sisällön alkuun
20.9.2017 22.53 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Harrastukset  (Luettu 24072 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« : 08.01.07 klo 15:56 »

Oletettavasti jokainen meistä harrastaa tai on harrastanut tavalla tai toisella mangaa ja/tai animea, kun kerran tänne on ilmaantunut. Nyt ei kuitenkaan ole kysymys siitä, kuinka aktiivisesti katsoo animea tai montako mangaa kirjahyllyssä nököttää. On aika urkkia selville, mitä muuta kupolilaiset vapaa-aikanaan puuhaavat. Oletko kenties innokas hiihtäjä tai käytkö viikottain pitsinnypläyskurssilla? Harrastatko mieluummin omissa oloissasi pyöräilyä ja maalamista vai kuulutko kenties johonkin pyöräilyseuraan tai kuvataidekerhoon? Jaksatko harrastaa samaa kymmenen vuotta vai kyllästytkö hetkessä? Tänne siis kaikki höpinät entisistä, nykyisistä ja tulevista harrastuksista.

Omista harrastuksistani voi sanoa yleisesti, että olen lähes aina harrastanut lukemista, käsitöitä ja pyöräilyä omaksi ilokseni, välillä enemmän, välillä vähemmän.

"Varsinaisiakin" harrastuksia on ollut. Pianoa pimputin reilut viisi vuotta. Aluksi se oli kivaa, mutta kyllästyin pian säännöllisyyteen ja harjoittelupakkoon (vanhemmat ei pakottaneet vaan opettaja). Jatkoin kuitenkin sitkeästi, kun en oikein osannut sanoa ei silloin penskana. Partiossakin on tullut joskus oltua, mutta meillä oli niin huono vartio, että lopetin sen lyhyeen. Siellä ei tehty muuta kuin kirjoitettiiin puhelinketjuja (joita ei ikinä käytetty) ja suunnistettiin puolen hehtaarin kokoisella pläntillä, jolla kasvoi viisi puuta ja puska. Ja roskakatos. Lukiossa harrastin pari vuotta aikidoa, mutta sitten piti lopettaa, kun opintotuki ei enää riittänyt maksuihin.

Kuvataiteet ovat aina kuuluneet harrastuksiini. Olen piirtänyt ja maalannut itsekseni ja ollut erilaisissa kerhoissa. Varsinkin koulumme yläasteella ja lukiossa toiminut kuviskerho oli aivan mainio. Opettaja antoi meille täysin vapaat kädet, ja siellä saattoi tehdä kaikkea jatkosarjakuvista kankaanpainantaan ja mosaiikkiin. Hankkipa opettaja meille badgekoneenkin. Ydinporukan oli tapana majailla kuvisluokassa muutenkin paljon, mutta välillä toiminta meni lähinnä animen katsomiseksi luokan videotykillä ja teehen liuotetun sokerin juomiseksi.

Tällä hetkellä eniten aikaani vie taitouinti. Harrastin sitä itse kolmasluokkalaisesta alkaen kymmenen vuotta. En kilpaillut, joten into lopahti loppuvaiheessa, kun ei enää tuntenut oppivansa mitään uutta. Pidin vuoden taukoa, minkä jälkeen minua pyydettiin seuraamme valmentajaksi. Siitä olen pitänyt kovasti, ja vaikka valmentajille maksetaan palkkaa, pidän valmennusta nimenomaan harrastuksena.

Ja sitten vielä vähän infoa taitouinnista, joka siis ei todellakaan ole kuviokelluntaa. Taitouinnissa ollaan enemmän pää veden alla kuin päällä, mielellään pystyssä jalat kohti kattoa. Suomessa lajia harrastetaan pk-seudun lisäksi Kuopiossa, Oulussa ja Jyväskylässä. Kansainvälisesti Venäjä on yksi parhaita taitouintimaita, ja laji kuuluu olympialaisiin. Sitten vielä vähän kuvia, koska ne kertovat taitouinnista parhaiten.

Duon jalkasarja
Nosto
Toinen nosto
Soolo
Joukkueen jalkasarja

Edit: Ja kaipa voi sanoa, että harrastan Kupolia. Nytkin jumitan täällä.
« Viimeksi muokattu: 02.08.07 klo 22:41 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Kaori-chan
Vieras
« Vastaus #1 : 08.01.07 klo 16:41 »

Vapaa-aikani kuluu ankaran piirtoharjoittelun,kirjojen, opiskelun, itseharjoitetun joogan ja lenkkeilyn lomassa, joten varsinaisiin harrastuksiin ei ole aikaa tai tarvetta. Enkä senkään puoleen ole koskaan mitään kovinkaan suurta hinkuakaan hankkia sellaista pitkätksi aikaa.Ailahtelen aika usein myös mielenkiinnonkohteiteni suhteen, joten vakituinen harrastus olisi melko riskialtis kokeilu.

Olen voimistellut nuorempana, lopettanut sen ilmettyä epäterveelliseksi nivelilleni, soittanut kitaraa hieman vastentahtoisesti ja edelleenkin on se jotenkuten hallinnassa. Sekä lukeminen on aina ollut lempiasioitani ja suosikkiharrastuksiani, kirjat ovat rakkaus kuten kirjallisuuskin kokonaisuudessaan.  Ja kupoli taidetaan laskea myös tämän hetken kuitenkin-pitkäaikaiseksi-harrastukseksi?

Graafikon ura on yksi toiveammateistani, joten myös enemmän tai vähemmmän harrastuksenani teen ns. graafista suunnittelua, eli avataria, sivujen ulkoasuja ja kaikkea maan sekä taivaan väliltä mitä keksiä saattaa. Myös kuvaidetta tulee harrastettua niin piirtolaudan kuin käsinpiirtämisen muodossa. Sekä AMV-videoitakin tulee silloin tällöin pohdittua kun ylimääräistä aikaa jäää päivään.
« Viimeksi muokattu: 14.03.09 klo 01:00 kirjoittanut Kaori » tallennettu
Cyrax
Vieras
« Vastaus #2 : 08.01.07 klo 18:17 »

Kun mineltä kysytään harrastuksia, ensimmäisenä tulee mieleen Hapkido. Ylä-asteelle päästyäni, huomasin ilmoituksen alkeiskurssista melkein heti kun olin astunut pääovesta sisään. Lähdin sitten vilkaisemaan millaista se on ja nyt olen harrastanut lajia jo kaksi vuotta. Olen jo kerran osallistunut lajin SM-kisoihinkin ja helmikuussa olisi tarkoitus osallistua uudestaan.

Toinen minelle rakas harrastus on kirjoittaminen, jota tulee harrastettua monellakin lailla. Ylä-asteelle päästyäni innostuin foorumeilla pelattavista tekstirooliepeleistä ja vähän myöhemmin aloin kirjoittaa novelleja ja fanfictionia, joita olen julkaissut mm. Loftiksessa. Vähän myöhemmin sitten perustin Ficcitaivaan, kokonaan ficeille pyhitetty foorumi. Lisäksi luen varsin ahkerasti silloin kun siihen sattuu olemaan aikaa.

Muita varsinaisia harrastuksia minellä ei ole. Silloin tällöin kulutan puolet päivästä Stargatea katsellen ja musiikkia kuunnellen. Piirtelyä tulee harrastettua lähinnä koulussa. Minellä ei taida olla ainuttakaan vihkoa, johon en olisi jotain piirrellyt.

Mitä tulee vanhoihin harrastuksiin, olen harrastanut mm. 4H-kerhoa ja partiota, mutta niihin kyllästyin aika nopeasti. Sellainen ei vain ole minua varten joten lopetin.
tallennettu
Suibel
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #3 : 09.01.07 klo 20:14 »

Joskus pienenä (4-5 v.) minut pakotettiin johonkin jumppaan, mutta yleensä jätin sen väliin, koska Pikku-Kakkonen tuli juuri silloin ja minä halusin nähdä sen. Jotenka siis lopetin sen :P
Itse en ole liikuntaharrastuksista välitä kovasti, niinkuin siskoni, joka pitää kaikista aerobiceistä ja semmoisista.

Nyt olen käynyt kuvataidekoulussa (vai mikä nyt onkaan) 2 vuotta. Itse harvoin sanon kellekkään mitään siellä enkä edes tunne kaikkia ihmisiä sieltä, mutta onhan siellä ihan mukavaa kuunnella muiden juttuja 2 tuntia :D

Vapaa-aikanani istun vain koneella, piirtelen tai katson telkkaria. Nyt olen jopa aloittanut lukemaan kirjoja enemmän kuin ennen, koska kaverini pyytää aina hänen mukaansa kirjastoon, niin on tullut siinä samalla lainattua kirjojakin :)

tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #4 : 09.01.07 klo 21:15 »

Harrastusteni määrittely on hieman vaikeaa. Tavallisesti olen luetellut sellaisia tavanomaisia asioita kuten lukeminen, kirjoittaminen, piirtäminen ja musiikki, mutten oikeastaan tiedä, voiko niitä suoranaisesti laskea harrastukseksini. Jokaista niistä kun teen vain silloin tällöin - kun siltä tuntuu - enkä ole ikinä harrastanut niitä missään sosiaalisessa muodossa eli käynyt kursseilla, lukupiireissä tai muissa vastaavissa. Kunhan vapaa-ajallani olen niitä tehnyt... Lisäksi nykyään piirtäminen lienee syönyt leijonanosan noiden muiden ajasta, ja olenkin ajatellut vähentäväni sitä ja yrittäväni keskittyä jälleen haaveiden harrasteeseen eli kirjoittamiseen.

No, yhden asian voinen sentään laskea hyvillä mielin harrastuksekseni: live-roolipelaamisen eli larppaamisen. Jäin heti ensimmäisen pelin jälkeen koukkuun, ja vaikka budjetti- ja logistiikkaongelmista johtuen pelitahtini on ollut melkoisen harvaa, en edelleenkään voi olla kärkkymättä uusia pelejä ja suunnittelematta mielessäni uusia pukuja tai tulevan hahmon käytöstä. Siinä on jotain selittämättömän hienoa, kun saa patsastella ympäriinsä haltiakorvat päässä ja sievät vaatteet yllä tai leikkiä suurta trubaduuria laulaen ja tarinoita kertoen ^__^ Aikeissani on myös oman pelin pitäminen, mutta annan idean kypsyä kaikessa rauhassa ja luoda hyvän ja syvän maailman henkilöineen, uskontoineen ja kansoineen. Olen myös jo pidempään halunnut kokeilla perinteistä pöytäroolipelaamista, mutta peliseuran puutteen takia halu on jäänyt vain haluksi.

Jälkimuokkaus: Hupsista keikkaa, tajusin vasta nyt lukiessani, että entisistäkin harrastuksista olisi voinut selittää ^^' Ette te mitään olisi kyllä menettäneet, mutta selitetään nyt, kun vauhtiin päästiin. Kävin siis ala-asteella parisen vuotta paikallista 4H-kerhoa, ja siitä siirryin useammaksi vuodeksi partioon. En ikinä miksikään kovinkaan kummoiseksi metsäsamoojavartiolaiseksi päässyt, ja kun lopulta ryhmämme toiminta oli lähes kuollutta ja sekin vähä oli lähinnä muilta luokilta olevien jäsenten luokkajuoruilua, lopetin. Lisäksi joskus ammoisina aikoina aloittamani kissakorttien ja -patsaiden keräily on jäänyt varsin vähiin sitten yläasteen ja lukion, mutta aina joskus harvoin saattaa jokin kivannäköinen postikortti tai pikkupatsas mukaani tarttuakin.
« Viimeksi muokattu: 10.01.07 klo 20:55 kirjoittanut Red Mage » tallennettu
Michi
foorumisti

Midnightstar

Profiili
« Vastaus #5 : 09.01.07 klo 22:45 »

Ohjattuja harrastuksia minulla on tällä hetkellä japanin alkeet, jossa käyn kerran viikossa ja opin tuskin mitään, koska mitään ei selitetä kunnolla. Kurssilaisten tehtävä on tunnin alussa kertoa mitä ovat tehneet viikonloppuna ja sen jälkeen pitäisi tehdä randomilla ratkaista tehtäviä. Vai olenkohan vain laiska, enkä jaksa opetella kotona asioita. Mene ja tiedä.
4hta olen harrastanut varmaan 6 vuotta ja nyt toimin ohjaajana omassa kerhossani. Hiukan rahaa, mutta ei paljon. Toisaalta ihan mukavaa häsmätä pentujen kanssa. Partiossa olen 7. vuotta ja toista vuotta johdan aloittaneita suduja. Sekin ihan mukavaa, tänä vuonna tuli viisi aloittanutta sudenpentua. Ja kesällä lähdössä Englantiin jamboreelle, pääsee samalla myös Lontoosen jne.
Tukioppilaana olen toista vuotta, siellä ei oikeastaan tehdä muuta, kuin järjestetään tapahtumia ja kokouksissa vain leikitään. Leireillä on kyllä hauskaa, talvella leirit ovat koulussamme. Siis erittäin kivaa ^-^. Voi mm. leikkiä hissillä, joka on normaalina koulupäivinä kielletty.
Nuorisotalollamme on tv-huone varattu mangakerholaisille, joihin kuulun. Kolme tuntia animeiden katsomista ja porukoiden kanssa pelleilyä. Lisäksi siinä on hyvä puoli, että loppu puolella iltaa voi yleensä ottaa todella rennosti sohvan käsinojalla. Siinä vaiheessa ylipirtä osa ihmisistä vain tahtoo olla vielä ylipirteämpiä kuin yleensä.

Lisäksi yksin tulee luettua paljon, oltua tietokoneella netissä ja pelaamassa StepManiaa. Netissä seuraan paria foorumia ja käyn parilla toiselle harrastamassa roolipelausta. Pari kirjekaveriakin on tullut hankittua ulkomailta ja siinä kuluu hiukan aikaa. Satunnaisesti myös soitan pianoa, jossa olen todella huono ja koitan samalla kehittää lauluääntäni paremmaksi. Musiikki on minulle osa elämää. Ja enemmän tai vähemmän säännöllisesti yritän venytellä omalla ajallani saadakseni lihakseni auki ja rennoiksi.
tallennettu
Ayreon
kupoliitti

Soot aika vahva noin rumaks jätkäks!

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 09.01.07 klo 23:35 »

Minä harrastan, kyllä, piirtämistä, mikä nyt tosiaan oli arvattavissakin. Luonnostelen toisinaan aika paljon, valmiiksi teen niistä vain ne onnistuneimmat. Viimeaikoina tosiaan on tullut piirrettyä enemmän käsin, yhdessä välissä en muulla piirtänytkään kuin tietokoneella.
Toinen, jonka voi ehkä laskea harrastuksiini on kitaran soitto. Rakas kitarani nököttää tuossa omassa telineessään tällä hetkellä nuottikansio allaan. Kitaraa olen soittanut jo noin neljä vuotta, en ole ihan laskuissa enään mukana.
Ja musiikin kuuntelu, no, en tiedä onko se harrastus vai elämän tapa, ennen sitä kuunteli vain jos sattui olemaan sillä tuulella, mutta viitisen vuotta sitten elämäni muuttui hieman, sen jälkeen olen kuunnellut musiikkia aina, kun on ollut mahdollista (alkaa hieman ärsyttämään, kun tietokoneeni äänikortti reistailee..).
Joskus pienenä kävin jumpassa, mutta siitä en toki muista mitään, valokuvia vain olen nähnyt.
Myös lumilautailua on tullut harrastettua ja oma lautakin löytyy, mutta saa vain nähdä, koska pääsee seuraavan kerran laskettelemaan, kun kelit on tällaiset.
Kesäisin yksi rakkaimmista harrastuksistani on uiminen, kun uimaan pääsen, minua ei sieltä heti pois saa. Hypin kallioilta, sukeltelen ja kaikkea hämärää :D
Toinen, mitä teen kesäisin aika paljon, on rullaluistelu. Voi, tulisi jo se kesä.. <3
tallennettu
Nanashibito
foorumisti

Profiili
« Vastaus #7 : 10.01.07 klo 00:41 »

Taekwondoa (WTF-tyylisuunta) harrastan kolmatta vuotta. Keskityn lähinnä ottelemiseen, takana neljät kisat ja kolme kultamitalia. Ihan hyvin siis toistaiseksi sujunut tuo (todennäköisesti menestykseni on johtunut vastustajien kokemattomuudesta ja yksinkertaisesta huonoudesta ottelemisessa, sillä en itsekään koe olevani mikään tappokone). Vyökokeeseenkin pitäisi mennä, mutta perustekniikkani, itsepuolustukseni ja askelotteluni eivät oikein anna myöten. Puhumattakaan itsekunnioituksesta.
Taekwondon ohella yritän kuntoilla lähes päivittäin, tarkoituksena on terveempi elämä tänä vuonna kuin edellisenä.

Luen kaunokirjallisuutta silloin tällöin. Nykyään melko harvoin ajanpuutteen takia. En suosi mitään tiettyä genreä, vaan luen mitä milloinkin sattuu. Sivuaineestani johtuen olen joutunut perehtymään jossain määrin eurooppalaisiin klassikoihin, mikä on ollut tavallaan ihan mielenkiintoinen kokemus. Ainakin se onnistui avartamaan katsantokantaani hyvän kirjallisuuden suhteen.

Pelailin ennen paljon pleikkaria, mutta sitäkään en enää ehdi tekemään, mitä nyt Tekkeniä silloin tällöin taon nollatakseni aivot. Kun vielä kulutin aikaani pelaamiseen, tein sitä lähinnä FF:ien ja vastaavien roolipelien, silloin tällöin myös satunnaisten seikkailupelien parissa.

Televisiota en oikein nykyään enää katso, sillä aika ei riitä siihenkään. Sain Lost-dvd-boksin joululahjaksi ja onnistuin tietenkin jo siihen koukuttamaan, mutta muuten en oikeastaan seuraa mitään erityistä sarjaa. NYPD Blue on ainoa, jota tulee suhteellisen aktiivisesti seurattua ihan vain sen takia, että sen tullessa olen takuuvarmasti kotona.

Kavereiden kanssa hengailukin on suurimmaksi osaksi jäänyt, sillä kavereilla on oma elämä. Kuten minullakin. Silloin tällöin tavataan ja verestetään muistoja, otetaan jopa erä snookeria. :)

Tästä tuli siis viesti siitä, mitä en enää harrasta. :P
tallennettu

心の師とはなるとも心を師とすることなかれ。
LilyAngel
foorumisti

Jos masentaa, kissa piristää!

Profiili
« Vastaus #8 : 10.01.07 klo 09:34 »

Harrastuksiani ovat piirtäminen, lukeminen sekä kirjoittaminen sekä roolipelit lähinnä netin kautta. Saanko laskea mukaan musiikin kuuntelun sekä laulamisen? Japania opiskelen ihan itsenäisesti kun olen laiska, jotta olisin saanut itseni kursseille. Voinen mainita myös sen, että opiskelen ihan vain huvikseni japanilaista taidetta.

Sitten pientä erittelyä

Haa, cosplay, tai minun tapauksessa se on usein miten crossplaytä. Useamman vuoden harrastus, vaikka en pidä siitä kovin suurta melua. Coneihin ja kouluun. Aivan, kouluun saatan toisinaan laittaa jonkun puvuistani, oli erikoinen tai ei.

Laulamisen suhteen en ole vielä päässyt varsinaisille laulutunneille mutta olen mezzosopraano. Musiikinopettajani piti minulle puoli vuotta yksityistä laulun opetusta. Laulan sitten aina missä sattuu. Englanniksi ja japaniksi, lähinnä. Soitan koskettimia. En ole saanut tunteja, lähinnä itseoppinut ja soitan paljon korvakuulolta vaikka nuottejakin osaan lukea. Sävellän muutamia omia laulujani. Lähinnä balladeja mutta kuitenkin...

Luen mangan lisäksi sitten kunnon fantasiakirjoja. Kirjailijoina Robin Hobb, George R.R. Martin sekä Brian Jacques. Edgar Allan Poe saa oman erikoismainintansa. Oikeiden kirjojen lukeminen on jäänyt vähemmälle. Liikaa kiireitä eikä niitä tiiliskiviä aina jaksa kuljettaa mukanaan kouluun. Okei, luen liikaa mangaa.

Kirjoitan runoja/lauluja mutta myös kokonaisia kirjoja. Tällä hetkellä taitaa olla yhdeksän kirja menossa. Tuota kirjoittamisharrasstusta on tullut tehtyä ala-asteelta lähtien.

Piirtäminen lienee rakkain harrastukseni. Tähän sitten luen tuon japanilaisen taiteen opiskelun. Opettelen mielelläni kaiken itse. Täällä missä asun, ei ole oikein mahdollisuutta erikoisempiin harrastuksiin. Parhaillaan piirroksiin tuhratuu sellaiset 7 päivää, jos on iso työ. Muuten saatan pärjätä puolesta tunnista 7 tuntiin. Puuväreillä tai sitten siveltimillä väritys on tapahtuva. Työn alla on sitten vaikka mitä. Kunhan saan käsikirjoituksen niin voin aloittaa sarjakuvani tekemisen.

Tästä tuli aika sekava.
tallennettu

Viikuna
foorumisti

Profiili
« Vastaus #9 : 10.01.07 klo 16:56 »

Taidanpa aloittaa edesmenneistä harrastuksista. Telinevoimistelua tuli harrastettua kolme vuotta. Olin - vaikka itse sanonkin - hyvä siinä, ja pidin lajista, mutta viimeisenä vuonna tuli joku ihme volttikammo. O.o Ajattelin pitää välivuoden, mutta jalat menivät epäkuntoon enkä enää voinut jatkaa. Kuorossa lauloin (sopraanona) vuoden, mutta ryhmämme lopetettiin.

Pianoa soitan seitsemättä vuotta ja huilua neljättä. Viimeksi mainittua soitan myös orkesterissa. Koska soitan huilua musiikkiopistolla, pakollisena pahana on musiikinteoria. -_-' Mahdanko koskaan suorittaa 3/3:sta, kun opettajamme ei ole ikinä paikalla... *tahtoo käyttää torstai-iltansa johonkin järkevämpään* Isoskoulutuksessa käyn ensimmäistä vuotta.

Parin viikon päästä aloitan näytelmäkerhon, tai joku opi-ilmaisemaan-itseäsi -juttu kumminkin... :p 

Kotona piirtelen, luen kaikkea mahdollista Tuulen viemästä Jalostamoon, ja 'puran ajatuksia kirjoittamalla'.
tallennettu

"Everything about me is turning hard..."
-Eragon
--
Brom fingered his staff. = Brom sormeili henkilökuntaansa?
Elyas
kupoliitti

Critical hit to the nads

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 11.01.07 klo 16:23 »

Olen kyllä ollut koko elämäni aika no-life... heh. 
Pienenä, joskus 3-4 vuotiaana kävin innokkaasti muskarissa, jossa siis lauleltiin ja soiteltiin ja tehtiin pienempää väkeä innostavia asioita. Parin seuraavan vuoden aikana kävin aina välillä erilaisilla kuva- ja sanataidekursseilla.
Kun muskari oli minusta vain pikkuvauvoille, siirryin lastenjumppaan.
Kouluun tultaessa aloitin kauan ihailemani harrastuksen, taitoluistelun, jota harrastin noin 5 vuotta. Kolmannella aloitin myös pitkäikäisimmät maksulliset harrastukseni, eli koripallon (7v) ja pianonsoiton (7v) Pianonsoittoa tosin harrastan vieläkin tulostamalla nuotteja ja soittelemalla niistä tai korvakuulolta.
Ainut "maksullinen" vielä tänä päivänäkin elävä harrastukseni on kuvataidekoulu, jossa käyn nykyään viidettä vuotta. Koska muutama kaverinikin on siellä, ja joskus tuntuu olevan jopa turhan hauskaa, siihen riittää vielä intoa.

Tällaisia "maksuttomia"kin harrastuksia löytyy nipullinen, joista tärkein on piirtäminen. Listalta löytyy myös erinäisiä roolipelejä (Paperilla, pöytäroolipeleinä, larp), cossaus ja loputtomiin jatkuva selkänikamien puudutus Pleikkarin äärellä. Ja jos sitä voi yhtään harrastukseksi sanoa, nukkuminen ja varsinkin uniennäkeminen, koska tiedostan olevani unessa, voin tehdä niissä mitä tahdon. Parasta vapaa-ajan viihdettä :D
tallennettu

Mahdollisimman siisti kala vasemmalla.
Shiwori
foorumisti

i will come back tomorrow / and try living again

Profiili
« Vastaus #11 : 14.01.07 klo 12:51 »

Joskus olen ollut jossain muskarissa ja satujumpassa pienenä. Futista harrastin pari vuotta, olisiko ollut 2.-4. luokalla. Samaan aikaan aloitin partion muistaakseni. Lopetin kai ollessani viidennellä. Pianoa soitin neljä vuotta, lopetin neljännen luokan jälkeen.

4. luokalla pyrin musiikkiopistoon ja aloitin vetopasuunan soiton, jota jatkan edelleen. Ikävä kyllä joudun käymään musiikin teorian tunneilla, joita vihaan syvästi. Soitan myös puhallinorkesterissa.

Kuudennella aloitin tenniksen, jota jaksoin pari vuotta. Seiskalla soitin muutaman kuukauden rumpuja bändissä, mutta lopetimme soitettavan materiaalin puutteessa. Viime syksynä aloitin uudessa bändissä (rumpalina) ja olemme pysyneet koossa ainakin tähän asti. Syksyllä aloitin myös brasilialaisen jujutsun, josta tykkään paljon. Olen ainut tyttö junnuissa. :D

Lisäksi luen paljon, piirrän, kuuntelen musiikkia ja kirjoitan biisejä yms. Talvella laskettelen (suksilla) mahdollisuuksien mukaan ja lautailenkin joskus.
« Viimeksi muokattu: 14.01.07 klo 15:07 kirjoittanut Shiwori » tallennettu

today is my life now here / yesterday i lived somewhere / i don't remember where / tomorrow / now i don't really know / where i am
JunioRcmf
foorumisti

Profiili
« Vastaus #12 : 14.01.07 klo 14:55 »

No omiin harrastuksiini kuuluu, animen ja mangan lisäksi, piirtäminen, Magic: The Gathering-korttipeli, konsoli- ja pc-pelien pelaaminen (aloitin juuri Maple Storyn, sulkapallon peluu kesällä, leipominen ja viime kesänä aloitin harrastamaan tennistä, mutta se vaatii vielä todella paljon harjoittelua ^^'.
Koiran kanssa käyn lenkeillä ja talvisin hiihtämässä satunnaisesti (tänä talvena ei ole vielä ollut tarpeeksi lunta hiihtämiseen), mutta niitä en harrastuksiksi laske, koska se on vähän sama kuin, että kuuntelen musiikkia vaikken sitä harrastakkaan.
tallennettu

Anime- & Manga-listani.
Kirsikkamehu
kupoliitti

All we need is fantasy

Profiili
« Vastaus #13 : 14.01.07 klo 15:10 »

Pienempänä kävin muutaman kerran baletissa, mutta se oli mielestäni niin tylsää että tyssäsi jo alkuunsa.
Olen harrastanut ratsastusta kaksi vuotta, mutta lopetin, kun minua purtiin lähes joka tunti emmekä edenneet noin vuoteen...
Kuviksessa kävin pari tuntia, mutta enhän minä siellä mitään osannut niiden Da Vincien keskellä...
Partiota kävin viisi vuotta ja lopetin koko 5 vuotta kestäneen kiusauksen takia.
Nyt kävin eilen ensimmäistä kertaa hiphop-tanssitunnilla, ja opettaja, tyypit ja liikkeet olivat tosi kivoja. Siellä on kaksi luokkalaistani tyttöä. Tykkään tanssimisesta ja olen aika hyväkin... Vaikka itse sanonkin :D Hyvää musiikkia!
Vapaa-ajalla veltostun koneella, piirrän ja luen.
tallennettu

毎日大好きなの。

18.9. ~This is the sound of my remedy~
Nikuchu
foorumisti

thunder sh0ck. #

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 14.01.07 klo 17:12 »

Hui, minulle tulee aina ahdistus, kun puhutaan harrastuksista. Harrastin seitsemän vuotta sulkapalloa, mutta tajutessani, että pelaan sitä vain kuntoni vuoksi, en niinkään sen itse lajin vuoksi, päätin lopettaa noin vuosi sitten. En oikein tiedä voiko piirtämistä pitää tapauksessani edes harrastuksena, mutta joo.
Juokseminen on ainut päivittäinen vakituinen (nukkumisen ja dataamisen ohella) "harrastukseni", on se niin kivaa mennä tuonne yöhön juoksemaan ja ajattelemaan jotain ihan omia :D
tallennettu

Aqwa. Sana joka ei tarkoita mitään.
Cineya
★ suriseva ja sininen
oekakivalvoja

aaaaaamphiooon!

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 24.01.07 klo 16:59 »

Olen rakastanut piirtämistä niin kauan kuin muistan, joten se on vakituinen harrastus, jonka toivon jatkuvan tulevaisuudesssakin. Anime- ja mangatyylillä aloin piirtää vasta myöhemmin, joskus 2002 vuonna kenties. En muista tarkalleen.

Telinevoimistelua olen harrastanut jo vuosia. Tykkään paljon enkä ole vielä lopettamassa. Toisinaan on hankalaa päästä paikan päälle, kun ei ole omaa kyytiä ja bussin aikataulut eivät sovi, mutta pyörällä olen talvella jäälläkin jo jonkin verran ajanut, joten pyöräilynkin voisi luetella harrastuksiin.

Pianonsoittoa ja kilpatanssia harrastin alakoulussa vähäsen, mutta tanssiminen jäi kokonaan, koska en tykännyt lajeista, joita tanssimme. Pianonsoittoa en sanoisi harrastukseksi, mutta toisinaan soittelen joitakin lempikappaleitani.
tallennettu

kalamushenki
kupoliitti

d_o kalamushenki

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 30.01.07 klo 09:06 »

Hoo, harrastan paljon ja liikaa. (Ottaen huomioon, että käyn vaativaa lukio-linjaa [IB], jolloin on suositeltavaa karsia  [lopettaa] kaikkea koulun ulkopuolista elämäänsä)

Animeskenestä tutut harrastukset pyörii mukana, eli fanart, fanfic, cosplay ja fancomic [doujinshi].  Kaikkia sekä tekemisen, että lukemisen/katsomisen/fanittamisen kannalta.

Sen lisäksi luen paljon kirjallisuutta, kirjoitan itsekin. [Runoja, novelleja ja romaaneja] Yritän rääkyä bändissä, joka tosin on vielä lapsenkengissään. Tuhlaan aikaani no-lifettämiseen lähinnä  devissä, lj:ssä, mesessä/galtsussa ja last.fm:ssä. Luojan kiitos,  irkkaamiseen en ole jäänyt koukkuun, vaikka joskus on tullut muutamisen kuukautta kokeiltua.

Käveleminen on kivaa, samaten ystävien tapaaminen + sitä seuraava juhliminen.
Kuuntelen  paljon musiikkia ja rakastan käydä keikoilla/festareilla.
Ja joskus kun olen  tarpeeksi motivoitunut käyn salilla, joskus myös joogasin ja  harrastin meditaatiota.  (Toivon, että pystyn aloittamaan molemmat uudelleen lukion jälkeen..)

Ainiin, Larppaaminen on kanssa  pirun kivaa, sitten olen myös  (nykyään erittäin epäaktiivinen) jäsen Joensuun animeseurassa, JOTKUissa [JOTKUT].
En keksi muita aktiivisia harrasteita, mutta ehkäpä tuossa oli jo riittävästi.
tallennettu

Arrogance - The only dependable thing about future is uncertainty.
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 31.01.07 klo 23:32 »

Harrastaminen on minulle aika vieras termi, sillä teen pitkälti koko ajan jotain. Mutta harrastuksiksi lueteltavia asioita on kyllä, joten laitetaanpas muutama tänne.

Liikunta on osa elämääni, ollut siitä lähtien kun neljä-viisi vuotta sitten hoksasin, ettei silloinen ylipainoni lähde itsestään mihinkään. Vuosisadan oivallus... Aloin liikkua ja syömään oikein ja kappas, minusta tuli hoikka ja terveempi. On se kyllä ihmeellistä. Liikunta on suuri rakkauteni (tai riippuvuuteni jos vanhemmilta kysytään) ja harrastan lähinnä pyöräilyä, aina säiden salliessa ulkona mutta nyt pakkasella omassa pyörässä ei vaihteet toimi eikä ole hajuakaan miksi. o_O Onneksi on kuntopyörä kotona. Pyöräilen ympäri vuoden ja kaikkialle jos vain mahdollisuus on. Useimmiten teen lämpimillä keleillä Helsingin ostosreissunikin pyörällä, matka on yhteen suuntaan n. 1 tunti 40 minuuttia reippaalla vauhdilla. Ja kivaa on! Yleensä poljen ulkona tunnista puoleentoista, sisällä tunnin. Sisällä katson samalla jotain musiikkivideoita DVD:ltä tai Euroviisuja, musiikki on olennainen osa liikuntaani. Joskus käynmyös hölkkäämässä mutta polvilihakset ovat liian heikot ja kipeytyvät nopeasti asfaltilla. Tarvitsisin todella hyvät lenkkikengät mutta ne maksavat maltaita, joten joudun odottelemaan töihin pääsyä.

Teen myös pientä lihaskuntotreeniä kotona, timmit lihakset eivät ole minulle järin tärkeä asia mutta jos pikkuisen saisi voimaa lisää ja kiinteytyisi edes hieman, ei se häiritsisi. Kaksi kertaa viikossa vedän tätä treenia, noin 45 min. Vatsalihaksia, jalkakyykkyjä, selkälihaksia, puntteja monipuolisesti, punnerruksia ja muita helppoja kotitreeniin sopivia. Ei tarvitse mennä salille saadakseen tuloksia aikaan jos ei hae suuria muskeleita vaan peruslihaskuntoa. Personal trainer lupaili, että parilla kerralla viikossa saattaa jo kesällä näkyä jotain tuloksia. ^^ Liikunnan kanssa ei sovi olla kärsimätön.

Liikunnan lisäksi luen todella paljon. Rakastan kirjoja, erityisesti fantasia on sydäntäni lähellä, mutta lähes mikä tahansa hyvä kirja voi temmata mukaansa. Tämän hetkinen rakkauteni on Johanna Sinisalon "Ennen päivänlaskua ei voi", upeinta pitkään aikaan. Olen usein kirjastossa penkomassa hyllyjä ja kertomakirjallisuuden lisäksi luen novelleja, ylioppilasaineita, asiatekstejä, kuvauksia eri maista ja kaupungeista, kulttuuri- ja kielioppaita, uskonto- ja elämänkatsomusaiheisia teoksia, astrologiaa, etiikkaa ja psykologiaa... Kaikkea mahdollista. Olen viime aikoina perehtynyt läheisesti islamin historiaan ja modernin islamin maailmaan. Olen kiinnostunut monista asioista, joten olen lähes kaikkiruokainen.

Ja sitten töhriminen eli piirtäminen. Olen piirtänyt ihan pikkunaperosta asti, niin kauan kuin kynä on pysynyt kädessä ja piirtelen nykyäänkin paljon. En pidä digitaiteesta sillä se tuntuu huijaukselta ja epäaidolta. Pidän vesiväreistä, akvarelliliiduista, tusseista ja rasteroinnista. Piirrän usein naishahmoja sievissä asuissa, sillä rakastan pukujen piirtämistä ja suunnittelua. Kansallispuvut ovat erityisen kivoja, koska niissä on paljon yksityiskohtia. Olen pienen piirin sisällä varsin tunnettu erittäin tunteellisista töistäni. Tai siis pikemmin tunneilmaisultaan voimakkaista töistä. Olen perfektionisti mitä piirtämiseen tulee ja haluan kunnianhimoisesti hyvään ammattikorkeaan.

Tee. Juon teetä harrastuksena. Tee on hyvää. Rakkauteni on sitruunamausteinen mustatee, mutta yleisesti ottaen kaikki teemaut kelpaavat. Makeutusta en käytä paitsi joskus äidin luona hunajaa, mutta maitoa ilman en osaa juoda. Vihreä tee tosin menee hyvin ilman maitoa. Minulla on valtava kokoelma eri teelaatuja, ja monet seisovat kaapin edessä kymmenen minuuttia yrittäen valita mitä sitä ottaisi. Olen jotenkin addiktoitunut, juuh.

Ja sitten myös kirjoitan paljon. Novelleja aina välillä, runoja sitäkin useammin. Annan lähinnä vain läheisimpien ystävieni lukea runojani, sillä ne ovat usein kovin henkilökohtaisia ja päästävät minusta esille piirteitä, joita ei muuten näe. Kirjoitan sekä suomeksi että englanniksi, riippuen runosta. Joskus ajatukset tulevat ulos toisella kielellä, joskus taas toisella. Novellit ovat lähes aina suomeksi. Olen voittanut Yritys Hyvä-kirjoituskilpailussa stipendin vuosi sitten ja äidinkielen opettajat tuntuvat jostain syystä pitävän kirjoituksistani, joten taidan osata jotain. Olen pilkunviilaaja kieliopin ja kirjoitusasun suhteen, joten virheitä teksteistäni ei usein löydy. Ärsyttävää, eikö? Mutta piirtäminen ja maalaaminen ovat pääilmaisukeinoni, usein vain kirjoitan kuvallisten töiden taustatueksi. Kaksi eri tapaa ilmaista itseään ja samaa teemaa.

Opiskelen kieliä harrastuksena, japania joka torstai lukiolla ja muita milloin mitenkin. Ja joka toinen tiistai jumitan Setan toimistolla syömässä keksejä ja juomassa hävyttömästi Setan teevarastot tyhjiksi. Okei, teen minä siellä ihan oikeastikin jotain mutta se ei oikeastaan ole yhtä mielenkiintoista kuin keksit ja tee.

Minä tosiaan teen jotain lähes koko ajan. Mutta taidejuttujen jälkeen nukkuminen on kyllä suosikkiajanvietettäni, sitä ei voita mikään. Paitsi ehkä kupillinen sitruunateetä, riippunee vuorokaudenajasta ja olotilasta. Koirakin minulla on, mutta sen kanssa leikkimistä ja sen hoitamista ei lasketa harrasteeksi, sillä se on velvollisuus ja etuoikeus. Lemmikkiä ei voi omistaa - sinulla on vain etuoikeus päästä osalliseksi sen elämään. Eihän ihmistäkään voi omistaa.

Menen tästä harrastamaan nukkumista!
tallennettu

Rasmus
foorumisti

Profiili
« Vastaus #18 : 01.02.07 klo 18:56 »

Harrastan pojille ei niin yleistä lajia, nimittäin ratsastusta. Perheessäni kaikki ratsastavat, jopa isäni. Pidän lajista, koska siinä pääsee tekemisiin eläinten kanssa. Mukavaa siinä on myös, että se on palkitsevaa ja monipuolista.
Harrastaisin muutakin, jos sattuisin keksimään sopivan harrastuksen. Saatan joskus kokeilla itsepuolustuslajeja, sillä ne kuulostavat mielenkiintoisilta.
tallennettu

"Hi everybody!" -Dr. Nick
Kunham
foorumisti

Kunham Choi <3 Kyumin Kwon

Profiili
« Vastaus #19 : 01.02.07 klo 19:28 »

Capuccino. Rakastan capuccinoa (kirjoitinkohan oikein? O_O) Juon koulussa vähintään neljä kuppia päivässä. Niin ja juon vain vahvana.

Piirtäminen on ykkösharrastukseni. Olen "tuhlannut" paperia siitä lähtien, kun näin kynän ensimmäisen kerran. Olen myös kahdessa kuvataidekoulussa, mutta olen kyllä sitä mieltä ettei niistä ole mitään hyötyä. Siis kun ei siellä opi mitään. Rakastan piirtämistä. Harrastan sarjakuvien piirtämistä ja joskus niitä julkaisenkin, mutta aika harvoin tulee sellaista "julkaisukelpoista".

Manga ja anime on ehkä sittenkin ykkösharrastukseni. Manga=elämäni. Anime=elämäni. Olen aivan täysi manga- ja animefani. Huoneeseeni maalasin sängyn yläpuolelle lattiasta kattoon olevan Kunham Choin. Joskus minua sanotaan friikiksi mutta ei se haittaa kun sanon itsekin olevani mangafriikki. Niin ja manhwa on myös todella ihanaa!

Pesäpallo on liikuntaharrastukseni seurassa. Tästä en pidä niin paljoa mutta äitini (huokaus) ei halua että lopetan. Hylly on täynnä kaiken maailman pystejä ja mitaleja.^^ Hyödyllinen harrastus. No ei vaineskaan. ^^
Tätä olen harrastanut 6 vuotiaasta asti. Niin ja mailastani kyllä näkee, että rakastan mangaa ja animea. Harrastan myös muuten liikuntaa itekseni. Vaikka minun ei kyllä pitäisi liikkua enään niin paljoa. Olen noin 10 kiloa alipainoinen mutta en voi sille mitään kun olen vain näin lyhyt ja hentorakenteinen..

Kirjoittaminen on myös yksi harrastuksistani. Olen aina pitänyt kirjoittamisesta ja kirjoittelen tarinoita kotona huvikseen. Ja kieliopillisten virheiden kannalta olen aivan kamala pilkunviilaaja. Aina huomaittelemassa kavereille että tämä ei nyt kyllä mene näin vaan se menee näin. Isänikin virheitä saan aina korjata. Muiden kielioppivirheiden korjaaminen alkaa olla minulle jo pakkomielle.^^ Jos vaikka joku maikka kirjoittaa taululle sanan väärin niin minä käyn sen korjaamassa maikan silmien edessä. Ihme kyllä maikat aina pitävät kirjoituksistani joten olen kai hyvä kirjoittaja..^^

Eläinten hoitaminen kuuluu tavallaan myös harrastuksiini, koska lemmikkini vaativat niin paljon huomiota, että päivässä menee helposti kolemekin tuntia
lemmikkien kanssa. Niin, tai yössä. Kissat ovat yöaktiivisia ja niiden kanssa pitää "riehua" yöllä ja liskot ovat päiväaktiivisia joten päivällä. Eihän tätä kyllä tavallaan voi harrastukseksi laskea mutta kirjoitinpa se kuítenki tähän.^^

Warhammerit. Harrastan myös warhammereilla pelaamista. Käyn usein turnauksissa ja joskus olen voittanutkin jotain sieltä. Minulle on onneksi siunaantunut hyvät maalaajan lahjat joten miniatyyrien maalaaminen ei tuota kohdallani oikeuksia. Mulla on sitten liskoarmeija jos jollakin muullakin olisi näitä..

Luen
myös todella paljon. Luen kauhukirjoja (lähinnä goosebumpseja joita keräilen), mangaa ja manhwaa. Koulussa meidän pitää lukea baskervillen koira äikäntunnilla niin kun muut olivat päässeet hikisesti sivulle 22, minä olin jo sivulla 89..^^ Olen aina ollut todella nopea lukemaan. Äikänmaikkakin oli aivan hämmästynyt. Ja toisenkin kerran sain hämmästytettyä äikänmaikan: Lainasin 300 sivuisen kirjan koulun kirjastosta kun meidän piti lukea kirjaa sillä tunnilla, maikka otti 260 sivuisen kirjan ja minä luin sen 300 sivuisen kirjani 40 minuutissa.

Tässä tekstissä on varmaankin miljoona virhettä mutta älkää välittäkö siitä.. Olin väsynyt kirjoittaessani tätä. ^^
Niin ja ihan mukava jos jokku jaksaa lukea tämän elämän pitkän tekstin.

Tuli aika sekavaa tekstiä.. Väsyneenä ei pitäisi kirjoittaa. Tässä on teille todiste siitä.
tallennettu

manga = elämä
manhwa = elämä
anime = elämä
Sivuja: [1] 2 3  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.042 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste