavereideni kanssa (nytkin jännittää :D). Tosin olen rikkonut jo aika monet mailat tämän kevään aikana, joten kyllähän se hieman maksaa, mutta jos siististi pelaa, ei kustannuksia ihan kauheasti pitäisi tulla.

Uintia tai pikemminkin rintauintia oon harrastanut kanssa jotain 5 vuotta ihan omaoppisesti oppaita lukien ja seuraten kilpauimareita. Alkuun oli aika hankalaa löytää oikea tekniikka, mutta nyt vasta tajuan sen. :D Kyllähän siinä menikin aikaa.

Djembe-rummun soittamista oon harrastanut pari vuotta, mutta en ole kehdannut tai jaksanut mennä vielä minnekään tunneille. Sillä siis paukuttelen solukämpässäni, eikä naapurit kovin hyvää ilmeisesti tykkää.
tallennettu
Vigly
Kalaisa
oekakivalvoja

HAAHAA

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 29.06.07 klo 10:23 »

Mm. No minä olen ainakin kokeillut vaikka mitä! :D
Kaikki taisi alkaa muskarista. "Ilkeä muskaritäti" ei antanut kenenkään koskea pianoon. No. Siksi halusin pianon. Sain pianon sitten viiden ikäisenä, ja ensimmäisellä luokalla aloin soittamaan yksityisellä opettajalla. Nyttemmin olen siirtynyt musiikkiopistoon ja opintovuosia pianossa takana yhdeksän ja perustason todistus taskussa.

Pääsin nippanappa musiikkiluokalle (alin pisemäärä 10, omani 12.5), mutta sen jälkeen olen kehittynyt paljon. "koulutus" antoi todella hyvän pohjan musiikin opiskelulle laajemmin.

Olin uimakoulussa samoihin aikoihin kun alotin pianonsoiton. Rakastin ohjaajaamme (koska hän heitteli meitä vedessä :D) Toisena vuotena meille tuli tosi tympeä ohjaaja, ja siihen loppui "menestyksekäs" uintini. Minusta olisi ehdottomasti pitänyt tulla uimahyppääjä tai taitouimari :3

Olin ala-asteella kolme tai neljä vuotta sulkapallokerhossa. Se oli mukavaa, vaikkakin pelasimme vähän vähemmän ja leikimme poikien kanssa enemmän :D

Olen harrastanut telinevoimistelua ala-asteen ja ylä-asteen aikana. Se jäi, kun musiikki valtasi elämäni lopullisesti yläasteella. Harrastin viisi vuotta.

Musiikki alkoi tulvimaan elämääni yläasteella. Sain tehtyä musiikin perustutkinnon pianosta, ja musiikinteoriasta ja alotin fagotin soiton

Fagottia olen soitellut nyt kolme vuotta. Puolitoista vuotta olen saanut olla Nuorten orkesterissa mutta nyt sain siirron sinfoniaorkesteriin (vaikka papereilla olenkin tehnyt vasta 1/3 :DD).

Kolme vuotta sitten aloitin laulutunnit, erään äidin työkaverin johdolla. Pääsin hieman alkuun, mutta kun hän ei ollut ammatiltaan laulunopettaja-en aina ihan ymmärtänyt. Alku oli hankalaa. Viimevuonna sain itseäni niskasta kiinni ja pääsin opistomme laulunopettajan yksityisoppilaaksi. Nyt olen oppinut paljon.

Viimevuonna elämääni tupsahtivat Essut. Se on kuoro, jonka keski-ikä on neljänkymmenen paremmalla puolella. Mukavia aikuisia, mutta aika ei millään riitä kaikkeen. En ajatellut jatkaa enää ensivuonna.

Olen elämäni aikana kokeillut vaikka mitä. Freestyle laskettelua (liian vaikeeta kun olin niin pieni), japania peräti vuoden (huomasin etten jaksa opiskella. duh.) ompelukerhoa (aika ei riittänyt),Bändikerhoa (rahoitusta oli vain vuodeksi ;<), Yleisurheilua ja jalkapalloa (kesäkurssit)

Vielä pitäisi päästä ajamaan mikroautoilla...
« Viimeksi muokattu: 25.01.08 klo 21:07 kirjoittanut Vigly » tallennettu
hibiki
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 29.06.07 klo 13:05 »

Mm, päällimmäisenä harrastuksista varmaan musiikki, sekä kuuntelu että itse soittaminen. Pianoa olen soittanut reilut 7 vuotta nyt, bassoa ja kitaraa kokeilin ensimmäistä kertaa ihan kunnolla yläasteen alussa. Kitaraa en vieläkään osaa soittaa kunnolla, mutta perussoinnut suurimmaksi osaksi hanskassa. Bassoa haluaisin alkaa soittaa enemmänkin, mutta tällä hetkellä ei ainakaan ole aikaa (ja rahaa) aloittaa tunneilla käymistä, kun lukio vie ihan tarpeeksi aikaa. Ehkä joskus sitten.

Pianon soittamisen kanssakin on välillä vähän niin ja näin, koulu painaa päälle ja välillä tekisi vain mieli lopettaa, kun ei jaksaisi veivata samoja kappaleita viikosta toiseen. Toisaalta, tähänkin ongelmaan olen löytänyt ratkaisun, ainakin melkein. Yoshikin kuunteleminen inspiroi minua suunnattomasti, se mies on nero. Aina kun tuntuu siltä, ettei vain millään jaksaisi ja laittaa CD:n soimaan, niin jopas tulee parempi olo, sellainen että osaisinpa minäkin, olisinpa noin hyvä.

Toinen rakkaimmista harrastuksista yhdistettynä lukeminen ja kirjoittaminen. Kaikki perheessämme ovat aikamoisia lukutoukkia ja ainakin äitini kanssa minulla on suhteellisen samanlainen kirjamaku, ainakin yleensä. Fanfictionia ei kamalasti tule luettua, paitsi nyt joistakin suosikkiparituksista (*cough-inukai-cough-mattxmello-cough*).
Rakastan kirjoittamista, pienestä saakka olen kirjoittanut kaikenlaisia omasta päästä keksimiäni tarinoita. Ihmiset sanovat, että minulla on hyvä mielikuvitus ja yleisesti ottaen kielioppikin on kunnossa. Yläasteen äidinkielen opettajani jopa kehui, että minussa on kirjailija-ainesta. Toki kirjailijan ammatti olisi ihana, mutta en sitten tiedä tulisiko sillä ansainneeksi elantoaan. Ja paineet voisivat tulla liian suuriksi toisinaan, mutta saapa nähdä.

Pieneltä paikkakunnalta kun olen kotoisin, rakastan myös metsissä kävelyä ja hyppimistä. Meren läheisyys on myös tärkeää, Raisio on vain sellainen kamala betonimöykky ennen Turkua ja siellä en melkein ikinä käy missään vaan dataan vain yksinäni huoneessani. Alkaa ihan eri tavalla arvostaa tätä saariston luontoa, huomaa miten kaunista täällä oikeasti on, ja miten erilaisessa ympäristössä on itse kasvanut kun kaupungissa huomaa, että eiväthän nuo edes ole ikinä nähneet hirveä tai jotain muuta metsän eläintä ja sitten ovat ihan ihmeissään, kun jostain sellainen kaupunkiin eksyy. Ja muutenkin.

Nukkuminen, tietokoneella pyöriminen ja ystävien kanssa oleskelu ovat myöskin rakkaita harrastuksia. En varmaan osaisi enää olla ilman tietokonetta kovin pitkää aikaa. Tai osaisin, mutta jossain vaiheessa tulisi ainakin hiukan vieroitusoireita ^__^; Enkä sitä paitsi ilman tietokonetta olisi tutustunut moniin niistä ihanista ihmisistä, joiden kanssa nyt tulee vietettyä paljonkin aikaa. Harmi vain, kun melkein kaikki asuvat jossain toisella puolella Suomea niin, että heitä näkee vain harvoin. Silloin LJ ja muut tällaiset ovat loistavia keinoja pitää yhteyttä puhelimen lisäksi.
tallennettu
Fukairi
Vieras
« Vastaus #34 : 01.07.07 klo 11:11 »

okkej.

Olen tykännyt piirtää aina, joten se on periaatteessa harrastus. Kuviskouluun aloin mennä kuudennella luokalla.

Olen harrastanut tanssia ensi syksynä tasan 13 vuotta. Aloitin siis tanssimisen ennen kuin täytin kolme...Tanssissa ryhmät ovat vähän vaihdelleet. Olen harrastanut kaksi vuotta balettia ennen kuin minulle kerrottiin että minun jalkani eivät sovellu kärkkäreihin niin lopetin sen sitten kolmannella. Nykytanssia olen harrastanut koko 13 vuoden ajan, mutta jazz-tanssi oli mukana vissiin 6 vuotta. En muista miksi sen lopetin.

olin akrobatia ryhmässä 5 vuotta ja teatteri-ilmaisua harrastin 4 vuotta.molemmat lopetin viime vuonna.

ja sitten tietsti lukeminen, musiikin kuuntelu tarinoiden/runojen rustailu yms

//
Ainiin, olinhan minä partiossakin 3 vuotta :D
« Viimeksi muokattu: 02.07.07 klo 09:50 kirjoittanut Fukairi » tallennettu
colakarkki
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #35 : 03.07.07 klo 13:34 »

Ohjattuja harrastuksia minulla on ratsastus ja pianon pimputtelu. Ratsastuksen alloitin reilu vuosi sitten, eikä se kyllä aio loppuakkaan, vaikka olenkin jo muutaman kerran tippunut, niin ei kun selkään vaan joka viikko uudestaan. ja sitä jatkuu vuodesta toiseen.... xD No joo. Pianon soiton taas lopetan jouluna. En vain enään jaksa sitä. Pianoa olen siis soitellut viitisen vuotta. En olisi jatkanut sitä muuten, mutta vanhemman antavat 60 euroo, kun jatkan. *Nolo minä* 

Yksikseni -tai kaverin kanssa- harrastan lukemista, Kupolia, piirtämistä, musiikkia, ulkoilua, kanien hoitoa yms..... Ei niitä jaksa luetella. Siinäpä niitä oli. :) Mukava aihe.
tallennettu

If i'm ugly, then so are you.
veronica
foorumisti

Profiili
« Vastaus #36 : 31.07.07 klo 23:00 »

No, koko kupoli tietää jo varmasti tästä teatteri harrastuksestani, mutta mainitsempa sen nyt silti.
Elikkä näyttelen teatterissa.(ei siitä sen nempää) Tykkään piirtää mangaa. Piirrän mangaa mielummin tavalliselle paperille kuin tänne kupoliin. koska täällä se on vaikeaampaa. Tykkään silti piirtää kupoliin, sillä yritän kokoaja kehittyä.
Minulla ei mitään yleisimpiä harrastuksia ole kuin se teatteri.
Mutta lenkkeilen koirani kanssa joka päivä varsinkin metsässä. Pidän myös rullaluistelusta ja käyn ainakin kaksi kertaa viikossa isäni kanssa rullaluistelemassa. Kierramme aina yleensä sellasin pienen lenkinkorttelin ympäsi tai jotain.
Isäni on töissä pianon soiton opettajna ja hän on myös kirkossa kanttorina. Isäni osaa soittaa pianoa todella hyvin ja pitää minulle pianotunnin silloin kun haluan ja jos hänellä on aikaa.
Soitan pinoa ihan muutenkin kun ei ole mitää tekemistä. Äitinikin on melko hyvä pianon soittaja ja on opettanu minulle jotakin kappaleita.
Telinevoimistelua olen harrastanut jo vähän päälle 3 vuotta, se onkin lempi harrastukseni<33

No siinä vähän sellaisia epäyleisiä ja yleisiä harrastuksia.
« Viimeksi muokattu: 17.05.08 klo 18:10 kirjoittanut Luna » tallennettu
Tartar
oekakisti

YO!

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 31.07.07 klo 23:09 »

Yleisurheilu on kuulunut elämääni jo yli kuuden vuoden ajan ja jatkaa aion edelleen. Tämä harrastus vie paljon aikaa, mutta ilman sitä elämäni olisi tylsää. Motivaation puutteesta harrastus kärsii, mutta kyllä se siitä..

Lukeminen, se on tärkeää minulle. Minun on kamalan vaikea ymmärtää ihmisiä jotka eivät pysty lukemaan kirjoja!

Manga+Anime. No kaipa sen voi harrastukseksi lukea, kuluuhaan pokkareiden lukemiseen ja näytön töllöttämiseen välillä liiankin monta tuntia päivässä! ^^'

Piirtämistä en laita harrastuksiin, en tiedä mitä se minulle sitten on. Useimmiten inhoan sitä. :'D
tallennettu

"Eventually mountains and rivers will be named after corporations and products.
Even Mt.Fuji... will one day become Mt. Shonen Magazine."
JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 01.08.07 klo 11:28 »

Hmmm... Tietokoneella nyt tekee kaikkea, joten kerron muista harrastuksistani.

Joskus pienempänä pelasin lentopalloa, fudista ja jääkiekkoa, mutta ne jäivät kun ei juurikaan urheilu kiinnostanut.

Piirtäminen on pikemminkin elämäntapa, mutta ainakin 2 ihan oikeaa harrastusta minulta löytyy:

Partio
Kyllä. Harrastan partiota ja se onkin se, missä olen viihtynyt yli puolet elämästäni (täytän ensi kuussa 20 ja aloitin 8 v.) ja nykyään olenkin jo lauman johtaja. Kaikilla tuntuu olevan väärä käsitys partiosta yleensä, mutta minusta se on erittäin hyvä harrastus. Olen oppinut monet hyödylliset taidot ja en ole hengenhädässä keskellä metsää.

Jousiammunta
4 vuotta sitten olin Kultasepän linjan ensimmäisellä luokalla ja menin työharjoitteluun puolituttuni liikkeeseen. Pomo sitten kovana jousiampujana suostutteli minutkin ampumaan ja siittä se lähti. Hauska, mutta kallis harrastus.
tallennettu

lottamaija
oekakisti

nams

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 09.08.07 klo 20:55 »

Pienenä aloitin iskän vetämässä jääkiekko-koulussa, innostuin sitten luistelusta niin paljon, että liityin TTK:hon jossa liityin myöhemmin muodostelma joukkoeeseen. Lopulta jouduin lopettamaan 7,5 vuoden jälkeen koska olin kolmannella luokalla ja täysin palanut loppuun. 6 harkat viikolla olivat liikaa minulle silloin.

vähän ennen kuin lopetin luistelun, aloitin kuvaamataito koulussa, jossa kävin noin 5 vuotta. :) Tämän taas lopetin koska (nykyinen luokkalaiseni. :<) häiritsi minua koko ajan, hän jaksoi joka ikinen viikko provosoida ja ärsyttää ja vihellellä tyhmiä melodioitaan, eikä koskaan uskonut kun käskettiin lopettaa. :> no se siitä

Näinä aikoina ratsastin 2 vuotta,mutta olen allerginen heinälle joten talli työskentely meni aika lailla pyllylleen. Sekä kaipasin kovasti joukkoe lajeihin.

Nyt pari vuotta sitten olen aloittanut jalkapallon, tuttavallisemmin futiksen. Olen lievästi sanottuna rakastunut tähän lajiin. Mielestäni 3 harkat viikossa + peli on liian vähän. :) Mutta nyt kesällä ollaan käyty potkimassa vapaa-ajallakin. ♥

Harrastan myös kupolia. Hilluilen täällä paljon. :)
joten piirrän myös.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.044 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste