Okei, aika kaivaa mudista tämäkin ketju. Siis Code Geass. Sanon heti, että jos haluatte lukea vain kehut niin skipatkaa suoraan toiseksiviimeiseen osaan viestiä.
Ensiksi olin aivan järkyttynyt kun kuulin Code Geassia verrattavan NGE:n. Niillähän ei ole nyt muuta yhteistä kuin mechat sekä Cherlesin ja Mariannen suunnitelma. Sarjojen tunnelma on mielestäni aivan erilainen. Tämä tosin johtunee siitä, että Geassissa on monia "Täh? Kuulinkohan nyt oikein?" -kohtia, eikä tämä ole kehu. Esimerkiksi heti perusasetelmassa "Pikkuinen Japani ei mahtanut mitään isolle pahalle Britannialle ja miehitettiin kuukaudessa vuonna 2010 knightmarejen avulla." Siis häh. Tässä särähtää jo ensi kuulemalta kolmesti korvaan. Ensiksi: Miten ihmeessä muutamassa vuodessa ollaan onnistuttu kehittämään ohjattavia taisteluhaarniskoja? Toiseksi: Vaikka knightmaret voimakkaita ovatkin, niin ei mitään valtiota kuukaudessa vallata. Ainakaan jos... Kolmanneksi: ...vallattava valtio sattuu olemaan maailman suurimpia talousmahteja! (Ja kyllä pidän realismista, miten arvasittekaan?)
...Ja tämänkaltaisia logiikan kompastuskiviä on koko sarja pullollaan. Tuosta aiemmin mainitusta Charlesin ja Mariannen suunnitelmasta olen täysin samaa mieltä Vehin kanssa. Ehkäpä juuri sen kuluneisuuden takia se on omasta mielestäni huonoin osa sarjaa. (Jep, olen kuollut kun lähetän tämän viestin)
Henkilöistä lyhyesti. He tuntuvat jäävän kovin pintapuolisiksi ja väitänkin Geassista löytyvän kaikkien aikojen suurin määrä vihaamiani hahmoja. Heitä ovat ainakin...
Ainoa josta koko Geassissa pidän on Lloyd. Lelouchia siedän vaikka luonne on (melko kehnosti) copypastetettu Lightiltä.
Nyt kun sitä miettii, tulee ihmetelleeksi miten oikein sain koko Geassin katsottua? Myönnän jopa pitäneeni siitä... no ainakin jonkin verran. Täytyy kyllä nostaa hattua sen suhteen, että vaikka en pidä mechoista, vihaan yli puolta henkilökaartia, pelkkä zeron vaatepparren näkeminen saa minut nauramaan, juoni on TODELLA epätasainen ja siinä ei aina tunnu olevan edes mitään järkeä, niin se kuitenkin sai minut jatkamaan katsomista. Olisi todella tökeröä vain haukkua koko Geass, kun se on kumminkin pitänyt minua ruutua tapittamassa kaikkien jaksoensa ajan joten tässä yksi lisäkehu: R2 toinen jakso, se kun Lelouch jysäytti kerrostalon sen-minkälie-kenraalin niskaan ja pakeni, antoi mukavan ahaa-elämyksen. Tällaiset pikkuideat nostavat sarjan arvoa kummasti. Code Geass on ja tulee aina olemaan sarja joka saa minussa aikaan erittäin ristiriitaisia tunteita (kuten varmasti jo huomasittekin).
Lopuksi vielä niille jotka pitävät Geassista. Minua kiinnostaisi kuulla teidänkin ääniänne, tässä ketjussa kun ei valoisia mielipiteitä ole hirveästi näkynyt. (Ja anteeksi mammuttiviesti)