sisällön alkuun
21.9.2017 22.41 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Kotimme on liikkuva linna."

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 21
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Impro 3  (Luettu 113123 kertaa)
0 käyttäjää ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 30.06.08 klo 03:11 »

Eikös edellinen impro ollut jo vähän sellaista?
Periaatteessa joo, mutta 1500-1600 -luku oli steampunkin suhteen huono aikakausi. Höyrykoneen ja sähköverkon puute rajoitti tekniikan tasoa liiaksikin, ja lopulta ainoiksi steampunk-tyylisiksi jutuiksi jäivät Vogelin piilopaikan musiikilla aukeava ovi (miten se edes toimi? =P) ja keksijä Bentiqueen "kynttilänsytytin".

Steampunk-aihetta rajoittaa käytännössä sama juttu kuin sci-fiäkin, eli piirtäjien tiedot ja panostuksen määrä (tai siis sen puute). Aika harva piirtäjä varmaan olisi lopulta valmis panostamaan steampunkin hengen mukaisten laitteiden kehittämiseen niin paljon, että lopputulokset olisivat tieteellisesti uskottavia.
Luulisin lopputuloksesta tulevan pikemminkin fantasiaa kuin "oikeaoppista" steampunkia/sci-fiä.

Mutta ajankohtana mullekin kyllä kelpaisi 1800-1900 -lukujen vaihde. Kelpaisi uudempikin aika, tosin, sillä itse olen ainakin saanut jo tarpeekseni menneisyydestä impromangoissa. Ensin merirosvojen aika ja sitten löytöretket/renessanssi.

Nykyaika taas olisi tylsä, sillä sitä eletään nyt muutenkin. Tulevaisuus tai tuo 1800-1900 -lukujen taite kiinnostaisi minua henkilökohtaisesti eniten - Oli steampunkia tai ei.
tallennettu
Lightbacter
foorumisti

Descendant of a metroid

Profiili
« Vastaus #21 : 05.07.08 klo 13:24 »

Tuosta 1800-1900 lukujen vaihteesta voisi myös ammentaa paljon muutakin kuin steampunkkia. Maailmanvalloitussuunnitelmat ja nationalismihan kukoistivat juuri silloin, joten juonenkin voisi jotenkin liittää johonkin valloitusretkeen tjsp :)
tallennettu

Idlaan ja (s)afkaan, mutten oikeen tee mitään.
Dooria
foorumisti

Profiili
« Vastaus #22 : 16.07.08 klo 20:12 »

Tulin nyt ekaa kertaa lueskelee ylimalkaisesti tätä (ylimalkaisesti koska lasini ovat yläkerrassa ja päänsärky... ei :D) ja silmiini osui tuo länkkäri-juttu. Voisi olla aika mielenkiintoinen kokeilu, steampunk on ehkä hiukan turhan vaativa isolle porukalle ja luulen, että sen toteuttamisessa aiheuttaisimme toinen toisillemme unettomia öitä aivan tahattomasti.

Idea myös yhdestä sovitusta juonesta kuulostaa loistavalta! Itse en ole piirtänyt kuin 2. improon ja vain vähän aikaa, vissiin kaksi vuoroa ja totesin jo siinä, että jos joku pääsee ryssimään tarkoituksenmukaisesti improa, itseltä menee motivaatio ja sitten osaa pelätä enää vain pahinta: miten tämä ikinä voi loppua hyvin? (Impro 2:han saatettiin kaikesta huolimatta kunnialla loppuun!)

Mutta siis ainakin näillä näkymin olisin ihan kiinnostunut kuulemaan ja näkemään ja jos aika sallii, suunnittelemaankin uutta improa ja toki piirtämäänkin sillä varauksella että kirjoitukset painavat ensi syksynä ja keväänä.
tallennettu
Dooria
foorumisti

Profiili
« Vastaus #23 : 16.07.08 klo 20:18 »

Niin ja zombie-jutut aina kiinnostaa! Sais ainaki vähän nähä vaivaa... Sellanen enemmän kauhufantasia systeemi (vaikka en tiä kuinka kauhistuttava me improlaiset saatais siit sarjakuvasta) vois olla kans aika kiintoisa. Westerni vaan kuulostaa toivottomuudessaan niin hassulta et siit vois tulla - ihan oikeasti! - tosi hyväkin :D
tallennettu
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 26.07.08 klo 04:24 »

No niin, jengi, eiköhän tässä olla idlattu taas tarpeeksi? Jospa siis pistetään Impro 3:n suunnittelua taas hieman eteenpäin...

Ihan kaikki vanhat piirtäjät eivät ole vieläkään osoittaneet aktiivisuutta, joten voitaneen olettaa, että impromangakoiden poppoo menee ainakin osittain uusiksi.

Tähän mennessä olen tässä ketjussa nähnyt Impro 2:ssa mukana olleista piirtäjistä Èlewynin, Axellin, Annoiran, Kagen ja Doorian (plus tietysti itseni).

Kiesu on ollut irkissä palloilemassa aiheen johdosta, joten hänetkin lasketaan mukaan.

Uusista tyypeistä mielenkiintoa improilua kohtaan ovat osoittaneet tähän mennessä Efana, Kasumi ja Sdall.

Ellei matematiikkapääni täysin petä (tai ellen ole missannut jotain tärkeää), on tässä jo koossa 10 halukasta. Jos ei uusia halukkaita ilmaannu, tai jotkut vanhat improajat ilmoittaudu äkkiä halukkaiksi jatkamaan, olisi tässä siis piirtäjäkaarti jo kasassa. =)
(Pitää vissiin houkutella kiinnostuneita vielä paremmin mukaan. Josko pikkuinen uutinen etusivulla herättäisi loppujenkin huomion? Vai aloitetaanko kylmästi vaan näin ja todetaan muille, että mitäs ette olleet aktiivisia? =P)

Piirtäjien valinta on nyt kuitenkin etusijalla. Mikäli halukkaita ilmaantuu äkkiä lisää, pitää järjestää taas jonkinlainen karsinta. Muussa tapauksessa näyttää aika hyvältä.

Jahka piirtäjät on valittu, on seuraavaksi vuorossa aiheen valinta ja sen jälkeen hahmojen suunnittelua, sekä tarkemmat linjaukset, kuinka Impro 3:a lähdetään toteuttamaan.

Mutta nyt, onko kellään enää mitään sanottavaa aiheesta?
*Yrittää potkia impromangaa eteenpäin.*

Edit: Myös mira-pauliina on ilmoittanut olevansa kiinnostunut.
« Viimeksi muokattu: 04.08.08 klo 16:45 kirjoittanut Miizou » tallennettu
Kage
kupoliitti

...of Doom

Profiili
« Vastaus #25 : 29.07.08 klo 11:26 »

Ensiksikin, Impro 2:n epilogi on yhä tuloillaan. En ole luovuttanut enkä aiokaan. Pyydän jo liikaa, mutta vielä vähän kärsivällisyyttä niin saatte jotain (ainakin minun mielestäni) hienoa.

Impro 3:n suhteen: Olisi aika hienoa saada sekin projekti liikkeelle. Jonkin uutisen tapaisen asiasta ja pirtäjistä voisi laittaa esille, jos halutaan kalastella niitä muutamaa kiinnostunutta jotka eivät vain ole asiasta jaksanut kiinnostua tarpeeksi vilkaistakseen foorumeille päin. (Katsotte juuri nyt sellaista kaartiin liittymistarinaa, vai mitä Miiz? =] )

Kun piirtäjät ovat koossa, olisi hyvä pitää oikein kunnon IRC miitti ja sopia sen aikana säännöistä sun muista detaljeista. Settingistä, miljööstä ja muista hienoista sivistyssanoista. Ja tietty Hahmoista. Tärkein kaikista >=]

Eli, lyhyesti sanottuna: "Get on with it!"
tallennettu

"It's not impossible. Not impossible at all. Only very, very unlikely." -Captain Jack Sparrow

"It's all part and parcel of the whole genii gig: phenomenal cosmic powers, itty bitty living space" -Genie in Aladdin

"I think my bunny slippers just ran for cover" -The Dragon

"Pain heals, chicks dig scars, Glory lasts forever..." -Shane Falco
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 29.07.08 klo 22:06 »

Ensiksikin, Impro 2:n epilogi on yhä tuloillaan. En ole luovuttanut enkä aiokaan. Pyydän jo liikaa, mutta vielä vähän kärsivällisyyttä niin saatte jotain (ainakin minun mielestäni) hienoa.
Oikein. =D

Olemme (tai ainakin minä olen) olleet vähän kahden vaiheilla, kuinka paljon Impro 3:a on hyvä pistää eteenpäin Impro 2:n ollessa vielä loppusilausta vailla. Nyt kuitenkin päätin, että piirtäjät, teemat , hahmot, sun muut alkuvalmistelut voi ihan hyvin hoitaa, vaikkei Impro 2:n epilogi olisikaan vielä valmis. Varsinaisen piirtämisenhän voi aloittaa myöhemminkin.

Ja luotan, Kage, edelleen kykyihisi, mitä epilogiin tulee, joten työskentele rauhassa.
tallennettu
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 29.07.08 klo 22:24 »

Kun piirtäjät ovat koossa, olisi hyvä pitää oikein kunnon IRC miitti

Erittäin hyvä idea, varsinkin jos meikällä ei olisi kauheaa tuskaa tuon xchatin kanssa. Yritin taas pitkästä aikaa sinne tulla pölähtämään tuossa yksi ilta, mutta kun ~2-3 tuntiin ei tapahtunut yhtään mitään elettä siitä että pääsisin sisälle, niin luovutin. Kokeilen sitten kait jotain muuta ohjelmaa tms. koska en todellakaan ymmärrä miksei tuo toimi :(. Kyllä se vielä xp:ssä pelitti. (Hmh! Inhoan sinua Vista, oli toimimattomuuden syy mikä tahansa)

Ja jos ei ohjelman vaihdon ja osoitteiden tuplatarkastuksenkaan jälkeenkään onnistu, niin otan kyllä neuvoja avosylin vastaan *vinkvink* :d.
tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW

« Vastaus #28 : 04.08.08 klo 03:28 »

Vaikka edellinen impromanga, Impro 2, onkin vielä loppusilausta vailla, on foorumilla ideoitu jo kolmatta improa.

Piirtämisestä kiinnostuneiden kannattaakin nyt aktivoitua ja tutustua ketjuun. Myös ideoita ja kommentteja otetaan ilolla vastaan.
tallennettu
Usudas
kupoliitti

usu

Profiili
« Vastaus #29 : 04.08.08 klo 12:16 »

Mikä impromanga? Ketkä sitä saa piirtää? Eääh, en oikeasti tiedä asiasta mitään. Voisiko joku kertoa?
Olen katsos kiinnostunut.
tallennettu
Szaara
foorumisti

Profiili
« Vastaus #30 : 04.08.08 klo 13:06 »

1 ääni samurai-improlle!

En tietenkään ole rupeamassa piirtämään, kun yhtäkään kakia ei ole vieläkään tullut valmiiksi, mutta anyway: entä jos olisi 2-3 eri improa? Tässäkin ketjussa on näkynyt pari ihmistä, jotka haluaisivat myös sohjoa, vaikka suurin osahan on näiden zombiemerirosvokääpiöiden etc. kannalla. Onhan tällainen hankalampi toteuttaa, mutta se on mukava piirtäjille, joille ei kelpaa kuin shounen/shoujo. Shoujo-improon voisi vaikka suunnitella hahmot, niiden luonteen ja juonen löyhästi ja piirtäjät saavat tehdä loput. Viehän tämä tilaa sivulta, mutta se olisi mukava, jos se olisi mahdollinen.

++ Improlle hahmodesign-kilpailu? Olisi mukava, jos piirtäjät saisivat vähän vaikuttaa yhden suunnittelijan sijaan ja lopussa piirtäjät (tai muutkin) äänestävät suosikkinsa. Se on vähän työläämpää, mutta näin tulee monta vaihtoehtoa, josta valita paras. Ei varmaan ole kovinkaan mukavaa piirtää hahmoa, josta ei pidä? Piirtäjille tulisi siitä myös jotain ekstrakivaa. ;)
tallennettu
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 04.08.08 klo 17:01 »

Lisätään myös Usudas kiinnostuneiden listaan. Nyt ehdokkaita on jo 12, joten jonkinlaista karsintaa pitää harrastaa ennen kuin päästään muihin asioihin.

Mikä impromanga?
Monen eri piirtäjän yhteisenä projektina toteutettu improvisoitu jatkosarjakuva. Etenee (ainakin tähän mennessä) ilman ennalta sovittua käsikirjoitusta, kuten impromanga-nimestä voi päätellä.

Ketkä sitä saa piirtää?
Harvat ja valitut. Edellisissä improissa mukana olleilla on etuoikeus olla mukana myös uudessa improssa halutessaan. Mikäli uusia halukkaita ilmaantuu enemmän kuin on tilaa, järjestetään näiden kesken kilpailu, jonka perusteella valitaan lupaavimmat tyypit piirtäjiksi.

Kymmenen piirtäjää on raja, muuten.

++ Improlle hahmodesign-kilpailu?
Hooo! Sangen muikea idea. =D

Tosin tuo tarkoittaisi sitä, että Impro 3:n teema ja aiheet pitäisi päättää ennen piirtäjien valintaa. Yleensä aiheesta sopiminen on helpompaa valmiin piirtäjäkaartin kesken (vähemmän kokkeja hämmentämässä soppaa), mutta periaatteessa minulle käy miten päin vaan.
Mitäs mieltä muut ovat?
tallennettu
Meu
kupoliitti

~

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 04.08.08 klo 18:11 »

Olen lukenut ketjun ja seurannut edellisiä impromangoja, ja ilmoittelisin että olisin kiinnostunut. :)
Samurai-aihe olisi hieno.
tallennettu

:)
Burizado
foorumisti

Don't let the night gaunts get you.

Profiili
« Vastaus #33 : 04.08.08 klo 21:38 »

Jos impron aiheeksi tulisi aiemmin mainituista esim. länkkäri, samurai, scifi, steampunk, postapokalyptinen tai vaikka kaikki yhdistettynä (ydinlaskeuma-autiomaa jossa laserkatanasamurait puolustavat höyryvankkureitaan intiaanizombeja vastaan) olisin kiinnostunut osallistumaan.

1800-luvun pukudraama kuulostaa aika vaikealta toteuttaa impron poukkoilevan juonen (sekä kuvitustaitojeni) puolesta. Toki siinäkin voisi oppia röyhelöä piirtämään..

Samurai-teemakin hieman epäilyttää kun itse ainakin miellän kyseiset herrat varsin vakaviksi ja hiljaa mietiskeleviksi hepuiksi. Improjen tunnelma kun yleensä tahtoo olla aika kohkaamista joka sopii kyllä hyvin huumoripitoiseen tarinaan.

Kakkos improsta tuttu "jatka-tarinaa"-karsinta oli minusta kaikin puolin onnistunut tapa päättää piirtäjät. Näkeepähän itsekin onko innostusta saada sivut valmiiksi ennen deadlinejä.

Mitä juonikuvioihin tulee olen vapaasti kehittyvän juonen kannalla. Minusta improjen idea on juuri että mitä tahansa voi tapahtua seuraavaksi, joten etukäteen mietityt "checkpointit" tekisi sen että varsinainen improaminen tapahtuisi IRC-pohdissa yhdessä illassa jolloin tuskin kaikki 10 piirtäjää saisi mielipiteensä kuuluvaksi.

Juonen poukkoilua ja henkilöjen ilmaantumista voisi hillitä esim. rajatulla PÄÄhenkilöiden määrällä (kaikkiahan ilmaantuvia tyyppejä ei tarvitse yrittää mahduttaa omaan vuoroonsa) ja ehkäpä juonikuvioista ja henkilöistä ylläpidetyllä infosivulla, josta piirtäjä voisi tarkastaa että oliko tämä tyyppi kenen kihlattu ja mikä sen päämäärä oli. Impro ykkösessähän oli tämänkaltainen, joka taisi tyssätä innokkaan ylläpitäjän puutteeseen.
tallennettu
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 04.08.08 klo 22:30 »

Olen laiska, enkä jaksa nyt juuri tiivistää irkissä käytyä juttelua tähän. Saatte siis koko keskustelupätkän luettavaksenne.

elo 04 21:39:32 <Miizou> Nyt kiinnostuneita on jo 13.
elo 04 21:39:54 <Miizou> Meu uusin.
elo 04 21:41:56 <Elewyn> jep, sain sitten itseni tänne vihdoin ujutettua :> Oho, impro kasvattaa suosiotaan o/
elo 04 21:43:37 <Miizou> Ja Burizadokin olisi kiinnostunut.
elo 04 21:48:10 <Kiesu> pidätkö karsinnat piirtäjistä?
elo 04 21:48:32 <Elewyn> meinasin juuri kysyä samaa :L
elo 04 21:49:35 <Miizou> Jeh
elo 04 21:49:43 <Miizou> 10 on raja.
elo 04 21:49:54 <Miizou> Joten neljä pitää heivata pois.
elo 04 21:53:10 <Kiesu> äh, en kyllä ite yhtään jaksaisi Samurai aihetta, snif
elo 04 21:53:31 <Kiesu> se näyttää olevan ikävän suosittu mun kannalta
elo 04 21:54:15 <Elewyn> Keh, itse olen alkanut jostain syystä kiintymään ideaan länkkäri-aiheesta o/
elo 04 21:54:43 <Kiesu> Joo, länkkärii, yay o/
elo 04 21:55:01 <Miizou> Samurait on meh.
elo 04 21:55:06 <Kiesu> se on mun suoikki kaikista ehotuksista (varmaan tullu jo kaikille irkkaajille selväksi xD)
elo 04 21:55:10 <Elewyn> Eli nyt pitää yrittää kääntää ihmisten päitä siihen suuntaan >:)
elo 04 21:55:23 <Miizou> Kun ei siitä mitenkään tulisi Blade of the Immortalin tai Vagabondin kaltaista mättöä.
elo 04 21:55:27 <Miizou> Jeh
elo 04 21:55:33 <Veh> lännensamuraita, gunbladet jokaisen sankarin lantiolle
elo 04 21:55:34 <Elewyn> Karu totuus :(
elo 04 21:56:03 <Miizou> Gundo Musashia.
elo 04 21:56:09 <Miizou> Eikun
elo 04 21:56:32 <Kiesu> Steampunk länkkäri, kaikille laaserpyssyt ja metallihevoset, yay o/
elo 04 21:56:47 <Elewyn> jesh o/
elo 04 21:56:52 <Kiesu> lentävät metallihevoset, pegasoksia, hoho
elo 04 21:57:42 <Miizou> Ei, vaan pienet rakettimoottorit kavioissa.
elo 04 21:57:48 <Kiesu> joo xD
elo 04 21:58:19 <Miizou> Siten niitä voi ohjaillakin, kun suuntaa jalkoja eri suuntiin
elo 04 21:58:36 <Elewyn> paras idea ever x)
elo 04 21:58:42 <Miizou> Mutta steampunkkia tuo ei kyllä olisi. :P
elo 04 21:58:59 <Miizou> Menisi höttö-sci-fiksi.
elo 04 21:59:20 <Kiesu> Joo ehkei, softipunkkia ;P
elo 04 21:59:37 <Miizou> impropunkkis
elo 04 22:00:15 <Kiesu> punkkari impro yayz
elo 04 22:00:37 <Miizou> lännensankareilla punkkarikampaukset stetsoneiden alla.
elo 04 22:01:02 <Kiesu> mohoho ;D
elo 04 22:01:07 <Elewyn> :D
elo 04 22:02:08 <Miizou> ja gurren lagann -henkiset aurinkolasit
elo 04 22:02:52 <Elewyn> jeah
elo 04 22:04:07 <Miizou> Pistetäänkö teemaksi vielä aikamatkailu, niin menee taatusti tarpeeksi kovaa? =D
elo 04 22:04:32 <Miizou> "Time Cowboys from the Punk Future"
elo 04 22:04:53 <Miizou> Sittenhän saataisiin länkkäriteemakin mukaan ihan luontevasti.
elo 04 22:05:04 <Kiesu> Joo, saadaan ainakin takuuvarmaa vaihtelua ;P
elo 04 22:05:11 <Miizou> Jesh
elo 04 22:05:32 <Miizou> Voisi olla kivaakin heittää vaihteeksi ihan läskiksi.
elo 04 22:06:13 <Miizou> Impro 2:ssa oli jo sellaisia kohtia, joissa aikakauden ja teeman aiheuttamat rajoitukset alkoivat haitata jo luovuutta.
elo 04 22:06:26 <Kiesu> hehe, tehään impro kolmosen kylkiäiseksi vielä kauhu kaaos impro ;P
elo 04 22:06:43 <Miizou> Kaaosimpro pitää kyllä aloittaa samalla, joo.
elo 04 22:06:54 <Kiesu> o/
elo 04 22:07:20 <Miizou> Siksipä Impro 3:lla voisikin olla etukäteen päätetty tarina.
elo 04 22:07:44 <Miizou> Tai siis yhteisesti mietitty.
elo 04 22:08:21 <Elewyn> Se on kyllä ihan fiksu veto, ainakin helpottaa radikaalisti improajan työtä :P
elo 04 22:09:01 <Miizou> Njooh
elo 04 22:09:18 <Miizou> Tai sitten tulee kahta kauheampaa, kun jokainen tahtoo sen oman juonenkäänteen mukaan tarinaan.
elo 04 22:09:19 <Elewyn> Ja ainakin vältyttäisiin kovin ikäviltä yllätyksiltä :D
elo 04 22:09:20 <Kiesu> tai sit ei, no helpottaa ainakin niin että kaikki tajuaa koko ajan öbaut missä mennään, nyt se on ollu vähän arvailun varassa aika ajoin kun kaikki vetää jotain omaa sketsiä ;D
elo 04 22:09:25 <Miizou> Siinähän sitten "neuvotellaan".
elo 04 22:09:29 <Kiesu> joo xD
elo 04 22:11:38 <Miizou> Kuten Burizadokin jo foorumilla sanoi.

Saa kommentoida vapaasti. =P

...infosivulla, josta piirtäjä voisi tarkastaa että oliko tämä tyyppi kenen kihlattu ja mikä sen päämäärä oli. Impro ykkösessähän oli tämänkaltainen, joka taisi tyssätä innokkaan ylläpitäjän puutteeseen.

Hahmosivu oli Impro 2:llakin aluksi, mutta se taisi kadota jonnekin foorumiuudistuksen myötä. (Tai sitten olen pahemman luokan puusilmä, kun en sitä löydä.)

Nykyäänhän sen hahmosivun ylläpito on improkontrollerin (*KÖH*eli minun*KÖH*) vastuulla, ja käytännössä sen päivittäminen tyssäsi omaan osaamattomuuteeni.
Tosin olen petrannut taitojani, joten pystyn kyllä pitämään hahmosivua Impro 3:n alettua.
tallennettu
Burizado
foorumisti

Don't let the night gaunts get you.

Profiili
« Vastaus #35 : 04.08.08 klo 23:43 »

Pyörälenkillä tuli tämmöinen idea:
WHAT IF Aasia olisikin noussut Euroopan rinnalle maailman veturiksi 1500-luvulla ja kiinnostus kauppareittien löytämiseen olisi kasvanut niin suureksi, että japanilaiset olisivat "löytäneet" Amerikan ja kansoittaneet siirtokunnillaan länsirannikon kunnes itärannikon Eurooppalaiset tulivat vastaan. 1700-1800-luvulle tultaessa villi länsi olisikin samuraiden, lehmipoikien ja intiaanien taistelutanner laidunmaista ja luonnonrikkauksista. Toki samuraitkin olisisivat omaksuneet tähän mennessä tuliaseet, mutta kehitys olisi sen verran varhaisessa vaiheessa, että niitä käytettäisiin lähinnä taistelun alkuvaiheessa (latausajat).

... Ja sitten tuli selittämätön mannerlaattojen törmäys ja maa alkoi puhkua selittämätöntä radioaktiivista höyryä jota pystyi käyttämään voimanlähteenä uusiin kulkuneuvoihin mutta 3/4 väestöstä muuttui zombie-armeijaksi. Epäkuolleita vastaan pystytetyt linnoitukset muuttuivat ajan kuluessa kaupungeiksi ja siitä kaupunkivaltioiksi joiden kuninkaalliset harrastivat prinsessojen naittamista keskenään rauhan turvaamiseksi.

Mutta tosiaan minulle kyllä kelpaa mikä tahansa impron toteutustapa. Varsinkin kaaosimpro kuulostaa kiinnostavalta.
tallennettu
Iaikaa
kupoliitti

Dodgepilvi

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 05.08.08 klo 09:11 »

Yhm, alkaa iproilukuume nousta kun teitä lukee D: Voisin ilmoittautua ehdolle o/.

Mutta siis, allekirjoittaneella on kokemusta etukäteen suunnitellusta improilusta. KyaroImpro, jos on kenellekään tuttu, suunniteltiin sinä aikana kun itse siinä vaikutin melko tarkoinkin piirtäjien kesken. Meitä tosin oli lopulta vain neljä piirtäjää ja yksi entinen piirtäjä, jonka halusimme silti haalata juonintaan.

Viidellä ihmisellä homma ainakin pelitti ihan kohtuullisesti, joten en usko, että kymmenenkään ihmisen olisi mahdotonta sopia pääpiirteistä keskenään, jos ei aleta vallan itsekeskeisiksi. Tosiasia kylläkin on, että aika vähän sarjakuvassa sitten enää on improamista. (Kyaroonkin impro-liite jäi mukaan alkuajoilta, vaikkei se satoihin sivuihin mitään improvisointia enää ollut kun olisimme tienneet missä ja milloin hahmot kuolevat sekä miten tarina päättyisi. Yh, nyt jälleen kerran harmittaa, ettei ollut aikaa pyörittää sitä .___.'.)

Burizadon idea kuulostaa veikeältä.
tallennettu

Puhuu vähän, muttei siltikään asiaa.

Tunturipalmu // dA // LJ // Hyi, taas mangaa
Efana
unissa kulkeva
kupomuumio

Kaikkien janoisten sankari

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 05.08.08 klo 10:12 »

Heitänpä ääneni taas kuuluviin oltuani pitkään vaiti.

Minua ei hirveästi innosta vakavissaan tehty samuraiepookki tai steampunknäperrys, yksinkertaisesta syystä että en usko osaavani toteuttaa moisia tarpeeksi "oikein". Olen käsi piirtämään mekaanisia laitteita, sillä ne päätyvät muistuttamaan lähinnä Dalin surrealistisia maalauksia, ja ajatuskin samuraihaarniskan piirtämisestä nostaa niskavillat pystyyn. Voi olla, että aliarvoin omia piirtäjänkykyjäni, mutta kun haluan pirhana vieköön tehdä kunnolla jos kerran rupean. ':E Eli jos päätös on lähteä toteuttamaan vakavissaan vastaavia aiheita, lasken itseni todennäköisesti ulos joukosta. Jos taas kyseessä on huumorilla vedetty yhdistelmä kaikkea mahdollista teemaa ja aikakautta (Burizadon ehdotus sai sympatiani), voin harkita uudelleen :D

... Ehkä minulla on vaan joku vaaleanpunainen kausi meneillään, mut hei oikeesti prinsessat!! <3 Painovoiman lakeja uhmaavia kiharoita, pienen veneen kokoisia mekkoja, nauhaa, röyhelöä rusettia... Kuka kaipaa juonta kun voi ihkuttaa? *^____^* ... tai sitten toteutan omat fiksaationi itsekseni ':D Kiitos hei!
tallennettu

weightless
bare
faithless
scared
shinner
banned
kupomuumio

we are our choices

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 05.08.08 klo 13:13 »

elo 04 22:04:32 <Miizou> "Time Cowboys from the Punk Future"

hell. f'n. yeah.

Impro 3 -teema virallisesti päätetty.  /thread, lukkoon, piirtäjäkarsinta käyntiin.

Zombie Time Cowboys ja mää oon niin mukana.
tallennettu
noorapan
oekakisti

Profiili
« Vastaus #39 : 05.08.08 klo 15:04 »

Minäkin olisin erittäin kiinnostunut osallistumaan impron piirtämiseen. Kai se olisi mahdollista vaikka en ole ollut kovin aktiivinen kupolissa viimeiseen... pariin vuoteen? O3O;;;
« Viimeksi muokattu: 05.08.08 klo 15:50 kirjoittanut noorapan » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 21
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.043 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste