sisällön alkuun
19.11.2017 13.50 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Kotimme on liikkuva linna."

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 5  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuka on suosikkimangakanne?  (Luettu 52703 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kalamushenki
kupoliitti

d_o kalamushenki

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 09.02.07 klo 01:21 »

Äh, vaikea ...

ABe Yoshitoshin töitä rakastan aina,  mutta kovin montaa mangaa en kyllä ole lukenut. Mitä nyt Night of Fabricationin ja Haibane Renmeitä.
Kyohiko Azuman työt ilahduttaa aina ja pidän muutenkin hänen otteestaan- mu-utta, jos taiteellisista (ja tarinankerronnallisista) seikoista lähdetään liikkeelle lempityyliäni edustaa ainakin Matsuri Akino (Totta kai se tulee ensimmäisenä mieleen, kun olen vieläkin ihan täpinöissä kun sain kuulla että PetShop of Horrorsille tulee jatkoa), Kouta Hirano ja Yuichi Kumakura.

Muitakin varmasti on, muttei nyt tule mieleen...

tallennettu

Arrogance - The only dependable thing about future is uncertainty.
Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 09.02.07 klo 17:12 »

Arina Tanemura on ehdoton suosikki. Pidän hänen taiteestaan ja tarinoista kovasti. Bisco Hatori on myös hyvä. Oikeastaan kyllä pidän kaikista mangakoista. Jokaiseesa sarjassa on jokin hyvä piirre josta pidän, joten suosikkeja on vaikea luetella, mutta Tanemura on paras.
tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
Shaya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #22 : 25.02.07 klo 14:40 »

Suurimmaksi suosikikseni nousee Sailor Moonin luoja Naoko Takeuchi, jonka taide ko. sarjassa on aivan käsittämättömä kaunista! Ei liian pikkutarkkaa, ei liian sotkuista, hän antaa kynän lentää ja tarinakin on aivan kaunis kaikessa ihanuudessaan: suloisuutta, vakaviakin hetkiä ja romantiikkaa <3 Harmittaa vain, ettei hänen töitään ole ilmeisestikään käännetty sen enempää englanniksi, esimerkiksi "Codename wa Sailor V", "Love Prism" ja muut voisivat todella kiinnostaa tätä fania.

Toinen suosikkini sitten on Yuu Watase, jonka joku täällä taisikin jo aiemmin mainita. Hänen käsialaansa ovat mm. Fushigi Yûgi -tarinat, Alice19th, Ceres, jne. Itse luen Alicea ja kumpaakin Fushigi Yûgi -tarinaa. Hänellä on myöskin kaunis piirtojälki, mutta enemmän puhuvat hänen tarinansa erilaisissa fantasiamaailmoissa. Ja lisää romantiikka ja huumoria! ^^
tallennettu
francesc
Vieras
« Vastaus #23 : 19.03.07 klo 15:04 »

Itse olen täysin rakastunut Riyoko Ikedan teoksiin. On tullut luettua ja katseltua ja hypetettyä kaikenlaista siltä naiselta. Suosikkeina Oniisama e ja Rose of Versailles, Claudine ja Orpheus no Madokin ovat mahtavia...

Itseäni näissä viehättää se elämisen keveyden tuntu, vaikka draamaa riittääkin. Pidän Ikedan huolettomista poikatyttöhahmoista ihan mielettömästi. Kaoru no Kimi Oniisama e:stä on ikuisesti yksi suosikeistani.

Piirostyylikin miellyttää simmuani. Ne ylipitkät shoujojalat, isot silmät ja ripset, hennot varret, punaiset pehmeän näköiset huulet, ah, upeaa.

Kauniin kaunista Ikedaa!
tallennettu
Chompp
Vieras
« Vastaus #24 : 04.04.07 klo 18:18 »

Akira Toriyama
Kukapa ei Toriyamaa tuntisi. Dragon Ball on tullut luettua läpi, mutta enköhän selittänyt siitä jo aivan tarpeeksi Dragon Ball:in omassa topicissa. Olen myöskin lukenut Toriyaman tekemät Kajikan ja Sandlandin. Kieltämättä esim. ainakaan Kajikassa piirrostyyli ei ole aivan täydellistä, mutta Toriyama on saanut näihin kahteen tarinaan samaa tunnetta kuin Dragon Ballin alkupään pokkareissa ja niitä on hauska lukea. Joku voi tietysti sanoa, että ne muistuttavat idealtaan liikaakin Dragon Ballia, mutta minä kyllä tykkäsin. Toivottavasti Toriyaman tuotoksia suomennettaisiin lisää.

Eiichiro Oda
One Piece on tällä hetkellä oma suosikki sarjani ja herra Oda suosikki piirtäjäni. Vaikka pidänkin Odan tavasta piirtää, One Piecessä eniten pidän sen tarinasta ja huumorista. One Piece vain yksinkertaisesti vangitsi mielenkiintoni niin, että joka ikinen chapteri on pakko lukea heti kun se ilmestyy ja suommenetut pokkaritkin ostan samantien kun näen uusimman lehtihyllyssä.

Kaoru Mori
Morin tuotannosta en tiedä muita sarjoja kuin Emman, jota sangatsumanga paraikaa julkaisee, mutta vaikka kokemukseni onkin näin ollen hieman suppeaa pidän häntä silti yhtenä lempimangakoistani. Emma on hyvää vaihtelua tällaiselle romantikolle, joka lukee enimmäkseen vain shounen mangaa :) Morin kädenjälki on mukavan selvää ja tarinaa on mukava lukea sekä pidän myöskin Emma -sarjan miljööstä kovasti.

Kouta/Kohta Hirano
Hellsing, ai että siinä on loistava manga :) Hiranon piirrosjälki on aivan loistavaa ja Alucard on aivan erinomainen hahmo. Olen yleensäkin pitänyt vampyyri tarinoista, joten Hellsing sopii minulle täydellisesti. Eipä kai siitä sen enempää.
tallennettu
Iwa
Vieras
« Vastaus #25 : 09.04.07 klo 02:49 »

Itse olen täysin rakastunut Riyoko Ikedan teoksiin. On tullut luettua ja katseltua ja hypetettyä kaikenlaista siltä naiselta. Suosikkeina Oniisama e ja Rose of Versailles, Claudine ja Orpheus no Madokin ovat mahtavia...

Itseäni näissä viehättää se elämisen keveyden tuntu, vaikka draamaa riittääkin.

Ikeda nyt onkin mestari. :) Taatusti hyllyssäni olisi muutakin Ikedaa kuin Rose of Versailles ranskaksi mutta kun Ikedan sarjoissa ei kaikissa ole furiganoja (?) ja niittä (suomi, oi suomi olet upea kieli!) ei tule kyllä lukemisesta mitään. Vasitenkin Orpheus no Mado olisi herkkua. Claudine...! on hieno! Vai että elämisen keveyttä - itseeni pureee paremminkin Ikedan überraskas draama. Oi sitä draamaa! Suosittelen katsomaan Onii-sama he...-animen, siinä on ihanaa, tiivistynyttä angstia. Hana no Saint-Just -sama!

Miten kummassa on onnistuttukin pakkaamaan vaivaiseen kolmeen kirjaan (tai kahteen wideboniin) noin paljon juonta, kun joissain Shounen JUMP!-sarjoissa ei ole vielä kymmenenkään kirjan jälkeen usein tapahtunut yhtikäs mitään. 
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 klo 03:50 kirjoittanut Iwa » tallennettu
raidat
foorumisti

Berries

Profiili
« Vastaus #26 : 27.04.07 klo 09:15 »

Tanemura Arina. Käsittämättömän kauniita hahmoja ja piirrostyyliä, mutta on silti yksi asia ylitse muiden:
Tanemuran hahmoilla on niin syvät ja jotenkin todentuntuiset (siis ei realistiset vaan todentuntuiset XD) taustat ja ymmärrettävät tunteet... Ja kun monet ovat haukkuneet Jeannea huonommaksi kuin Kyoko, niin itse olen kyllä toista mieltä. Kamikaze Kaito Jeanne on ollut suosikkimangani jo vuoden, vaikka olenkin moniin muihin mangoihin tässä välissä tutustunut. Tanemura myös vaikuttaa ihan suhteellisen mukavalta ja asialliselta ihmiseltä. Kyokoon en varmaan aio kajota koskaan (tai ainakaan todella pitkään aikaan), koska kerran sen kirjastossa luin ja totesin, ettei ollut kovin hyvä. Kun Full Moon wo Sagashite alkaa ilmestyä suomeksi aion ostaa koko sarjan, sen verran hyvältä kuulostaa :-) Julkaisisivat vielä I O Ninkin *aah* -Mutta ehkä se olisi jo liian suurta hemmottelua-
tallennettu

Sweet berries!
Minsvo
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 22.05.07 klo 14:42 »

Yuu Watase! Hän piirtää niin suloisesti, ja ilmeet/tunteet erottuvat hyvin selvästi. Hän on toteuttanut kaikki hamot niin taitavasti. Varsinkin Nurikon, joka on lempihahmoni Fushigi Yuugista.
tallennettu
Heecaroo
foorumisti

Tervetuloa Mansikkametsään~

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 16.09.07 klo 10:26 »

Ylivoimaisesti Calmp, jonka perässä tulevat varmaankin Arina Tanemura, vaikkakin tarinat ovat aika tyhjiä hänellä. Yuu Watasenkin tyylistä pidän. Hän piirtää mielestäni upeasti ilmeet, silmät ja hiukset. Pidän kovasti myös Eichiiro Odasta.
tallennettu
choutarou
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 16.09.07 klo 14:54 »

Minase Masara osaa piirtää erittäin kauniisti ja juonetkin ovat miellyttäviä. Englanniksi häneltä on tähän mennessä julkaistu Lies & Kisses sekä Empty Heart.
Yamada D. Yonezoh aka Nekota Yonezou on toinen suosikkini. Itselle tuli tutuksi lukuisten Prince of Tennis doujinshien kautta, mutta ensi vuonna julkaistaan englanniksi hänen itsensä kirjoittama In Gods Arms. Oma avatarini on kyseisen mangakan käsialaa.
Sakuragi Yayan piirrokset ovat myös minun silmääni ihastuttavia, ja henkilöhahmot lähes aina myös. Koi Cha no Osahou julkaistaan keväällä 08 englanniksi, mutta lopullista nimeä ei ole toistaiseksi päätetty.
Kaikki kolme edellistä edustavat yaoi genreä. o__x'
tallennettu
Maria
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 16.09.07 klo 17:21 »

Härregud, Kaori Yukia ei ole vielä mainittu? Innostukseni hänen piirtämäänsä Godchild-sarjaan lähti siitä, kun Tsukada arveli minun lukevan Yukin sarjoja siellä Millaiseksi kuvittelet edellisen kupolistin-ketjussa, vaikken oikeasti lukenut, ja sitten menin wikipediaan, ja sitten menin Helsinkiin, ja sitten menin Finncomicsiin ja sain sydärin kun huomasin hyllyssä Godchildit. Luin ykkösen, luin koko sarjan ja rakastuin loppuelämäkseni. Aamen. Kiitos Tsukada. :pienempikuinkolme: Niin ja Yukin piirtotyyli nyt vaan iskee. Bishounen!

Kouyu Shurei on myös valloittanut sydämeni. Hänen piirtämänsä Alichinot ostin Animeconin yhteydessä, ja upean yksityiskohtainen jälki miellyttää silmää, oh it does.
Bishounen!

Oh, ja Gōshō Aoyama rokkaa Salapoliisi Conanien rikosten takia. Oh, ja Kazusa Takashima piirtää ylikauniisti myös. En silti mene sanomaan mitään yaoi-sarjojen "omaperäisistä" juonista .. hehs. Bishounen!
tallennettu

"Tiedän. Vaarallista on myös nousta aamulla sängystä ylös, ylittää katu ja työntää naama tuulettimeen."
Reiko
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 25.09.07 klo 18:10 »

Haruka Minami! Rakastan hänen piirtotyyliään ja hänen välillä shotahtavat sarjat on mukavan sokerikuorrutteisia, mutta ei kuitenkaan yhtään liikaa. Vaikka ereissä sarjakuvissa hahmot ovat lähes identtisiä (ukeilla on yleensä tumma lyhyt tukka jne. :D), ei se minua häiritse, koska tarinat ovat mielenkiintoisia ja -krhm- tarinan pääosaan päästään sopivan nopeaa.<3
tallennettu
Mysha
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 26.09.07 klo 08:20 »

Rakastan yli kaiken Yukito Kishiroa, Gunnmin tekijää. Miten kukaan voi piirtää niin paljon ja yksityiskohtaisesti... Tarina meni kyllä vähän puuroksi jossain vaiheessa, mutta viimeinen vola oli taas täyttä rautaa.
Toinen suosikkini on Kenshinin piirtäjä Nobuhiro Watsuki ja aivan samasta syystä kuin edellinenkin. Tässä vain vetoaa tämä aivan eri aikakausi.
Kummallakin on oma selkeä tyylinsä, jotka erottaa massoista jo kaukaakin. :)
tallennettu

AnsKu
foorumisti

Stayin' alive

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 01.10.07 klo 15:19 »

Njah, kaipa täytyy tunnustaa Hiromu Arakawa lempi mangakakseni. Yuu Watase on hyvä, kuten myös Arina Tanemura, mutta jotenkin se sydän sykkii Arakawalle (liekö vika FMA :ssa) :D
tallennettu

~+'Ichigatsu no aoi tsuki
..~Asa yake kakushite yo...
..*~Owaru hazu no nai..+~'
+¨~Yoru ni yasashii yoake...'+~
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 02.10.07 klo 01:10 »

Niitä on monia suosikkeja tullut vuosien varrella. Olen unohtanut kokonaan joitain mangojakin kun ei lue enään mitään. Ei vain satu kohdalle.

Haruhiko Mikimoto mangaka, kuvittaja ja hahmosuunnittelija mm. Macross, mangakana sarjassa Marionette Generation.
Hänellä on todella suloinen tyyli. Tykkään hänen akvarellikuvien märkää märälle- ja kuivat-tekniikan yhteiskäyttöä kuvituksissa. Todella pehmeitä suloisia värialueita ja samassa kuvassa silti teräviä alueita. Linkki esim.
Mangassa on hyvin hänen  tyylinsä mukainen kuvitus vaikka onkin mustavalkoinen. Jos on lukenut hänen sarjakuviaan niin sen vain huomaa.

Katsuhiro Otomo mangaka. Sarjakuvat ovat eeppisiä tarinoiltaan ja kuvitus hyvin yksityiskohtaista. Kaikkihan nyt Akiran tietävät mutta häneltä on tunnettu myös sellainen sarjakuva kuin Domu. Tyyli piirtää ihmisiä on realistisempi kun tavanomainen ihmisten käsittämä mainstream "manga-tyylin". :P Burb.

Masamune Shirow (btw [Masamune Shiroo]) Kaikki tietävät Ghost in the Shellin? Ihan varmasti tietävät. Olen lukenut eri sarjoja tuon edellämainitun lisäksi. Vähän vanhempaa tuotantoa. Uudemman kuvitukset ja sarjakuvat on hienoja. Niihin on lisätty 3D-mallinnuksia yksityiskohtiin. See more link (lapsille haitallista sisältöä, ei teille nassikat)
Niin siis Masamune Shirow on tunnettu seksikkäistä pin-up kuvista (joskin anatomisesti yliluonnollisia). Väritystapa, kuvitus ja tyyli ovat minusta hienoja mutten kyllä fanita sitä. Tykkään vain.

Akira Toriyama Dragon Ball ja DBZ ovat suosikkisarjojani ja myönnän sen häpeilemättä. Manga on vain tosi hauska ja sitten kun koko sarja muuttuu mätöksi niin hyvin mielenkiintoinen. Tyyli on ihanan omaperäinen, tykkään.

Ozamu Tezuka Meinasin unohtaa tämän. Rakastan Tezukan tyyliä. Se on niin söpöä ja lapsekasta. Hänen mangaansa perustuva anime, Metropolis sai minut kiinnostumaan herran tuotannosta. Luin ensin Black Jackia, sitten Asrto Boy ja viimeiseksi sarjaa niemltä Adolf. Niin ihastuttavan vanhanaikainen tyyli, se vain kolahtaa minuun.

Hitoshi Okuda Animeen perustuva sarja, No Need for Tenchi on niitä alunalkaen ensimmäisiä sarjoja mitä luin. Tosi hauska ja mielenkiintoinen. Hänen tyylinsä pohjalta opettelin "manga-tyyliä" joskus ylä-asteella :P Ihan kiva tyyli sanon.

Lisään vielä jotain kun muistan lisää.

70-luvun shoojo-tyyli. Niin rakastettavaa. <3
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 12.02.08 klo 08:26 »

Luulin vastanneeni tähän.

Kiyohiko Azuma
M-mm! Kaupunkimiljöön taustat ovat ehdoton suosikki.

Kentaro Miura
Miuran koko ajan kehittyvä tyyli piirtää halkeava ruumis ja siitä lentävät suolenpätkät on aina ilo silmille.

Osamu Tezuka
Aloitin juuri Black Jackin.

Katsuhiro Otomo
Akiran olen lukenut, piirrosjälki on pysäyttävää.
tallennettu

Roiga
kupoliitti

Ennen valistin kansaa nimellä Ninryoga...

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 12.02.08 klo 08:46 »

-Lord of ecchines and king of fanservice: Ogure Ito, tunnetaan paremmin nimellä Oh! Great

-George Morikawa: Miehen kynästä on lähtenyt liikkeelle sellainen sarja joka ei lopu koskaan, kuten aikaisemmin olen todennut; Kun maailmanloppu tulee niin täällä ei ole jäljellä muita kuin Keith Richards, torakat ja Hajime no Ippo
tallennettu

...mutta päätin vaihtaa sen uskolliseen nimimerkkiini.
Nieidanine
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 12.02.08 klo 10:36 »

Saiyukin magnaka <3 En tiedä nimeä, tai että onko hän mies vai nainen, mutta rakastan kummiskin hänen tyyliään piirtää. Seinälläni on paljon Saiyuki-kuvia kun ne ovat niin mielettömän upeita ja itse mangakin on aivan loistava.

Kazuya Minekura on kyseessä oleva mangaka, itsekin ihailen hänen töitään valtavasti (hyllystä löytyy Saiyukia, Bus Gamer sekä Wild Adapteria, muitakin sarjoja tietääkseni hänellä on...) Minekuran piirtämistä naisista en kauheasti pidä, mutta miehistä sitäkin enemmän. Jutut ovat hauskoja, kirjoja lukiessa saa nauraa itsensä kipeäksi. Lisäksi Minekuran väritystaidot ovat ääääääärimmäisen kadehdittavia.

Miwa Shirou, joku taisi hänestä jo aiemmin mainitakin. Olen malttamattomana odottanut häneltä lisää Dogsia, ja näyttää siltä sitä vihdoinkin alkaisi tulemaan hieman nopeampaan tahtiin. Todella ihana tyyli, ja Dogsin hahmot ovat erittäin mielenkiintoisia. Surullista, että sitä ilmaantuu luettavaksi niin hitaasti. Lisäksi hartaudella odotan, että sarjasta ilmestyneet volumet löytyisivät vihdoinkin myös Suomen mangatarjonnasta.

Kubo Tite. Pidin kyllä enemmän miehen aiemmasta jäljestä, jota oli nähtävillä Bleachin alussa, joka oli tuolloin vielä enemmän kulmikasta ja persoonallista.... nyttemin jälki on hieman... pyöristynyt. Mutta iskee se Bleach kyllä vieläkin.

Ja CLAMP, tottakai. Tsubasa Chronicle ja xxxHolic ovat etenkin mieleeni, koska niiden jälki on erittäin mielenkiintoista ja erilaista, hieman inspiroivaakin. Aiemmasta clamp-jäljestä en kauheasti pidä, vaikka Card Captor Sakura kuuluu animen puolelta suosikkeihini.... ehkäpä se johtui enemmän siitä tarinasta sitten.

Huhhuh, onhan näitä muitakin, (D.N.Angel, Loveless, Peacemaker Kurogane.....) taitaa vain tulla hillitön romaani tästä taas. Palataan astialle.
tallennettu

Iwa
Vieras
« Vastaus #38 : 14.02.08 klo 15:17 »

Araki Hirohiko, tuo ikinuori jumala jota on siunattu ihan mielettömällä mielikuvituksella ja jonka kynästä on lähtöisin iki-ihana JoJo no Kimyouna Bouken. Urasawa on kyllä ykkönen mutta Araki ei ole kaukana.

Arakin taide ja juonenkuljetus vaan on niin mahtavaa ryyditettynä erinomaisilla henkilöillä. Voittaja.
tallennettu
Maryel
foorumisti

O RLY?

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 07.03.08 klo 11:58 »

Yuu Watase ja Arina Tanemura. Yuu lähinnä tarinankerronnan, ihastuttavien hahmojen ja huumorin takia, mutta piirrustustyylikin on ihana. Arina enemmän ehkä piirrustustyylin takia, mutta rakastan myös tarinoita, vaikkeivät ne ehkä ihan hakkaa esim. fushigi yuugia.

Pidän Tanemuran tyylistä tuoda tarinaan samalla kertaa huumoria, ''tragediaa'', syvällisyyttä ja romantiikkaa. Varsinkin Takuton, Izumin, Accessin ja Chiakin kaltaiset hahmot ovat lähellä sydäntäni (ahahaa this mean olen rrrrrakastunut niihin, niiiiin ihania ne kaikkiiii~<3 *se rakastuu mangahahmoihin?* )

Ja kyllä, jo kaksi kaveriani, ne ainoat jotka lukevat mangaa, ovat sanoneet, että olen outo kun pidän Izumista enemmän kuin Takutosta.
« Viimeksi muokattu: 11.09.08 klo 18:53 kirjoittanut MiruyaChan » tallennettu

''Raistlin majere, the asshole of DL, but we ladies always have a droll ready for bad boys.''

Sivuja: 1 [2] 3 4 5  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.04 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste